Duitsland

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Duitsland

Bericht door Tex »

Wat vinden jullie er van dat er wederom in Duitsland weer partijen zijn met extreem rechtse leiders? Ben de partij naam even vergeten maar er is nu ook een partij met aan het hoofd een neo nazi die ook al een aantal keren is opgepakt, hoe kan dit nou?
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Volgens mij heb je dat al die tijd al gehad. Meestal worden deze partijen wel verboden na verloop van tijd, alleen hebben ook zij blijkbaar advocaten die dat weer zo lang mogelijk uit zien te stellen.

Wat mij betreft is er voor Nazi-sympathisanten echt geen plek in een volksvertegenwoording. Triest genoeg dat ze nog zoveel stemmen krijgen dan. Al halen ze meestal de kiesdrempel niet.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ja maar het is toch ziek dat ze zoiets doen en er ook nog steun bij krijgen en al helemaal als je naar de geschiedenis kijkt
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Tex schreef:ja maar het is toch ziek dat ze zoiets doen en er ook nog steun bij krijgen en al helemaal als je naar de geschiedenis kijkt
Is absoluut ziek.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Dit is toch helemaal niets nieuws? Sinds mensenheugenis zijn dit sort partijen er geweest, ook in Duitsland.
De groei zit er nu vooral in Oost-Duitsland in. Een land waar mensen, hoe slecht het communisme ook was, vroeger wel werk, een inkomen, gratis ziekenzorg, gratis onderwijs enz hadden. Na de Wense zou alles beter worden en het is er voor de gewone mensen alleen maar slechter geworden. Logisch dat daar de SED (erfenis van het communisme) en radicaal rechtse partijen als NPD e.d weer aanhang krijgen. Mesnen in nod zoeken aanklamping bij alles wat ze geboden wordt.

Overigens is dit niet iets specifiek in Duitsland. In Italie is Berlusconi aan de macht, iemand die in idee heel dicht bij Mussolini zit. Het Vlaams Blok in Belgie lijkt alleen maar te groeien, Front National in Frankrijk is een vaste factor in de politiek daar geworden, in de VS zit een president die dictator over de gehele wereld wil spelen en de moord op Theo van Gogh zorgt in Nederland weer voor idioten die gelijk leuzen tegen de islam en tegen buitenlanders gaan roepen.
Dus laten we niet te snel met het vingertje naar Duitsland wijzen als de rest van de wereld niet het goede voorbeeld geeft.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dit zijn allemaal uitkraaisels van persoonlijke meningen. Zeker met deze samenleving is het niet geoorloofd om je mening in het openbaar teverkondigen. Je weet dat bepaalde groeperingen hierdoor op het pikkie getrapt worden en dan maar 1 uitweg weten: vermoorden maar..
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Weer zo iets, ik ben nu niet rascistisch hé, maar die partijen hebben hun volle recht tot bestaan, als iemand van mening is om voor zo een partij te stemmen heb ik daar totaal geen problemen mee. Als je vanuit het standpunt gaat dat zulke partijen niet mogen/kunnen bestaan, dan ben jij jou eigen mening aan het voorleggen, omdat je dan uitgaat van een partij die eventueel beter is.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik ben juist voor een multicultirele samenleving mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.. welke ik niet openbaar zal maken. Vind alleen wel dat de laatste tijd voor Nederlanders van buitenlandse afkomst in het nieuws zijn vanwege strafbare feiten...

"Laat één ding duidelijk zijn: Geweld heeft in Nederland nooit het laatste woord"
Quote: Jan Peter Balkenende
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

nee van jan peter balkenende moeten we het hebben
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Giel schreef:Weer zo iets, ik ben nu niet rascistisch hé, maar die partijen hebben hun volle recht tot bestaan, als iemand van mening is om voor zo een partij te stemmen heb ik daar totaal geen problemen mee. Als je vanuit het standpunt gaat dat zulke partijen niet mogen/kunnen bestaan, dan ben jij jou eigen mening aan het voorleggen, omdat je dan uitgaat van een partij die eventueel beter is.
Dus als radicale moslims zich politiek organiseren dan mogen ze de tweede kamer in?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Over welke partijen heeft "Tex" het nu eigenlijk?? Hij lanceert hier een gewaagd en verregaande conclusie maar weet zelf niet waarover het gaat? Welke "neo-nazi" die is opgepakt (meerdere malen)? En vooral: wat is "extreem-rechts" en waarom past "Tex" dit toe op een ongenoemde partij, wiens naam hij vergat? Trouwens, "Tex", heeft zélf een Wehrmacht-soldaat als avatar, er zijn vele mensen die dat al als "extreem-rechts" zouden bestempelen.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Hij heeft het over de Duitse partijen als NPD, NSDP enz. De Duitse Neo-Nazistische partijen die bij de laatste gerionale en lokale verkiezingen, met name in voormalig Oost-Duitsland weer hel wat stemmen hebben gehaald.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Wilco Vermeer schreef:Hij heeft het over de Duitse partijen als NPD, NSDP enz. De Duitse Neo-Nazistische partijen die bij de laatste gerionale en lokale verkiezingen, met name in voormalig Oost-Duitsland weer hel wat stemmen hebben gehaald.
Ik had al een vermoeden dat de NPD een gemakkelijk doelwit zou zijn voor poltieke tegenstanders die met stenen willen gooien. NPD heeft vooral imagoproblemen handig versterkt door de media. Er zijn helaas heel wat zgn. "skinheads" die binnen de partij actief zijn maar het is dat soort mensen louter om de aandacht en provocatie te doen, zoals jouw post en die van "Tex" bewijst. Uiteindelijk kom je weer uit bij politieke spelletjes. Net zoals jij in jouw bericht "vergat" te vermelden dat linkse partijen van een eerder andere signatuur dan sociaal-democratisch er ook zijn op vooruitgegaan. NPD is een partij zoals een ander, al zijn het natuurlijk nationalisten. Dat schiet bij sommigen in het verkeerde keelgat blijkbaar. Maar hier met stenen komen gooien die gaan van "neo-nazi" tot "extreem-rechts" en "verschillende malen opgepakt", dat is toch al te gek. De NSDP ken ik niet.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Harro schreef:
Giel schreef:Weer zo iets, ik ben nu niet rascistisch hé, maar die partijen hebben hun volle recht tot bestaan, als iemand van mening is om voor zo een partij te stemmen heb ik daar totaal geen problemen mee. Als je vanuit het standpunt gaat dat zulke partijen niet mogen/kunnen bestaan, dan ben jij jou eigen mening aan het voorleggen, omdat je dan uitgaat van een partij die eventueel beter is.
Dus als radicale moslims zich politiek organiseren dan mogen ze de tweede kamer in?
Met alle respect, maar ik snap je link niet goed...
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Harro schreef:
Giel schreef:Weer zo iets, ik ben nu niet rascistisch hé, maar die partijen hebben hun volle recht tot bestaan, als iemand van mening is om voor zo een partij te stemmen heb ik daar totaal geen problemen mee. Als je vanuit het standpunt gaat dat zulke partijen niet mogen/kunnen bestaan, dan ben jij jou eigen mening aan het voorleggen, omdat je dan uitgaat van een partij die eventueel beter is.
Dus als radicale moslims zich politiek organiseren dan mogen ze de tweede kamer in?
Inderdaad maar dat wil nog niet zeggen dat ze aanvaard zullen worden ( waarschijnlijk ook niet) Net zoals met de extreem rechtse partijen zullen de andere niet met hen willen samenwerken. Zie maar naar het Vlaams Blok hier in België. Ze hebben bijna de meerderheid van de stemmen na de SP.A. En toch worden ze grotendeels uitgesloten.
War is something human...
Plaats reactie