De Amerikaanse verkiezingen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

De stafchef van het Witte Huis, Andrew Card, heeft gezegd dat president Bush "statistisch gezien" niet meer in te halen is en dus de verkiezingen heeft gewonnen.

Officieel niet, maar Bush is niet meer in te halen.. moeten nog maar enkele tienduizende stemmen geteld worden.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ja, en de stafschef werkt voor.... ?

De verkiezingen zijn pas afgelopen wanneer de staat Ohio bekend maakt wat de stemming is geworden of wanneer de tegenkandidaat John Kerry iets anders aangeeft.

Het past wel een beetje bij de republikeinen om direct overwinningen te claimen en niet even geduld te hebben tot het democratische proces is afgerond.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

KätheHelfrich schreef:Tuuk wint Bush, anders dondert mn hele theorie over NWO, Bilderberg en illuminati in elkaar en moet ik op zoek naar een nieuwe complottheorie.
Hehehe :lol:

Goeie, ben bang dat hij gaat winnen en dat dus zal zien als rechtvaardiging van zijn acties. En dan heeft hij nog gelijk ook.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Oef, ik vind het toch wel spannend hoor. Ook al zit ik te denken dat Bush wint, Ik hoop op Kerry!

http://www.nos.nl/amerikakiest/de_50_staten/index.html
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Hauptmann schreef:
KätheHelfrich schreef:Tuuk wint Bush, anders dondert mn hele theorie over NWO, Bilderberg en illuminati in elkaar en moet ik op zoek naar een nieuwe complottheorie.
Hehehe :lol:

Goeie, ben bang dat hij gaat winnen en dat dus zal zien als rechtvaardiging van zijn acties. En dan heeft hij nog gelijk ook.
Ah wacht, gevonden, ook als Kerry het wordt kan ik nog verder complotteren :)

http://www.propagandamatrix.com/archive ... bones.html
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Hoe spannend het ook is, ik vres inderdaad dat Bush zal gaan winnen. Bij dit soort close finishes is de zittende president altijd in het voordeel in een land waar ze nog niet eens op een normale manier verkiezingen kunnen organsiseren.
Wat een belachtelijk kiessysteem kennen ze daar. Okay, als er een winnaar uit komt is het duidelijk dat er 1 winnaar is en hoeven er niet zoals hier nog allerlei onderhandelingen plaats te vinden, maar aan de andere kant wordt zo hier wel ook rekening gehouden met grote groepen in de bevolking die re anders over denken. Stal dat Bush zoals het er naar uitziet met een kleine meerderheid wint, dan wordt meer dan 40% van de Amerikaanse burgers dus niet gehoord en laat men die weer 4 jaar in de kou staan.

Weer vier jaar Bush, volgens mij betekend dat weer 4 jaar grote instbiliteit in de wereld en een nog grotere dictatuur van de VS over de rest van de wereld.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

Wilco Vermeer schreef: Stel dat Bush zoals het er naar uitziet met een kleine meerderheid wint, dan wordt meer dan 40% van de Amerikaanse burgers dus niet gehoord en laat men die weer 4 jaar in de kou staan.
Tijdens de vorige verkiezingen werd Bush president, terwijl een meerderheid op zijn tegenstander stemde. Dat dankzij het systeem van kiesmannen. Dus de meerderheid staat al vier jaar in de kou!
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

En nu dus nogmaals vier jaar. Bah wat een walgelijk systeem in het zogenaamde beloofde land.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

beloofd is het al lang niet meer...ik had wel een vermoeden dan Bush ging winnen, wees bereid voor 4 jaar meer Republikeinen
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Dus Bush heeft gewonnen ?

*zucht*

Huiver en wees voorbereid mensen :!:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
timberwolfje
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 okt 2004, 15:29
Locatie: zeeland

Bericht door timberwolfje »

darryl1234_gubbels schreef:Dus Bush heeft gewonnen ?

*zucht*

Huiver en wees voorbereid mensen :!:
Het is toch nog steeds niet bekend? (nou ja, zo ongeveer wel maar goed...)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nu definitief.. jammer genoeg!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

John Kerry heeft zijn nederlaag in de Amerikaanse presidentsverkiezingen toegegeven. Hij heeft aan het einde van de middag president Bush gebeld om hem te feliciteren.

Kerry zou met zijn bekendmaking verdere verdeeldheid in de Verenigde Staten willen tegengaan. Bush zou hem hebben omschreven als een geduchte en achtenswaardige opponent.

Rond 19.00 uur Nederlandse tijd zal Kerry in het openbaar een verklaring afleggen. Twee uur later zal Bush de natie toespreken.

-edit-
bron: nederlandkiest.nl (nos)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Four more wars

;(

Kerry is een goed verliezer. Misschien kunnen we Bush nu een echt Nederlands cadeau aanbieden.

Een clubhuis!
Gebruikersavatar
timberwolfje
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 okt 2004, 15:29
Locatie: zeeland

Bericht door timberwolfje »

Damn, slecht nieuws :(
Plaats reactie