nieuwe collectie voor Overloon

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ja ik ben er laats nog geweest. Buiten staan alle wo2 tanks, kanonnen, carriers enz weg te rotten :mad: terwijl binnen in die mooie hal de modere tanks staan :? ( oke binne staan ook wel mooie wo2 tanks maar ze zouden beter die modere spullen weghalen :yes: )


mzzl :W
Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Het Museum zou de kans moeten bieden, de verrotte stukken aan te bieden als adoptiestuk aan een eigenaar. Deze dient dan het stuk in goede staat te brengen, en hem tentoon te stellen in het museum. daarmee maar je de echte liefhebber verantwoordelijk, voor een stuk, waarvan het museum blijkbaar de verantwoording nu niet wil, of kan nemen.

maar ja weer te modern, en blijkbaar worden vele museums omringd, en gedreven door wat er in hun eigen collectie zit,
vastgeroeste gedachten. ze laten liever de zaak wegrotten, dan over een dergelijke contructie na te willen denken. maar 1 ding is zeker, de tijd lost dit op. de stukken vergaan en het probleem is dan over.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ja maar het is een schande om zo een kostbaar stuk te laten kapot roesten om het maar in eigen beheer te houden dat is gewooneen kortzichtige eigenwijze visie waar veel musea is over moeten nadenken
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

Hoe dan ook. Als je Overloon bezoekt krijg je buiten de indruk dat je op een autosloopplaats bent. Is het nou zo moeilijk en zo verschrikkelijk duur dat wat buiten staat onder een glofplaten dakje te plaatsen zodat de ergste weersinvloeden bestreden worden? Een hele hoop particulieren zorgen beter voor hun WO2-spulletjes. Dat heeft misschien met liefde te maken...
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Het is 1 puinzooi. Daarom zie ik er ook tegenop dat die particulier daar komt met zn voertuigen.

Ik hoop HEEL ERG dat die voertuigen een beetje goed behandeld worden(hij stuurt ook wat monteurs en stuff mee, dus ik hoop dat dat toch goed gaat)

Want in Zwijdrecht hadden ze alles heel goed voor elkaar..
Ik vind het idee van Dutchknive ook wel aardig ! :)

Jurrie
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Hier dan maar een paar foto's van Overloon:
(Van de voertuigen in nette staat.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Blijft het buiten daar dag en nacht, jaar in jaar uit, staan?
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Jurryt schreef:Blijft het buiten daar dag en nacht, jaar in jaar uit, staan?
yep nog nooit geweest ?

hier een foto van de panther :
Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Yep, Jurryt, ik kom er al 22 jaar en het meeste staat nog steeds buiten!!!!!
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

OMG, wat hebben ze met die panther gedaan? :o

Toen ik er van de zomer was had hij nog een bruin/groene paintscheme, waarom hebben ze het beige er doorheen gedaan? :shock:
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

vincent schreef:OMG, wat hebben ze met die panther gedaan? :o

Toen ik er van de zomer was had hij nog een bruin/groene paintscheme, waarom hebben ze het beige er doorheen gedaan? :shock:
Misschien dachtten ze dat een ander kleurtje eens wat verfrissing brengt :lol: . Binnenkort staat hij waarschijnlijk in het roze :P
War is something human...
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Zeer merkwaardig patroon inderdaad. Zonder de stippels lijkt het goed op de typische laatoorlogse Panthercamouflage, maar die stippels die 'ambush' moeten imiteren horen er volgens mij niet echt bij......

Niets zegt natuurlijk dat dit patroon nooit is gebruikt.
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

dit patroon is wel degelijk gebruikt. Maar die groene en bruine verfkleuren lijken er in de verste verte niet op..bah :zapped:
War is something human...
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ja ze haden hem beter in de zandgele kleur kunnen laten, hoewel dat dit volgens hun de originele kleur moet zijn toen ie in 1944 buiten gevecht werd gesteld!!!!!!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ruben schreef:dit patroon is wel degelijk gebruikt.
Referentie?
Maar die groene en bruine verfkleuren lijken er in de verste verte niet op..bah :zapped:
Volgens verschillende tekeningen van Jean restayn (in onder andere Steelmasters) kloppen die kleuren wel.
Plaats reactie