Theo van Gogh vermoord..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Dit laatste is natuurlijk onzin. Als sinds mens en heugenis worden openbare en christelijke scholen zwaar gesubsidieerd door de NEderlandse overheid. Ik ken scholen van Christleijke grondslag waar mijn kinderen niet welkom zijn omdat ze niet dat geloof aanhangen. Dat vind ik net zo ernstig als de problematiek op de "zwarte scholen".
Ik blijf me verzetten tegen de walgelijke ondertoon die ik hier en daar lees waarin wordt veralgemeniseerd naar islamieten toe. Laten we niet vergeten dat uit naam van "ons Christendom" hele islamitische volkeren zijn uitgemoord zonder dat ook maar iemand zich daar tegen verzet hebben. Laten we niet vergeten dat zelfs in WO2 hele islamitische legereenheden (o.a. MArokkanen in Franse leger) zijn opgeofferd als kanonnevoer om de Blanke christelijke soldaten de kans te geven te ontsnappen.
Als we problemen in deze wereld op gebied van geloof en ras wilen voorkomen moet je juist niet veralgemeniseren en geloven tegen elkaar opzetten. Dan moet je juist niet moslims aanpakken en in een verdomhoekje zetten, maar dan moet je de radicale groepen er uit pakken. Iedereen die oproept tot geweld vanuit welke overtuiging ook moet je keihard aanpakken.

ALs je 150 radicalen het land uitzet, kan er nog steeds 1 gek rondlopen die Theo van Gogh had kunnen vermoorden. Dat risico zal je nooit kunnen uitlsuiten. Ook onder de christenen en blanken leven gekken genoeg. Dat blijkt wel als ik sommige bijdragen hier lees.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

even een voorbeeld over hoe de marokaanse mede mens over de hollanders praten

kan dat wel?

Van ene tmazightmeisje
!@#&($%@$%@ dat kun je toch niet menen???
Die kaaskoppen raken meer en meer gefrustreerder....trieste lui hoor!
Azahaf83
Allah heeft toestemming gegeven aan de gene die aangevallen woorden.
Joepie wat ben ik vandaag zo vrolijk oh zo vrolijk zo vrolijk ben ik nog nooit geweest. hoy hoy joepieeeee 1 weg nog twee te gaan
Maghrebie
net goed dat die vieze kanker varken dood die mis an kagba hoerezoon kankelije
dit zijn wat uitspraken
en die zijn niet verwijdert
ik neem aan dat het forum die uitsprken logt en door geeft aan de politie
ik vind dit namelijk stuitend

ook zijn er wel mensen daar op het forum met normale uitspraken
maar de meerderheid heb ik het gevoel denkt zo

BRON:
http://forums.marokko.nl/index.php?
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

niets te melden?
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Uit solidariteit.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 05 nov 2004, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik vat hem niet?

/Edit:
Deze uitspraken zijn inderdaad nogal grof. (Nog 2 te gaan, wie?) Zulke mensen mogen ze oppakken, geld ook voor de Nederlanders, daar hoor ik ook van zulke dingen. Ook oppakken.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Inderdaad wie het ook is, als er geweld wordt gepredikt oppakken en hard straffen. Ongeacht achtergrond, huidskleur, geloof of ras.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Wilco Vermeer schreef:Inderdaad wie het ook is, als er geweld wordt gepredikt oppakken en hard straffen. Ongeacht achtergrond, huidskleur, geloof of ras.
100% mee eens.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Bron: ANP, Radio 1; 4 nov 2004 om 02.ooh)
Amsterdam - De naam van de moordenaar van Theo van Gogh is bekend bij Peter R. De Vries. Dat zegt Peter R. de Vries zelf, die er donderdag 4 november 2004 waarschijnlijk aandacht aan gaat besteden in een speciale uitzending. De Vries deed zijn uitspraken zojuist in het Radio 1-journaal van 02.00h: 'Dankzij een uitermate behulpzame medewerker uit het reguliere onderzoek zijn wij nu een stapje dichterbij gekomen bij de zeer gevaarlijke Al-Qaida-tak van Nederland. Ik bevind me op zeer glad ijs, maar ik wil ditmaal ook de informatie aan de Nederlandse burger aan kunnen bieden. Het is vanaf nu een strijd van zowel de burger als de overheid!', aldus een strijdbare De Vries.

Overigens is het nog helemaal niet zeker of De Vries zijn speciale uitzending die hij op donderdag (vandaag, vanavond!) gepland heeft, ook daadwerkelijk laat doorgaan. De Vries: 'het moge duidelijk zijn dat ook ik een aantal afwegingen moet maken voordat ik dergelijke gevoelige informatie naar buiten breng. Ik zal waarschijnlijk nog de gehele nacht bezig zijn met het ordenen en bellen en verifieren van de informatie. Ik zal waarschijnlijk weinig mijn bed zien, maar het gaat wederom om het wakkerschudden van Den Haag.'
Starting up again
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Bron: ANP-nieuws, Radio 1. 21.ooh)
Den Haag/ Amsterdam - VVD-leider J. van Aartsen heeft vanavond definitief bekend gemaakt dat Hirsi Ali definitief voor onbeperkte tijd gaat onderduiken. Van Aartsen zegt het ten zeerste te betreuren maar heeft 'alle vertrouwen in de gang van zaken'.

Van Aartsen: 'Dit is de uitwas van deze democratie. Ik ben er nog steeds erg emotioneel over, maar gezien de situatie is dit de bittere noodzaak. Wij blijven Ayaan 200% steunen als het om haar strijd tegen het onrecht gaat, maar beseffen heel goed dat dit even een tijdelijke maatregel is om haar eigen gemoedsrust te laten terugkeren. U begrijpt dat Ayaan vreselijk geschrokken is en zelf ook vreselijk bang is.'

Ayaan Hirsi-Ali verliet na bekendmaking van de moord op Van Gogh meteen de Tweede Kamer en dook onder bij een bekende van haar, maar de onbekendheid van die lokatie was geen lang leven beschoren; al na 5 uurtjes verblijf kwam het eerste haat-telefoontje binnen. In totaal ontving Ayaan aldaar 3 bedreigingen per telefoon.

Van Aartsen zelf is, net zoals de gehele VVD, niet op de hoogte van de verblijfplaats van Ayaan: 'Ik weet net zoveel als u; namelijk niks. Ik sluit niet uit dat Ayaan momenteel in het buitenland zit. Over de duur kan ik wel kort zijn; zo lang als nodig. We gaan van kabinetswege het gehele land doorspitten en totdat we de kernen en de wortels te pakken hebben, dan kunnen we eens gaan praten met Ayaan, niet eerder.'
Starting up again
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

late reactie maar toch wil ik hem kwijt:
Ziek die moord! echt niet normaal dat iemand je zomaar neerschiet/prikt omdat je je mening zegt! Maar nu pas staat heel nederland op zijn kop tewijl dit al 5 jaar lang gebeurt op straat, maar pas als er een BN-er de lul is staat het hele land op zijn kop, dat vind ik erg jammer! Alsof de gewone burger minder is dan een BN-er..
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Brianlinden,je kon het op geen betere manier zeggen! (Pagina 34) Zo denk ik er ook over.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

robin.h schreef:Brianlinden,je kon het op geen betere manier zeggen! (Pagina 34) Zo denk ik er ook over.
Hmm toch iemand die mijn mening deel
:hoera: :P
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Brianlinden schreef:
robin.h schreef:Brianlinden,je kon het op geen betere manier zeggen! (Pagina 34) Zo denk ik er ook over.
Hmm toch iemand die mijn mening deel
:hoera: :P
Als je er echt wat aan wilt veranderen... dan ga je toch lekker de politiek in!?


Rick
Plaats reactie