K98 MAUSER + BAJONET

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
timwijgerde
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2004, 17:20
Locatie: Utrecht

K98 MAUSER + BAJONET

Bericht door timwijgerde »

IK KRIJG VRIJ WAARSCHIJNLIJK BINNENKORT EEN K98 + BAJONET. IK WEET NOG NIET OF IK DIT WAPEN WIL HOUDEN.

AANGEZIEN IK DIT WAPEN NOG NIET BEZIT WIL IK DIT NOG NIET VERMELDEN OP DE MARKTPLAATS. MENSEN DIE REEDS INTERESSE HEBBEN KUNNEN AL BIEDEN. IK KAN ZEGGEN DAT HET WAPEN IN GOEDE STAAT IS, ONKLAAR GEMAAKT + CERTIFICAAT (VOLGENS JAN 2004 NORM).

TIM WIJGERDE
- Do not think only upon their passing, but remember the glory of their spirit -
(Colleville-sur-mer memorial sign)
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

graag capslock uit aub. :s

kan je evt. wat info plaatsen mbt. markeringen op het wapen?
timwijgerde
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2004, 17:20
Locatie: Utrecht

Bericht door timwijgerde »

Op het wapen staan duitse afnamestempels WAaH 77 op het geweer bij het visier. Op de zijkant WAaH 55 adelaar onder veiligheidspal.

En als je het geweer uit elkaar haalt staan er duitse codes op trekker groep

Volgens de vorige eigenaar is het wapen eerst door de Wehrmacht gebruikt, tijdens de invasie van joegoslavië. Het is later door de joegoslaven gebruikt en licht gewijzigd. Ik heb een foto voor je. Het bajonet is van 1944 en in zeer goede staat, volgens de eigenaar. Hier heb ik geen foto van.

Tim Wijgerde

p.s. hoe voeg ik een foto bij?
- Do not think only upon their passing, but remember the glory of their spirit -
(Colleville-sur-mer memorial sign)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

timwijgerde
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2004, 17:20
Locatie: Utrecht

Foto mauser

Bericht door timwijgerde »

Afbeelding
- Do not think only upon their passing, but remember the glory of their spirit -
(Colleville-sur-mer memorial sign)
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Spijtig dat je zo ver woont, anders was ik wel geinteresseerd...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Wat is je prijsidee? 8)

Grtn

David
timwijgerde
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2004, 17:20
Locatie: Utrecht

Bericht door timwijgerde »

Ik weet dat deze wapens voor flink wat geld worden verkocht. Ik ben onlangs in normandië geweest, waar ik zo'n beetje alle wapens gezien heb. Een Thompson of BAR kost daar 1150 euro, een Colt 45 nog steeds 1000. Een luger is daar 750 euro. Verder werden er zelfs bazooka's verkocht. In Ste. Maire-Eglise zat het vol met dit soort winkeltjes. Heel interessant.

Nu de Mauser? Ik zou zeggen, misschien kunnen geinteresseerden alvast bieden. Niet dat ik dit wapen per se voor een woekerprijs moet verkopen, maar het blijft een mooi wapen. Voor de bajonet zit ik te denken aan 75 euro, aangezien deze in hele goede staat is.

tim
- Do not think only upon their passing, but remember the glory of their spirit -
(Colleville-sur-mer memorial sign)
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Dan noem je normandie

Op Ciney staat een k98 voor 195-300 ongeveer.
timwijgerde
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2004, 17:20
Locatie: Utrecht

Bericht door timwijgerde »

Dat is al een redelijke prijs ja. Vanaf 300 euro wordt het al interessanter.

tim
- Do not think only upon their passing, but remember the glory of their spirit -
(Colleville-sur-mer memorial sign)
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

timwijgerde schreef:Dat is al een redelijke prijs ja. Vanaf 300 euro wordt het al interessanter.

tim
De meeste mensen kennen de prijs goed hierzo en zullen dus niet te snel teveel voor je k-98 gaan betalen :wink:


Rick
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Tim W, ik hoop dat je niet het commerciele pad opgaat :| , je mauser is zeer mooi, maar een gedemitallizeerd exemplaar mag zeker niet meer dan 300 kosten (volgens mij).
En...vergelijk zeker de prijzen vanuit de Normandische souvenirwinkeltjes niet, alles kost daar het dubbele :!:
timwijgerde
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2004, 17:20
Locatie: Utrecht

Bericht door timwijgerde »

Dat is inderdaad zo. 300 euro is al een boel geld ja. Als ik het wapen volgende week krijg, zal ik eens kijken of ik het inderdaad wil houden. Ik was ook niet van plan het wapen voor zoveel geld te verkopen.

tim
- Do not think only upon their passing, but remember the glory of their spirit -
(Colleville-sur-mer memorial sign)
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

een volledig gedemitaliseerde kost 250, oud gedemitaliseerd 300 Met oud bedoel ik dan dat die nog kan klikken, maar dat gewoon de slachpin mist en de loop dicht is, sins een tijdje worden wapens volledig vastgemaakt, in Nederland, mischien al wat langer
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

timwijgerde schreef:In Ste. Maire-Eglise zat het vol met dit soort winkeltjes
Als de Static Line van Jean Michel SELES je referentie van prijzen is, dan vermoed ik dat je niet veel zult verkopen......
Z'n prijzen mag je gerust door twee delen om wat realistischer te zijn.....
En zijn M1A1 Bazooka's daar zijn perfecte replica's gemaakt door Michael Peeler uit California....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie