Spyware?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Spyware?

Bericht door Brianlinden »

Afbeelding

Ik kan men startpagina niet meer wijzigen heb al ad-aware eroverheen laten sweepen maar is nog steeds!

Spyware ofzo?? HELUP
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ja, ik ken nog iemand die dit probleem had. Lukt ook niet met ad-aware. Ik ga even vragen hoe die het heeft weggekregen, kan even duren (paar dagen).
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Probeer het programma spywareblaster te vinden (niet dat ik weet of het daar mee gaat lukken, maar het valt te proberen)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Download hijackthis en plaats het log op http://www.breekpunt.nl (uitleg van het programma staat daar ook) Als je echt alles weg wilt, dan moet je even daarlangs gaan... succes!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Neem Mozilla Firefox als Internet browser. Deze blockeerd alle vreemde pop ups en zorgt ervoor dat er geen spyware geinstalleerd wordt. Perfecte aanrader. Mozilla heeft trouwens geen beveiligingslekken zoals IE, daardoor beter geschikt voor vertrouwelijke informatie en transacties.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

779 schreef:Neem Mozilla Firefox als Internet browser. Deze blockeerd alle vreemde pop ups en zorgt ervoor dat er geen spyware geinstalleerd wordt. Perfecte aanrader. Mozilla heeft trouwens geen beveiligingslekken zoals IE, daardoor beter geschikt voor vertrouwelijke informatie en transacties.
Ik maak ook gebruik van firefox alleen het grootse nadeel hiervan is dat je het niet als standaart kan instellen. (Het is overigens veel en veel handiger dan IE)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jurryt schreef:het grootse nadeel hiervan is dat je het niet als standaart kan instellen.
Ik heb Firefox gewoon als standaard ingesteld.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dat vraagt tie bij de installatie als het goed is. Opera is ook een goede.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

okke schreef:
Jurryt schreef:het grootse nadeel hiervan is dat je het niet als standaart kan instellen.
Ik heb Firefox gewoon als standaard ingesteld.
Hoe? Als ik bijvoorbeeld op "Postvak in" van MSN klik start hij IE op, hoe kan ik dat veranderen dan?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Omdat dat een programma is van Microsoft zelf. En IE is ook van Microsoft...
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik heb inmiddels wel een oplossing gevonden. Het freeware programma "startpage guard" downloaden via pjwalczak.com !
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

779 schreef:Mozilla heeft trouwens geen beveiligingslekken zoals IE, daardoor beter geschikt voor vertrouwelijke informatie en transacties.
:W

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=cer ... irefox&lr=
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

btw, weet iemand wat een goede pop-up killer is?
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik heb hier op me pc een hele goede pop-up killer. Vrijwel alle pop-up's worden tegen gehouden. En als je toch de pop-up van die site wil zien kun je daarvoor toestemming voor geven. Heel af en toe komt er toch 1 doorheen maar dat is zelden. Alleen het probleem is dat ik niet weet hoe die heet. Zodra me ma thuis is zal ik het haar eens vragen, die weet dat vast wel.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

gilles schreef:btw, weet iemand wat een goede pop-up killer is?
Ik was wel tevreden met NoAds toen ik nog voornamelijk internet exploder gebruikte. Met Firefox heb ik bijna geen last meer van pop-ups.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gesloten