Drugs

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Drugs

Bericht door Nico Roelofs »

In een ander topic kwam het onderwerp drugs onder de aandacht. Het leek mij wel interessant om hierover een apparte topic voor te openen. Denk wel dat hier veel over te vertellen is.

Wat zijn jou ervaringen met drugs?
Hoe denk je over drugs?

Kortom plaats hier alles wat te maken heeft met drugs.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

De enige drug die ik naar mijn weten heb aangeraakt is koffie :P en bier! Ik werk in de gezondheidszorg dus zie wel regelmatig mensen binnenkomen die leeggepompt moeten worden met een aantal slangen die dikker zijn dan de tuinslang! Werk nu met mensen die hun lichaam kapot hebben gemaakt door de drugs en daardoor een verstandelijke handicap hebben gekregen... dus niet voor mij weggelegd die zooi!
Laatst gewijzigd door 779 op 06 nov 2004, 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

In mijn school is er een meisje a.k.a. slet :lol: die drugs nam/neemt.
Ze was aan de schoolpoort flauwgevallen en ze zag gewoon blauw :lol: .
Nu mag ze niets meer, zelf als ze naar het toilet moet gaat er altijd een leerkracht mee :lol: .

In vind drugs :| .
Zelf roken vind ik een pure geldverspilling en zeer sclecht voor de gezondheid.
Als iemand me een sigaret aanbied ga ik in me eigen denken:

'Gilles, Niet doen, dan kan je wat meer kollaboratie spul kopen en dan leef je langer om dat te verzamelen :lol: '
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

779 schreef:De enige drug die ik naar mijn weten heb aangeraakt is koffie :P Ik werk in de gezondheidszorg dus zie wel regelmatig mensen binnenkomen die leeggepompt moeten worden met een aantal slangen die dikker zijn dan de tuinslang! Werk nu met mensen die hun lichaam kapot hebben gemaakt door de drugs en daardoor een verstandelijke handicap hebben gekregen... dus niet voor mij weggelegd die zooi!
Mij hebben ze ook al moeten leegpompen :lol: .Toen ik klein was heb ik een fles white-spirit opgezopen :lol: :lol:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

In principe ben ik tegen drugs, maar ik kan mij geen cafébezoek voorstellen zonder overheerlijk bier.....misschien wel een zekere verslaving, ik weet het niet.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

antwerpx schreef:In principe ben ik tegen drugs, maar ik kan mij geen cafébezoek voorstellen zonder overheerlijk bier.....misschien wel een zekere verslaving, ik weet het niet.
en zondern een dikke vette havanna zeker .... :lol:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

antwerpx schreef:In principe ben ik tegen drugs, maar ik kan mij geen cafébezoek voorstellen zonder overheerlijk bier.....misschien wel een zekere verslaving, ik weet het niet.
Één voordeel van bier (tenminste als je het graag drinkt), het is geen drugs :wink: Althans wettelijke gezien niet, maar heeft wel dezelfde werking...


Rick
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Wij hebben ééns politie in de klas gehad voor preventie van drugs ofzo:

Geen bs maar volgens die gasten was koffie, bier, cola etc... allemaal drugs :lol:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja zelf heb ik ook vele kinderen gezien die er steeds dieper in terecht kwamen. Hoorde laatst van iemand die 11 of 12 is die al pillen slikt. Het begint allemaal heel simpel met een joint en later willen ze steeds meer proberen.

Het legaal verkrijgen van wiet heb ik geen problemen mee. Je moet tenslotte daarvoor 18 zijn. Mensen jongen dan 18 krijgen dat vrijwel niet mee uit een shop. Wordt streng gecontrolleerd door de shop houders. Ze moeten ook wel anders wordt een shop gesloten.

Ik vind wel dat de politie hard moet optreden tegen de lokale dealers. Dit zijn de mensen die de wiet verkopen aan mensen jonger dan 18. Deze helpen ze ook aan de pillen.

Om een voorbeeld te geven. Bij ons in de stad is er een hangplek speciaal voor jongeren. Deze plek is bij de politie bekend. Ze weten ook dat er gedeald word. Heel af en toe komt de politie daar eens langs. Als ze iemand betrappen op het roken van een joint, paken ze die af controleren of hij of zij nog meer bij zich heeft. Krijgt een waarschuwing en misschien hoogsten een bekeuring. De politie moet veel harder optreden tegen de lokale dealers. Ook de jonge gebruikers moeten ze hard aanpakken. Al is het maar even samen met de politie opbezoek gaan bij de ouders en ze dan maar even met de feiten op de neus te drukken.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Als ik me niet vergis vallen alle levensmiddelen die tot een verslaving kunnen leiden onder drugs.

Koffie en cola bevatten een hoog percentage cafeïne en vallen als je drugs op die manier bekijkt vallen die daar dus wel degelijk onder. Het zal jullie namenlijk vast niet ontgaan zijn dat cafeïne een verslavende werking heeft.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

wanneer is iets een drug?
Het hangt er vanaf welke definitie je gebruikt. De een gooit alle genotsmiddelen die je lichaam en geest beïnvloeden onder de noemer drugs, de ander alleen middelen waar je verslaaft aan kan raken. Volgens Van Dale zijn drugs middelen die verdovend of hallucinerend werken.
Dus koffie en nicotine kunnen ook als drugs worden beschouwd?
Volgens sommigen wel. Bepaalde instanties voor drugspreventie en drugsvoorlichting scharen cafeïne, nicotine, en zelfs internet onder producten die verslavend kunnen zijn.

Bron: drugs.tk


Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Tja,

Koffie, cola en bier drink ik regelmatig..
Weed en sigaretten geprobeerd, waarbij sigaretten toch echt wel een afknapper was. Das echt smerig!

Het roken (beiden) is echt af te raden. De rest gewoon met mate!

Tja, eigenlijk alles met mate of niet..?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou ja persoonlijk zie ik een joint het zelfde als een glas bier.. alleen met bier kan je in status komen dat je helemaal niets meer weet de volgende keer dat je wakker wordt. met wiet/hasj heb je dat niet. Bier is ook veel duurder en geniet je minder lang van (in verhouding).
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Guido schreef:nou ja persoonlijk zie ik een joint het zelfde als een glas bier.. alleen met bier kan je in status komen dat je helemaal niets meer weet de volgende keer dat je wakker wordt. met wiet/hasj heb je dat niet. Bier is ook veel duurder en geniet je minder lang van (in verhouding).
dan weet ik niet waar jij je bier haalt...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Het roken van een joint vind ik niet verkeerd als je het maar met mate doet en er met gemak vanaf kan blijven. Op het moment dat het een dagelijkse behoefte wordt gaat het fout.

Vind het niet kunnen als kinderen van 13 en 14 dagelijks of uberhaupt al joints roken. Heb al vaak genoeg gezien dat ze er steeds dieper in terecht kwamen. Die zitten nu al aan de pillen.
Gesloten