Meningen, bronnen en kritiek...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

@martijn,

Ik ben het echt compleet met jou eens! Dat is namelijk het gevoel dat ik op bepaalde andere fora(ik ga geen namen noemen) ook krijg.

Vaak zetten mensen hun antwoord zo neer, dat het lijkt alsof het niet goed bedoeld wordt, terwijl het WEL goed bedoeld wordt.

IK ben van mening dat dit soort dingen uit de weg te ruimen zijn door eerst even GOED NA TE DENKEN voordat je iets gaat posten. Hoe zou de post over komen? Wat zou jij zeggen als je die ande/anderen was/waren?

Vaak is een post op verschillende manieren te formuleren, op een negatieve, maar ook vaak op een positieve manier.

Als ik bijvoorbeeld negatieve kritiek heb, probeer ik dat zo goed mogelijk en in positieve vorm te brengen. Met "in positieve vorm brengen" bedoel ik: NIET zeggen van bijvoorbeeld: "Je verzameling ziet er niet uit"..maar bijvoorbeeld:"Dit en dit van je verzameling is heel mooi, maar ik heb ook nog een tip voor je : je zou dit en dit nog kunnen verbeteren.."

Dat staat een stuk beter...Maar goed, dat dus even over dat punt en de reactie van Martijn met wie ik het helemaal eens ben :)

Jurrie
Gesloten