Drugs

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Tex schreef:
Dodo schreef:
robin.h schreef: Ja,en als je er dan verslaafd aanraakt? :| Je kunt er gewoon beter vanaf blijven.
Tja, het is uiteindelijk eigen verantwoordelijkheid...Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat kinderen onder bepaalde leeftijd (hier 18 dus) er gewoon helemaal niet aan kunnen komen!

dat gaat je toch niet lukken
wat je kan doen is een straatverbod voor weed, dat er dus alleen geblowt mag worden op bepaalde plaatsen. coffeeshops dus...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Dodo schreef:
Tex schreef:
Dodo schreef: Tja, het is uiteindelijk eigen verantwoordelijkheid...Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat kinderen onder bepaalde leeftijd (hier 18 dus) er gewoon helemaal niet aan kunnen komen!

dat gaat je toch niet lukken
wat je kan doen is een straatverbod voor weed, dat er dus alleen geblowt mag worden op bepaalde plaatsen. coffeeshops dus...
En denk jij tot die kinderen zich dan perfect aan dat regeltje houden? Als ze willen blowen,dan komen ze heus wel aan het spul.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik heb het ook wel allemaal eens geprobeerd, en ik doe het nu nog af en toe, maar ik ben er nooit in gaan overdrijven: het belangrijkste hierin is jezelf goed kennen: ben je iemand die rap aan iets verslaafd raakt (Ben je bvb verslaafd aan militaria verzamelen, gamen ofzo :P ), dan ben je beter dat je het gewoon niet probeert. Ook is volgens mij de sociale situatie belangrijk: voel je dat er bij je vrienden een groepsdruk is om bvb te roken of te smoren, doe het dan niét als je jezelf er ongemakkelijk bij voelt, want eens je ermee begint kan je door die druk niet meer stoppen. Word je in je omgeving getolereerd zowel als je rookt als wanneer je niet rookt, hou dan vooral rekening met mijn eerste punt. Dat is althans mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

je moet het ze gewoon zo moeilijk mogelijk maken :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

@ Dodo: het blowen op straat is al verboden.

De beste manier om het moeilijk te maken voor die kinderen is het hard aan pakken van de kleine dealers. Dit zijn de mensen die kinderen voorzien van drugs. Want bij de shops krijgen ze het niet mee.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mja...mijn ervaring is dat drugs lang niet zo gevaarlijk zijn als de mensen in je omgeving die weten dat je wel eens blowt en daar niet mee om kunnen gaan.

Mara goed...nu heb ik het over een heel erg onschuldige drug.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Een joint roken is niets mis mee maar ik zou t niet combineren met alcohol ( althans veel alcohol) k spreek uit ervaring
Starting up again
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Timo schreef:Een joint roken is niets mis mee maar ik zou t niet combineren met alcohol ( althans veel alcohol) k spreek uit ervaring
LOL

Je moet dan ook eerst blowen en dan gaan drinken.
Andersom en je gaat voor gaas.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

precies! ken uw volgorde!
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Wat voor schadelijke gevolgen heeft nu wiet, hasj of roken, enz nu voor je?

Is een glas bier schadelijk voor de gezondheid? Of is 1 sigaret erger.
Wat doet die zooi nu eigenlijk met je lichaam?

Zoek dat eens uit en zie dan wat troep is en wat niet.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Agh, ik zit er niet zoveel mee. Je mag het wel doen, als je alles maar met mate doet en voor zorgt dat je er geen problemen mee krijgt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Degenen die dat spul wil gebruiken moet het vooral doen. Als je er vanuit gaat dat je eerder getroffen wordt door een vrachtwagen dan dat je overlijdt aan kanker, verstandelijke handicap etc. Moet er wel bij zeggen dat ik meebetaal qua ziektekosten premie om al jullie rokers te voorzien van medicatie, onderzoeken en behandelingen in het ziekenhuis. Als iedereen nou stopt met roken.. misschien daald dan de premie met 50%. Heb eigenlijk wel een stelling:

Rokers die niet rokers lastigvallen met hun rook zijn asosiale moordenaars.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

779 schreef: Heb eigenlijk wel een stelling:

Rokers die niet rokers lastigvallen met hun rook zijn asosiale moordenaars.
Totaal mee eens! Daarom vind ik het ook goed dat de overheid heeft ingesteld dat er niet meer in openbare gelegenheden gerookt mag worden e.d. Je kan er nu wel omheen gaan draaien van: één keertje meeroken krijg je niks van, maar dat blijft niet bij één keer. En van meerdere keertje meeroken kan je wel degelijk ziek worden. En wat dan te denken van mensen die echt niet tegen roken kunnen, die last er van krijgen, daar moet je rekening mee houden. Als je rookt doe je het dan wel voor je eigen genot (de nog echt jongeren om stoer te doen), maar dan moet je wel bewus van zijn dat je er niemand lastig mee valt.


Rick
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Niks zal er tegen helpen je houd toch dat jongeren het gaan gebruiken. Een straat verbod helpt je ook niet veel. Als ze het willen dan krijgen ze het wel via via. Daarbij komt ook nog eens dat er genoeg asociale ouders zijn die het goed vinden dat hun kinderen blowen roken drinken op zeer jonge leeftijd wat ik overigens niets van snap. Wat voor ouder ben je als je tegen je 14 jaar oude kind zegt ey zoon zullen we es een jointe roken of lekker dronken worden, geen sigaretten meer? zal ik dan maar nieuwe voor je kopen. In 1 woord Z.I.E.K!!! Die mensen zouden geen kinderen mogen krijgen
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

779 schreef:Als iedereen nou stopt met roken..
Makkelijker gezegd dan gedaan hoor :| (Niet tot ik zelf rook hoor :wink: )
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gesloten