Wat verbaast mij nog?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

okke schreef:
benmaf schreef:WE moeten leren om die haat te vervangen voor liefde.
Ik ben het met je eens dat de wereld geregeerd wordt door angst. Ik denk dat we moeten leren de haat die door deze angst wordt opgewekt te vervangen door vertrouwen.
The only thing we've got to fear is fear itself.
(zei ooit een andere president van de VS).
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Waar heb ik gezegt dat je jouw meningen moet terugnemen, ik respecteer jouw mening, jij blijkbaar de mijne niet. Het ging me vooral over het feit dat enkele allochtonen stonden te spuwen op een portret van TVG en de politie niet ingreep terwijl tientallen demonstranten die protesteerden tegen het toeneemende geweld wel een nacht lang werden gearesteert.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

779 schreef:Denk ook dat we moeten leren leven met angst (terrorisme). Denk niet dat dat probleem opgelost wordt door komende eeuw.
Ik vind de toegenomen angst voor terroristische aanslagen niet terecht. Als sinds de jaren '60 wordt de wereld keer op keer wakker geschud door terroristische aanslagen. Van de Rote Armee Faction, de IRA, de ETA en nog meer groeperingen.

Nu wordt er net gedaan of de Islam een bedreiging vormt voor onze vrijheid en we in angst moeten leven.

Ik ben niet bang voor een terroristische aanslag. Ik ben ook niet bang voor stadsbussen.

De kans dat mij wat overkomt door een terroristische aanslag is reëel maar extreem klein (toch een vorm van extremistisch).
De kans dat ik door een stadsbus geschept wordt in het verkeer en om het leven kom is vele malen groter dan de kans met een aanslag om het leven te komen.

De roep om angst te hebben is niet terecht.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik bedoelde niet dat jij je menig moest terugnemen.. dat zei een mod. Ben het met je eens dat je je onschuw uit over het feit dat 'allochtonen' zaten te spuwen op een poster en dat die niet werden opgepakt en die tieners wel. Vind ik totaal niet kunnen.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

mario schreef:
The only thing we've got to fear is fear itself.
(zei ooit een andere president van de VS).
Het was de eerbiedwaardige Tsu die dit zei.
De president waar jij op doelt haalde hem aan..
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mag ik je dan eventjes op de vingertjes tikken mr veteraan?
Ik ben namelijk van mening dat er niets verkeerds is aan voor jezelf opkomen.
MAAR doe dit dan wel op de aangewzen tijd en op het aangewezen moment. Zo nu achteraf je gal spuwen is eigenlijk een rare manier en het wakkert ieders afschuw en angst een haat aan.
Wanneer je voor jezelf en je landgenoten opkomt op het moment dat er iemand in nood is; iemand verbaal wordt ge:intimideerd, iemand gediscrimineerd word of iemand emotioneel geschaad word, kom dan voor hen op.
Poog het achteraf weer te vergeten want je maakt jezelf kapot hiermee. Je teert dan op je angst en haat ipv het ideaal en mooie beeld dat je wil bereiken.
Leef hiermee in je hart en laat dat je leiden.

:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

779 schreef:Soms denk ik dat de grootste idioot degene is die dit soort teksten maakt..
Dus als iemand iets anders denkt dan jij is het een idioot. Ik denk dat de basis van een discussie is dat je aangeeft waarover jij anders denkt en waarom dat zo is en niet direct een ander idioot noemt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

benmaf schreef:Mag ik je dan eventjes op de vingertjes tikken mr veteraan?
Ik ben namelijk van mening dat er niets verkeerds is aan voor jezelf opkomen.
MAAR doe dit dan wel op de aangewzen tijd en op het aangewezen moment. Zo nu achteraf je gal spuwen is eigenlijk een rare manier en het wakkert ieders afschuw en angst een haat aan.
Wanneer je voor jezelf en je landgenoten opkomt op het moment dat er iemand in nood is; iemand verbaal wordt ge:intimideerd, iemand gediscrimineerd word of iemand emotioneel geschaad word, kom dan voor hen op.
Poog het achteraf weer te vergeten want je maakt jezelf kapot hiermee. Je teert dan op je angst en haat ipv het ideaal en mooie beeld dat je wil bereiken.
Leef hiermee in je hart en laat dat je leiden.

:)
Er is wel degelijk een gevaar en dat moeten we DURVEN onder ogen zien, we mogen niet langer onze kop in het zand steken. De aangewezen tijd is NU en het moment is ook NU.
Maar dit is een apolitiek forum dacht ik, dus deze discussie is niet echt gepast.

greetz
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Wat mij verbaast is waar iedereen zich druk om maakt........

De meerderheid van de bevolking laat zich eindeloos manipuleren door de sensatiegeile media....
Het zal mij worst wezen wie de president van de US is, ik denk niet dat John Kerry een serieuze verandering was....

Ik ben gelukkig, mijn familie is gezond, ik heb een pracht van een dochter, ik heb een vaste baan, ik kan m'n hobby's perfect uitvoeren, ik leef in het welvarende deel van de wereld, enz.........

ipv te mekkeren hoe slecht het allemaal gaat, zou iedereen eens wat meer tevreden moeten zijn en wat meer relativeren......EN wat minder naar het journaal moeten kijken!!

Als ik een jongere van 16 jaar hoor mekkeren dat Bush herverkozen is, vraag ik mij af of hij ook 5 ministers van z'n eigen regering kan opnoemen!!
De tijden zijn niet echt veranderd, de verslaggeving wel! De wereld ligt door satelietverbindingen en internet in je achtertuin......


En wat hierboven staat wil helemaal niet zeggen dat ik de moorden op Van Gogh en Fortuyn niet afkeur......


Sorry, maar dit moest even van mij af....

JOhan
29th Let's Go!!!!!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Proos schreef:
779 schreef:Soms denk ik dat de grootste idioot degene is die dit soort teksten maakt..
Dus als iemand iets anders denkt dan jij is het een idioot. Ik denk dat de basis van een discussie is dat je aangeeft waarover jij anders denkt en waarom dat zo is en niet direct een ander idioot noemt.
Ik vind het heel goed dat mensen aan het nadenken zijn geslagen door o.a. het voorval TvG en de herkozen Bush jr. Maar om dan allerlei zaken te gaan noemen die aan de andere kant van de wereld afspelen en o pwie de MEESTE inwoners hebben gestemd en dan gaan denken dat die inwoners FOUT zijn geweest om op hem te stemmen? Hallo zeg... Bush ging toch ook niet uit zijn dak toen Jan Peter werd gekozen? Waar maak je je druk om?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

779 schreef:Waar maak je je druk om?
De manier waarop we op dit forum met elkaar omgaan. Ik zou voortaan die eerste post direct toelichten en niet achteraf.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

johan willaert schreef:
Ik ben gelukkig, mijn familie is gezond, ik heb een pracht van een dochter, ik heb een vaste baan, ik kan m'n hobby's perfect uitvoeren, ik leef in het welvarende deel van de wereld, enz.........

ipv te mekkeren hoe slecht het allemaal gaat, zou iedereen eens wat meer tevreden moeten zijn en wat meer relativeren......EN wat minder naar het journaal moeten kijken!!
Amen

Oh en btw maak jij je nooit druk om hoe de poliek op wereld niveau eruit ziet?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Eigenlijk niet.....
Ik volg het vanop een afstand en ik lig er niet wakker van....

BTW ik ben atheïst, dus het AMEN is niet aan mij besteed.....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Veteraan schreef:vooral omdat onze idealen identiek zijn met die van Van Gogh.
:? Welke idealen zijn dat dan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

@johan willaert

Grappig deze situatie.
Je vat me 2 maal verkeerd op om precies dezelfde reden volgens mij.
1: Ik zit ook niet elke avond het nieuws te kijken om nog eens flink gefrustreerd te raken over wat er op de wereld gebeurd. Ik ben alleen wel van mening dat iemand als bush de boel alleen maar erger kan maken. Het was bedoelt om een idee te schetsen van waar ik het over heb.
2: Ook ik ben atheïst. Het amen was niet bedoeld als gelovig maar wederom om een idee te schetsen van goedkeuring of herkenning ofzo. Iets in die slinger.

p.s. Ook ben ik geen 16; maar ik heb zo het idee dat jij dat zei om een idee te schetsen...
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gesloten