nieuwe collectie voor Overloon

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Referentie: Panzer Colours, Camouflage of the German Panzer Forces, 1939-45

en wat betreft die verfkleur heb je gelijk, maar ik doelde meer op de glans van die verf en ook is volgens mij dat groen geen grijsgroen maar een lichtere kleur. maarje het is ook een wazige foto :/
War is something human...
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

darryl1234_gubbels schreef:Hier dan maar een paar foto's van Overloon:
(Van de voertuigen in nette staat.)

Afbeelding
In NETTE staat???? kijk deze foto? die loop is er in geschopt, de linker voorband is open gescheurd? dat noem ik geen NETTE staat!!!!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

over de Panther:

de "zimmereit"(hoe spel je dit toch??) is verkeerd opgebracht. het moet in het kleine blokjes motief en niet zoals dit (dit is voor de tiger etc)!! ook is er PP opgeschilderd (waarschijnlijk wil de "schilder" credits ofzo??? :?) verder hangt er het rubber van een loop wiel aan wat dus niet kan. want probeer dat maar eens in het veld er op te zetten, dat lukt niet dat moet machinaal. verder op de orignele foto's van de 222 is geen camo te ontdekken dus waarom nu wel? en zoals Peter al zei geen bekend camo patroon.

waardeloos die panther!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Guido schreef:
darryl1234_gubbels schreef:Hier dan maar een paar foto's van Overloon:
(Van de voertuigen in nette staat.)

Afbeelding
In NETTE staat???? kijk deze foto? die loop is er in geschopt, de linker voorband is open gescheurd? dat noem ik geen NETTE staat!!!!
Nee ik bedoel van alle verotte voertuigen de beste !!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Guido schreef:over de Panther:

de "zimmereit"(hoe spel je dit toch??) is verkeerd opgebracht. het moet in het kleine blokjes motief en niet zoals dit (dit is voor de tiger etc)!! ook is er PP opgeschilderd (waarschijnlijk wil de "schilder" credits ofzo??? :?) verder hangt er het rubber van een loop wiel aan wat dus niet kan. want probeer dat maar eens in het veld er op te zetten, dat lukt niet dat moet machinaal. verder op de orignele foto's van de 222 is geen camo te ontdekken dus waarom nu wel? en zoals Peter al zei geen bekend camo patroon.

waardeloos die panther!
Weinig onderzoek dus!

Bah schijthekel aan die actie's
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Afbeelding

Je ziet zowat alles kan. Het camoschema hing meestal van de bemanning zelf af. En er zaten daar heel wat creatievelingen tussen :)


Afbeelding
War is something human...
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dan nog is de "ambush" niet vaak gezien op de Panther (is mij verteld) en dan nog.

op deze authentieke foto staat de Panther 222 van de 107e panzer bri. (de Panther die nu in overloon staat!)

zie je ook geen camo. dus waarom wel op deze???

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ruben schreef:Afbeelding

Je ziet zowat alles kan. Het camoschema hing meestal van de bemanning zelf af. En er zaten daar heel wat creatievelingen tussen :)


Afbeelding
Het patroon van de overloon panther is wel niet afgebeeld :)
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Ik heb niet gezegd dat hij veel voorkwam. Maar de mogelijkheid bestaat zeker dat er hebben rondgereden aangezien de verscheidenheid aan camopatronen. Ik heb natuurlijk geen fotografisch bewijs :mad: . Maar degene die 222 heeft gerestaureerd vond het ambush scheme misschien best wel flashy 8). Tja ie had evengoed roze kunnen geweest zijn he " The pink panther"
War is something human...
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ruben schreef:dit patroon is wel degelijk gebruikt.
Ruben schreef:Maar de mogelijkheid bestaat zeker dat er hebben rondgereden aangezien de verscheidenheid aan camopatronen.
Dan ga ik akkoord, de mogelijkheid bestaat wel. Ik blijf het echter wel raar vinden om twee stijlen camouflage te vermengen.
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Tjawat steken ze daar nog niet al uit in Overloon he. Ze zijn goed bezig :zapped:
War is something human...
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ik heb vandaag wat foto's van de Marshall collectie geschoten in Overloon... Als iemand interesse heeft wil ik ze best plaatsen!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ja doe maar.
Eens kijken wat ze nog meer vernaggeld hebben.
Mvg/Best regards, Sipke
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

haha die particulier heeft dan wel z'n geld verdient in de voorgaande jaren denk ik :shock: :P
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Sorry, foto's zijn te groot...
Ben bezig ze even aan te passen.
Helaas heb ik alleen foto's van de poppen gemaakt; de accu van de camera was leeg.
Plaats reactie