Nu weer brandstichting in kerken

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Zou me niets verwonderen, straks komt osama er zich nog mee moeien
War is something human...
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ruben schreef:Zou me niets verwonderen, straks komt osama er zich nog mee moeien
Nou dat zou mij wel verwonderen :lol:


Rick
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Ruben schreef:
Marc 82 Recon schreef:als dit blijft voortduren ga je niet meer blauw op straat zien maar legergroen
En zal dat dan helpen denk je? Er zal misschien heel even rust komen maar daarachter zullen ze gewoon opnieuw beginnen.
helpen ik weet niet maar het is mss een kleine oplossing
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Tolerantie, dat woord moeten we zoeken in onszelf
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

De mogelijke daders van de brandstichting in Uden zijn bekend. Hoe een drietal pubers kunnen zorgen voor veel rep en roer in de media:
Pubers verdacht van brandstichting school in Uden

Gepubliceerd op donderdag 25 november 2004

UDEN (ANP) - De brand die twee weken geleden in het Brabantse Uden een islamitische basisschool in de as legde, is vermoedelijk aangestoken door drie pubers van 14 en 15 jaar. Het drietal wordt samen met drie anderen ook verdacht van een poging tot brandstichting in een moskee in Uden.

De zes verdachten zijn de afgelopen dagen aangehouden. Officier van justitie mr. Ch. Van der Voort heeft dit donderdag in Uden bekendgemaakt.

Uit het onderzoek bleek vooralsnog niet dat de verdachten, in leeftijd varierend van 14 tot 17 jaar, banden onderhouden met extreemrechtse groeperingen. Justitie verdenkt hen evenmin van betrokkenheid bij andere incidenten. Over het motief van de verdachten en hun achtergrond wilde Van der Voort niets zeggen.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik ben wel benieuwd naar de motief. Als hier iets over gezegt word zou ik dat graag willen weten
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ik hoop dat het gewoon een puber grapje is...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik weet wel bijna zeker dat dit een puberstreek is...
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Puberstreek of niet; brandstichting van kerken is een daad van terreur. Van schrik aanjagen bij een religieuze groep.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Dit is allemaal een hype over 2 maanden is iedereen het alweer vergeten!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Dat hangt denk ik voor een groot deel van de media af. Als die alle gebeurtenissen die ook maar aan de dood van Van Gogh gerelateerd zouden kunnen zijn blijven uitvergroten en opblazen, kan de huidige situatie nog wel een tijdje aanhouden. :|
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Spanning en sensatie daar zijn die mannen wel voor te vinden. Toch normaal. Moest er iedere dag berichten op het nieuws komen van : "tante Gerda is in blije verwachting" zakken binnen de week hun kijkcijfers onder het vriespunt.
War is something human...
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ja, maar gaan kijkcijfers boven de nationale veiligheid?

Trouwens, naast die ongein rondom Van Gogh is er nog meer dan genoeg narigheid op deze planeet om over te berichten.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie