Grote anti-terreuractie in Den Haag

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Promeetje^
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2004, 14:24
Locatie: westerlo
Contacteer:

Bericht door Promeetje^ »

Brianlinden schreef:WO III
hehe dat kan goed zijn , waarschijnlijk dan tegen de islamieten :)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Slaat nergens op. Het is niet eens bekend of het Islamieten zijn. Jullie hebben zelf vele aanhangers van Vlaams Blok, wil weleens weten wat erger is. Degene die terrorisme aanjuigen of degenen die het uitvoeren.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Promeetje^ schreef:
Brianlinden schreef:WO III
hehe dat kan goed zijn , waarschijnlijk dan tegen de islamieten :)
Je bent niet goed snik
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Promeetje^ schreef:
Brianlinden schreef:WO III
hehe dat kan goed zijn , waarschijnlijk dan tegen de islamieten :)
Er is geen oorlog, er is geen strijd tussen volkeren maar een strijd tegen misdadige elementen in onze samenleving. Van een oorlog tegen Islamieten is al helemaal geen sprake.

Promeetje, denk een beetje na voordat je zulke uitspraken doet...
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

779 schreef:Gooiden ze niet.. was boobytrap die aan de deur bevestigd was. Zo kregen de terroristen wat tijd om hun slaap uit hun ogen te halen.
Er waren 2 explosies heb ik gehoord. Eerste was boobytrap en de 2de was granaat. Zoiets heb ik gehoord.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dat werd dacht ik weer teruggedraaid tot 1 explosie.. maarja ik kan het ook mis hebben natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Promeetje^
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2004, 14:24
Locatie: westerlo
Contacteer:

Bericht door Promeetje^ »

ik kan misschien niet goed snik zijn , maar ik heb lang in een islamietische buurt gewoond als bijna enige blanke , en van mij mogen ze weg , bijna elke nacht werden er autoramen in gegooid , lawaai , stelen , etc !!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Laat ik nu al zes jaar in Amsterdam oud-west wonen en daarvoor jaren in de Indische buurt. En laat ik nou hele andere ideeën hebben over jouw oorlog tegen de islamieten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Promeetje^ schreef:ik kan misschien niet goed snik zijn , maar ik heb lang in een islamietische buurt gewoond als bijna enige blanke , en van mij mogen ze weg , bijna elke nacht werden er autoramen in gegooid , lawaai , stelen , etc !!
Wat heeft deze generaliserende negatieve opmerking over de islamitische geloofsovertuiging te maken met het opppakken van twee mensen van wie verdacht wordt dat ze terroristische daden gepleegd hebben of gepland hebben te plegen?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

t is nu afgelopen eh ze hebben 2 moslim extremisten opgepakt en in utrecht nog 2??
Starting up again
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Uitgegeven: 10 november 2004 14:54
Laatst gewijzigd: 10 november 2004 20:45

AMSTERDAM - Met de aanhouding van twee mannen is woensdag even voor vijf uur een einde gekomen aan de belegering van een bovenwoning in de Haagse Antheunisstraat. Een van de aangehouden mannen is gewond in een ambulance afgevoerd. De arrestatie gebeurde door een speciale aanhoudingseenheid. De omsingeling van het pand door mariniers en politie heeft Den Haag de hele dag in de ban gehouden.


Rond 16.20 uur begon de bestorming


Politie-eenheden in Den Haag begonnen rond 16.20 uur met de bestorming van het pand. Verschillende doffe knallen zouden zijn gehoord. De politie wilde geen mededelingen over het verloop van de inval doen. Een helikopter cirkelde korte tijd boven de Antheunisstraat. ME-wagens kwamen na uren stilte in beweging.

Robot

Rond 17.00 uuur heeft de politie op de hoek van de Antheunisstraat en de Johan Gramstraat een robot uitgeladen. Dat heeft een ooggetuige in de radio-uitzending van RTV West gezegd. De robot werd vervolgens geactiveerd. Op dezelfde hoek bevinden zich meerdere agenten en personeel van de Explosieven Opruimingsdienst.

Relletjes

Onder het publiek bij de Antheunisstraat in Den Haag braken rond het tijdstip van de bestorming relletjes uit tussen autochtone en allochtone jongeren. De politie probeerde deze, onder andere met de inzet van honden, de kop in te drukken, aldus ooggetuigen.


De politie heeft minstens één arrestatie verricht bij de relletjes. Een woordvoerder van de politie heeft dat gezegd. Het zou gaan om iemand met het uiterlijk van een skinhead. Rond kwart voor vijf leek de rust wedergekeerd.

Onderhandelingen

Volgens verschillende ooggetuigen zouden drie personen al voor de bestorming uit een portiek van het pand zijn gehaald. Een van de mannen zou zich hebben overgegeven. De politie wilde geen mededelingen doen of zij bij de terreurverdachten horen die in het pand zitten.

De nationale recherche heeft woensdagmiddag een verdachte aangehouden in een woning aan de Sagenlaan in Amersfoort, zo deelde een woordvoerder van de politie in Utrecht woensdagavond mee. De straat is afgezet door politieagenten. Het onderzoek van de nationale recherche is nog in volle gang.

Volgens een woordvoerder van het landelijk parket heeft de aanhouding te maken met de politieactie in de Antheunisstaat in Den Haag. Verder zou de aanhouding een gevolg zijn van een lopend terrorismeonderzoek. De woordvoerder kan niets zeggen over de identiteit van de man.
Starting up again
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

www.nu.nl schreef:Arrestanten pand Den Haag vrijdag voorgeleid

Uitgegeven: 11 november 2004 15:55

DEN HAAG - De twee mannen die woensdag in de Antheunisstraat in Den Haag zijn aangehouden, worden vrijdag in Rotterdam voorgeleid aan de rechter-commissaris. Het gaat volgens de Haagse driehoek en het Landelijk Parket om mannen van 19 en 22 jaar oud, meldden zij donderdag. De mannen hebben de Nederlandse nationaliteit.

Politie en justitie verdenken de twee van deelneming aan een terroristische organisatie en samenspanning tot moord met een terroristisch oogmerk.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Je bedoelt dat het woord allochtoon niet op hun huidskleur slaat okke?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Waar komt het woord 'allochtoon' in het persbericht voor?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ik denk dat hij de berichten ervoor bedoelde?
Starting up again
Plaats reactie