Onze cultuur wordt bedreigd....

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Timo schreef:jonge jij verdenkt iedereen van neo nazi zijn je moet eens ff normaal doen
Mensen komen hier openlijk uit voor sympathiën voor rassentheoriën, rassenscheiding, zien geen kwaad in het stormfront forum en dan moet ik normaal doen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Martijn, ik blijf bij mijn eerdere standpunt...
Harro schreef:Verdachtmakingen? Noem het op de feiten wijzen. Als iemand zijn neo-nazistische rassentheoriën hier uiteen komt zetten dan moeten de moderators daar iets tegen doen. Dat ze dat niet doen daarover heb ik al vaker aan de bel getrokken. Het is een treurige constatering dat niet degene die rascistische uitspraken doet aangepakt wordt maar degene die hem daarop aanpakt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Harro schreef:
Timo schreef:jonge jij verdenkt iedereen van neo nazi zijn je moet eens ff normaal doen
Mensen komen hier openlijk uit voor sympathiën voor rassentheoriën, rassenscheiding, zien geen kwaad in het stormfront forum en dan moet ik normaal doen?
Ja, want het is een oneindige discussie. Ook al ben je er op tegen, ik ook, hoef je nog geen discussie door te hameren omdat je toch geen bevestiging krijgt. Stop gewoon. Jij hoeft je niet druk om te maken als BrianLinden op het SF forum zit.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Harro schreef:Martijn, ik blijf bij mijn eerdere standpunt...
Harro schreef:Verdachtmakingen? Noem het op de feiten wijzen. Als iemand zijn neo-nazistische rassentheoriën hier uiteen komt zetten dan moeten de moderators daar iets tegen doen. Dat ze dat niet doen daarover heb ik al vaker aan de bel getrokken. Het is een treurige constatering dat niet degene die rascistische uitspraken doet aangepakt wordt maar degene die hem daarop aanpakt.
Zodra je een discussie start en er op door hamert krijg je zelfs meer meningen van mensen te horen dat rascistisch is. Als je gewoon niet doorhamert, gebeuren deze dingen ook niet. Ik hoor alleen rascistische dingen van bepaalde mensen zodra er een discussie is gestart, meer niet. Dus bewust doen ze die dingen niet.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Harro schreef:
Mensen komen hier openlijk uit voor sympathiën voor rassentheoriën, rassenscheiding, zien geen kwaad in het stormfront forum en dan moet ik normaal doen?
Nee, Volgens mij doet hier iemand uitspraken waarvan hij niet goed weet waartoe ze in het verleden geleid hebben. Jij legt hem meteen de sympathieën voor rassenscheiding in de mond alsof hij ze zelf heeft uitgevonden. Ik vind het niet gek dat iemand zwaar in de verdediging schiet op deze manier en de discussie moeizaam verloopt. Bovendien zijn volgens mij de gevaren van Stormfront echt wel bekend, en zegt in deze thread niemand dat het geen kwaad kan.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Harro schreef:Verdachtmakingen? Noem het op de feiten wijzen. Als iemand zijn neo-nazistische rassentheoriën hier uiteen komt zetten dan moeten de moderators daar iets tegen doen. Dat ze dat niet doen daarover heb ik al vaker aan de bel getrokken. Het is een treurige constatering dat niet degene die rascistische uitspraken doet aangepakt wordt maar degene die hem daarop aanpakt.
Of het nu verdachtmakingen op grond van feiten zijn of niet; jij haalt feiten van elders bij deze discussie. Ik heb gevraagd of je jezelf binnen dit topic wilt beperken tot de feiten die hier naar voren gebracht worden.

Als iemand neo-nazistische opvattingen er binnen dit topic op na houdt, kan je die persoon daar op aanspreken.

Ik vind het onnodig oproer wekkend en stigmatiserend als je zaken uit andere topics erbij haalt die voor het onderwerp van dit topic niet ter zake doen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Veteraan schreef:Ik ben dus voorstander van een Europa der Volkeren, daar ieder volk zijn eigen cultuur heeft, heeft het voor mijn part ook recht op een eigen land (Vlamingen (Dietsers), Basken, Catalanen,...)
[...]
Het overgrote deel behoort tot de Germaanse rassen, dus die vermenging is niet zo erg daar ze oorspronkelijk gelijk waren, ook de fransen, spanjaarden ed zijn van veel dichtere oorsprong
[...]
Hier verwar je 2 dingen, ras en cultuur, hoewel dit meestal samengaat, zijn het vooral de extremisten die onze cultuur bedreigen, de anderen hebben recht op een eigen land op hun plaats van herkomst(hoe lang ook geleden), zij vormen minder een bedreiging voor de cultuur maar des te meer voor ons diversiteit van rassen.
Als mensen dit soort neo-nazistische uitspraken doen dan blijf ik niet stil. En het is treurig dat de moderators mijn commentaren vervelender vinden dan rascistische praat van "veteraan"
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

okke schreef:Ik vind het onnodig oproer wekkend en stigmatiserend als je zaken uit andere topics erbij haalt die voor het onderwerp van dit topic niet ter zake doen.
Blahblahblah, maar ondertussen staan jullie openlijke verspreiding van rascistische denkbeelden op dit forum toe. En dat is schandalig.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Kan je niet een beetje meegaan in mijn mening over de uitspraken die gedaan zijn? Met in je achterhoofd de vragen die je laatst in de babbelbox stelde?
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Harro schreef:
Brianlinden schreef:ja idd. De israel-palastina topics is het enigste waar ik in post.

Ojee nu ben ik zeker een jodenhatende gek!???
Een slap excuus voor omgang met neo-nazis
Dude Ik heb een zeer groote vriendenkring van marokanen,punkers,"Extreem"rechts-linkse Jongens en meiden.

Ennuh ik ben al te lang bezig met de oorlog om respect te hebben voor Extreem rechts en de ideeen erachter.

Volgens mij ben jij extreem-links, je gaat al huilen als er een hakenkruis in een avatar zit!

Waar ben je lid van AFA!?
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

oke... Hier ben ik zeer dubbel in. Ik ben tegen de extremisten (Zowel links al rechts) dus dat zal de reden voor mij zijn waarom ik Harro gelijk moet geven voor het verwijderen/strenger optreden tegen zulke berichten. Maar aan de andere kant, het is een mening en niet bedoelt om mensen over te halen om rechts o.i.d. te worden. Dus waarom zou het verwijdert moeten worden... Een mening mag altijd gezegt worden.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Martijn schreef:Nee, Volgens mij doet hier iemand uitspraken waarvan hij niet goed weet waartoe ze in het verleden geleid hebben. Jij legt hem meteen de sympathieën voor rassenscheiding in de mond alsof hij ze zelf heeft uitgevonden. Ik vind het niet gek dat iemand zwaar in de verdediging schiet op deze manier en de discussie moeizaam verloopt. Bovendien zijn volgens mij de gevaren van Stormfront echt wel bekend, en zegt in deze thread niemand dat het geen kwaad kan.
Prachtig allemaal: je hebt dus een rascist die in eerste instantie met een stormfront avatar opereert, die links naar de holocaust ontkenning van stormfront post, om hakenkruisvlaggen vraagt en er openlijk voor uitkomt dat hij niets van moslims moet hebben, zich uitspreekt voor een strikte rasciale scheiding van "Europese rassen" en "moslim rassen" en dat laten jullie ongemoeit omdat hij niet weet waarover hij het heeft. Hij is fraai. En er dan wel bovenop springen als ik het beestje bij de naam noem.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Op de bal in plaats van op de man spelen is één van de basisregels voor deugdelijke argumentatie, laat ons dat niet vergeten.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Brianlinden schreef:Volgens mij ben jij extreem-links, je gaat al huilen als er een hakenkruis in een avatar zit!
Volgens mij moet jij nogeens goed naar de opsomming van afbeeldingen in die avatar kijken. Dat gaat iets verder dan "een hakenkruis". Of heb je het over je RAD avatar? Noem het wat je wil maar naar mijn mening kan dit forum zonder hakenkruizen in avatars. Wat moeten nieuwe bezoekers van zo'n avatar denken als ze die zien?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

antwerpx schreef:Op de bal in plaats van op de man spelen is één van de basisregels voor deugdelijke argumentatie, laat ons dat niet vergeten.
Vooralsnog blijkt die man een leugenaar te zijn: verschillende moderators weten dat "veteraan" het genoemde "stormfront filmpje" als avatar had en hij zegt gewoon glashard dat het niet waar is. Maar dat moet ook allemaal kunnen natuurlijk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gesloten