Premier Jan Peter Balkenende in het nieuws

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Premier Jan Peter Balkenende in het nieuws

Bericht door okke »

www.nu.nl schreef:Balkenende brengt bezoek aan Eindhovense moskee

Uitgegeven: 14 november 2004 11:46
EINDHOVEN - Minister-president Balkenende heeft zondagochtend een bezoek gebracht aan de Fatih Moskee in Eindhoven. De premier heeft daarmee gehoor gegeven aan de uitnodiging van het Eindhovense CDA-raadslid Kocak.

Balkenende is een uur in de moskee geweest om er de viering van het suikerfeest bij te wonen. Ongeveer tweehonderd moskeegangers luisterden naar de toespraak van de minister-president die opnieuw opriep tot een blijvende dialoog tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland.
Premier Balkenende laat zich de afgelopen week herhaaldelijk zien in de media. Zijn agenda is grotendeels leeggemaakt, zodat hij tijd heeft om Nederland weer op de rails te zetten.

Laat JeePee de EmPee nu eindelijk zien uit welk hout hij gesneden is, of is het allemaal te weinig en te laat?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Je hebt wel een punt. Hij roept al wel jaren zaken over normen en waarden maar concrete acties missen. Nu is hij al die tijd ook wel uitgelachen als hij het erover had. Ik vind zijn actie van vanmorgen wel een goede.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik vind dit bezoek, en de toespraken die hij eerder deze week gehouden heeft een zeer goede zaak. Het lijkt erop dat hij nu eindelijk eens gaat doen waarvoor hij aangesteld is.

Overigens heb ik hem niet gezien hier in Eindhoven :P
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik wel, het leek inderdaad extra druk bij de moskee waar ik vanmorgen langskwam. Al is het natuurlijk altijd druk tijdens het suikerfeest op deze plek.

Ik vind het ook een goede zaak dat hij zich op deze manier laat zien in deze tijd. Premier Balkenende lijkt mij overigens ook wel een goede premier, alleen heeft hij niet de charismatische uitstraling van een leider. Dat werkt hem tegen bij het volk.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

lijkt me ook wel een goede actie, alleen of hij het echt meent of dat het alleen maar is om ´zieltjes´ te winnen en zijn eigen imago op te krikken daar twijfel ik nog aan...
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik denk dat hij het meent, als premier zul je het natuurlijk nooit leuk vinden als het land zich verdeelt in 2 kampen. Een echte premier oribeert daar dan ook zo snel mogelijk iets aan te doen, Balkenende schijnt dit nu iig ook te proberen.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik vind dit goede acties vanhem, maar hij had zich de eerste week meer moeten laten zien.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik vind het maar een beetje onzin, Balkenende is een slechte premier. Ik vind het echt zo'n meeloper, die overal achteraan loopt en overal de hielen likt, denk aan amerika enz. IK vind het hele kabinet eigenlijk onzin, ze l*llen namelijk van alles maar realiseren niks. Ze gaan bijv. van gekkigheid allemaal rare regeltjes verzinnen wat totaal niet aan de orde is in deze tijd, denk aan terreinauto's in Nijmegen verbieden en dat soort onzin! Nou is het zover dat er een soort van "crisis" is (of het word het nog) en nu gaan ze l*llen? Ze hadden ervoor moeten zorgen dat het VOORKOMEN had kunnen worden, ze moeten nu niet achteraf zielig gaan lopen doen. Zoals ik al gezegd heb is dit mijn Mening!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wat Balkenende nu doet, is gewoon top!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Stravers schreef: Ze gaan bijv. van gekkigheid allemaal rare regeltjes verzinnen wat totaal niet aan de orde is in deze tijd, denk aan terreinauto's in Nijmegen verbieden en dat soort onzin!
Sinds wanneer doet het kabinet dat? Volgens mij beslist de gemeenteraad hier toch nog steeds over hoor.... dus eerst even wat verdiepen in de politiek voordat je er uitspraken over gaat doen :)


Rick
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Dodo schreef:Wat Balkenende nu doet, is gewoon top!
Dat mag je ook wel verwachten van een Minister van een land.(Wat hij nou doet)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

Skylighter schreef:
Stravers schreef: Ze gaan bijv. van gekkigheid allemaal rare regeltjes verzinnen wat totaal niet aan de orde is in deze tijd, denk aan terreinauto's in Nijmegen verbieden en dat soort onzin!
Sinds wanneer doet het kabinet dat? Volgens mij beslist de gemeenteraad hier toch nog steeds over hoor.... dus eerst even wat verdiepen in de politiek voordat je er uitspraken over gaat doen :)


Rick
En daarbij kwam dat voorstel niet van de VVD of het CDA, maar van andere dan de regeringspartijen.
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

Zelf ben ik geen groot fan van Balkenende, maar hij en zijn team heeft wel het lef om moeilijke zaken in te voeren, die al jaren zijn blijven liggen, door de vorige regeringen. Maakt hij zich niet populair mee bij veel mensen. Maar ja, iemand moet toch eens het initiatief nemen.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Hij bezoekt wel die moskee's enzo maar niet de kerken...athans zover ik gezien heb!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Brianlinden schreef:Hij bezoekt wel die moskee's enzo maar niet de kerken...athans zover ik gezien heb!
Hij is van de CDA, dus ik neem aan dat hij weleens in de kerk komt :lol:


Rick
Plaats reactie