Je nieuwste aankoop - Deel 8 (Militaria)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hier is een foto waar zo'n vickers band opstaat. Het is niet een al te duidelijke.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dank je! misschien leuk om die kist wat te vullen met zo iets. wat .303 hulzen zijn zat te vinden :D
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

De montering, het handvat ziet er ook nieuw uit. het blauwe windsel zou na minimaal 60 jaar toch wel wat patina moeten vertonen. Heb je het handvat er al afgehaald? het zwaard moet daaronder de handtekening van de maker hebben.


Wat betreft het blauwe windsel heb je gelijk, maar dat kunnen ze er opnieuw omgelegd hebben, omdat de oude band kapot was. En hoe bedoel je de montering, ik heb meerdere samoraizwaarden gezien, ook de echte die voor 3000 EUR. of meer verkocht worden en die zijn precies zo gemonteerd. En het handvat is niet nieuw, want er zitten allemaal dutten en krassen op en de goudkleur is op sommige plaatsen weg. En hoe zou ik dat handvat er in godsnaam af moeten halen?
dit zijn soortgelijke katana's ze kosten 9 dollar en er is niemand die er op bied, dat zeg toch wel wat. Zoek maar eens op katana bij Ebay.
Dit hoeft niks te zeggen, er zijn in Europa nou eenmaal zeer weinig mensen wiens verzamelgebied dit is. En kijk ook eens naar de verzendkosten van zo'n zwaard. Maargoed als dit zwaard niet origineel uit de 2de wereld oorlog is vind ik het nog een geweldig mooi ding. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

SiNiStEr schreef:
De montering, het handvat ziet er ook nieuw uit. het blauwe windsel zou na minimaal 60 jaar toch wel wat patina moeten vertonen. Heb je het handvat er al afgehaald? het zwaard moet daaronder de handtekening van de maker hebben.


Wat betreft het blauwe windsel heb je gelijk, maar dat kunnen ze er opnieuw omgelegd hebben, omdat de oude band kapot was. En hoe bedoel je de montering, ik heb meerdere samoraizwaarden gezien, ook de echte die voor 3000 EUR. of meer verkocht worden en die zijn precies zo gemonteerd. En het handvat is niet nieuw, want er zitten allemaal dutten en krassen op en de goudkleur is op sommige plaatsen weg. En hoe zou ik dat handvat er in godsnaam af moeten halen?
dit zijn soortgelijke katana's ze kosten 9 dollar en er is niemand die er op bied, dat zeg toch wel wat. Zoek maar eens op katana bij Ebay.
Dit hoeft niks te zeggen, er zijn in Europa nou eenmaal zeer weinig mensen wiens verzamelgebied dit is. En kijk ook eens naar de verzendkosten van zo'n zwaard. Maargoed als dit zwaard niet origineel uit de 2de wereld oorlog is vind ik het nog een geweldig mooi ding. :)
Als het goed is moet er een rond stukje bamboe aan het begin van je handvat zo'n 3 cm van de tsuba door het handvat gaan, het zal misschien onder de windsels zitten. En als je tevreden bent met je katana dan is het toch goed. :lol:
CAN DO
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Ee echte katana WW2, die vindt je niet onder de 1000 dollar, wellicht soms. Verder verzamel ik geen Japans, maar omdat ik duitse sabels verzamel, zie ik het aanbod wel wat echt is. Een echte duitse sabel, en een echte Katana verhouden zich toch zeker 100-1 qua aanbod!
ik durf daar nog niet aan, want heb de kennis niet ervan.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Als je denk ik een duidelijke mening wil geven of hij echt op nep, zal je toch wat detail foto's moeten zien... zo kan je toch niet oordelen???
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Bob,

als je veel ziet, herken je soms iets ongemerkt, maar dat duurt even.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

SiNiStEr schreef:Mijn laatste aankoop: Een Japanse katana uit ww2, hij is toen allleen voor de sier gedragen, dit kun je zien aan het feit dat er een houten schede(van rozenhout) bij zit en geen leren zoals bij de katana's die wel gedragen werden in de veldslagen. :)
Afbeelding
Wat is de marktwaarde van een katana zoals deze?
Mooie aanwinst trouwens ;)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Beurs Huizen:

Duits Etensblik 80% van de groene verf WO II
Halfe M34 81mm mortier Amerikaans WO II
Huidonsmettingsmiddel WO II duits
Gasaanval flesje WO II Duits
FLAK 2cm Huls WOII
20mm Hispano huls WOII
M1 Carbine magazijn WO II
4x Duitse tentharingen WO II
Slag om Engeland, 1944 WO II
25mm Hotchkiss granaat

en nog wat spulletjes...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

mooie aanwinsten relichunter :)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

RelicHunter44 schreef:4x Duitse tentharingen WO II
Leuk! Bakeliet, hout of metaal?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Alluminium :lol:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

:lol: ebde toevallig geen tentharing van nen Hollander me zijn tentje meegenomen :lol:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Afgelopen zondag op de beurs wel weer het een en ander voor de collectie aan kunnen kopen waaronder:

-Kriegsmarine Y riemen KM gestempeld.
-Kriegsmarine setje van twee K98 patroontasjes, Km gestempeld en beide van een en de zelfde firma.
-Kriegsmarine koppelslot, staal, met nog voor 80% grijze lak.
-Leder koppelriem voor bovenstaande.
-Wehrmacht Kraftfahr fibel, handboek soldaat voor de chauffeur/soldaat.
-Wehrmacht Deutsch-Russisches Soldaten Wörterbuch uit 1941.
En als laatste maar zeker niet minder interessant, een vol pakje Wehrmacht sigaretten waarbij het leuk is op te merken dat er bvb op het pakje staat dat je pas een nieuw pakje sigaretten krijgt als je het oude/lege inwisselt, dit om te voorkomen dat men deze sigaretten op de zwarte markt zou doorverkopen :) .
Ook wordt de roker er nog even op geattendeerd dat de vijand ook mee kan luisteren gezien de tekst; Pst! feind hört mit op het doosje :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Dat is nogal wat. Leuk!
Gesloten