Veteraan WO-II komt om bij herdenking

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Veteraan WO-II komt om bij herdenking

Bericht door Proos »

Tijdens een herdenking van de Tweede Wereldoorlog is één van de veteranen die in diezelfde oorlog een van de bloedigste gevechten overleefde, omgekomen. De man, William Hammond, werd tijdens een parade in Whitman (Massachusetts) door een vrachtauto overreden.

De 80-jarige onfortuinlijke man vocht in de Battle of the Bulge in de jaren 1944 en 1945 waarbij Amerikaanse soldaten in een zeer koude winter tegen het Duitse offensief vochten. Uiteindelijk werd het ongeval met de door een goede vriend bestuurde vrachtwagen tijdens de miliaire parade hem fataal. De lokale politie wilde niet op het ongeluk reageren.

bron: reuters, via frontpage.fok.nl
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

zonde... en zielig... en raar
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

:shock: Heb je zo een slag overleefd, wordt het je dood door een vrachtwagen. Dan zou ik toch liever hebben dat ik op natuurlijke wijzen zou overlijden.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

is me dat pech :| hoe zou het met die vriend zijn?
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Jah een ongelukkige zaak..zoveel meegemaakt en dan zo een dom ongeval. :|
War is something human...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik leef met jullie mee! Moge deze man zijn heldendaden van WO2 niet vergeten worden!
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

RIP! Erg zonde om door zo'n ongeval om het leven te komen, en dan nog bij zo'n event
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

inderdaad erg spijtig
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik moet een beetje lachen om de reacties: als iemand komt te overlijden in een ongluk tijdens een tweede wereldoorlog herdenking roept dat emoties op. Vele veteranen uit de tweede wereldoorlog zijn sinds het einde van de tweede wereldoorlog om het leven gekomen. Een groot deel van ouderdom. Ook velen door onvoorziene ongelukken.

Waardoor dit ongeluk de aandacht trekt is dat het de ingrediënten heeft voor een goede mop, maar het verhaal is te triest en morbide om er hartelijk om te lachen. Mijn gedachten gaan een klein beetje uit naar deze man en meer naar de vele veteranen die in eenzaamheid en vergetelheid zijn gestorven.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Okke, mag ik je zeggen dat dit een van de weinige threads zijn die om dit onderwerp handelen? Wie zegt dat er niemand rouwt om de veterranen die in eenzaamheid en vergetelheid zijn gestorven?
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Narcolepticus schreef:Okke, mag ik je zeggen dat dit een van de weinige threads zijn die om dit onderwerp handelen? Wie zegt dat er niemand rouwt om de veterranen die in eenzaamheid en vergetelheid zijn gestorven?
Ik heb niet willen suggereren dat niemand rouwt om veteranen die in eenzaamheid en vergetelheid zijn gestorven. Ik merk op dat dit sterfgeval andere aandacht krijgt en probeer te achterhalen waar dat aan ligt. Ik vermoed dat dat komt door de komische en tragische elementen. En vooral door het feit dat er media-aandacht aan geschonken wordt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ik denk dat je gelijk hebt. Is natuurlijk een raar en bizar incident. Een overlijden van een veteraan terwijl de al overleden veteranen worden herdacht is natuurlijk een bizare situatie
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Het komt eerder tot de man als het media aandacht krijgt, me dunkt. en het is inderdaad tragikomisch
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Zo'n beetje alles overleeft en dan toch nog op zo'n noodlottige manier komen te overlijden :cry:.
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie