Atlantis

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Atlantis

Bericht door Brianlinden »

'Onderzoekers ontdekken gezonken stad Atlantis'

Uitgegeven: 15 november 2004 11:23
Laatst gewijzigd: 15 november 2004 11:31

AMSTERDAM - Amerikaanse onderzoekers zeggen de gezonken stad Atlantis te hebben gevonden. Robert Sarmast, coördinator van de expeditie zegt sterke aanwijzingen te hebben gevonden dat de stad 1,5 kilometer onder de zeespiegel ligt, 80 kilometer uit de kust van Cyprus.

Volgens Sarmast liggen op die plek door mensenhanden gemaakte structuren. "Als dit Atlantis niet is, wat is het dan?", aldus Sarmast.

Afbeelding

De gezonken stad Atlantis bezorgt geleerden al eeuwenlang de vraag of de stad wel heeft bestaan. De Griekse wijsgeer Plato was de eerste die over de stad schreef. In zijn dialogen 'Timaeos ' en 'Kritias ' beschreef de filosoof uitvoerig over Atlantis. De bevolking zou in overvloed en weelde leven en het eiland zou "groter zijn dan Noord-Afrika en Klein-Azië bijelkaar".

Volgens Plato vielen de mensen van Atlantis uiteindelijk ten prooi aan macht en hebzucht. Als straf werd het eiland toen rond 9600 voor Christus vernietigd door de mythische God Zeus.
Bron: nu.nl
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Eerst maar es wat van die "door mensen handen gemaakte structuren" naar boven halen dan!

Jurrie
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

hmm het ligt ongeveer anderhalve kilometer onder de zee spiegel :p ga jij effe duiken? kweet niet hoor maar de druk op die diepte is flink wat hoor
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Marc 82 Recon schreef:hmm het ligt ongeveer anderhalve kilometer onder de zee spiegel :p ga jij effe duiken? kweet niet hoor maar de druk op die diepte is flink wat hoor
Daar hebben ze tegenwoordig onderzeeërs voor :) Hoe zouden ze anders kunnen weten dat het door mensenhanden gemaakte sculpturen zijn?


Rick
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Zelfs onderzeeers zonder personen erin! ;)

Jurrie
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Eerst zien,dan geloven......
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

nou ik wou net het zelfde zeggen, maar nu doe ik het toch onverhoeds :)
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Niet te veel in het verleden delven, Zeus zou wel eens woedend kunnen worden :lol:. En voor dat nieuws: eerst delven dan zien.
War is something human...
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik wou dat ik alle duikbrevetten had...
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Volgens Plato lag Atlantis toch "voorbij de zuilen van Hercules" ?
Hoe kan het dan in de Middellandse Zee liggen ???

Ik heb tenminste altijd geleerd dat Plato daarmee de Straat van Gibraltar bedoelde.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Wat ik DENK: Er zal wel een gezonken stad zijn, vast! Ik denk dat rondom deze stad een verhaal is gemaakt. Goden erbij hebben gehaald en dat er een hele mythe van is gemaakt. Dus ALS het een stad is die ze hebben gevonden, is het misschien mogelijk dat het verhaal 'Atlantis' gebasseerd is op deze stad. Maar ja, zo kan je nog heel veel nadenken.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

gaaf als ze die gevonden hebben! lijkt me erg interessant om te kijken wat ze er
nog van terug vinden
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

In de bermudadriehoek dachten ze jaren geleden ook dat ze Atlantis hadden gevonden, ik volg robin hierin.
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Dat krijg je er van als journalisten geen zin hebben om over komkommers te berichten ;)

We kunnen onderhand beter op gaan noemen waar Atlantis nog niet gelegen zou hebben. :?
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ach... de afgelopen jaren zijn er tientallen 'Atlantissen' gevoden, maar ik twijfel nog steeds of het ooit bestaan heeft. Volgens mij heeft Plato dit allemaal uit zijn duimpje gezogen.

What's Next? Een zoektocht naar Midden-Aarde??
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Plaats reactie