Giftige stof woed door school

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Giftige stof woed door school

Bericht door Jurryt »

De topic titel zegt het al voor een deel. Zoals veel journalisten doen (niet dat ik er 1 ben) de titel uitdagender maken. Afijn. Het was vandaag een zeer vage dag bij ons op school. Eerst hadden we ipv een kwartier aan ochtendpauze een half uur gekregen. Zeer vaag. 2 Uren later zit onze scheikunde leraar een proefje aan het doen met fosfor. Zeer interessant en leuk om te zien. Plotseling vatte het fosfor vlam. De leraar schreeuwt dat wij de school uit moeten en slaat de brand alarm. De leraar pakte zo'n plaatselijke brandblusser en heeft het op tijd kunnen doven. De brandweer kwam eraan en meldde dat niemand meer naar boven mocht gaan. Dus wij hadden vrij veel tussenuren gekregen. Er werd geconstateerd dat er door het vuur van de fosfor, giftige stoffen vrij zijn gekomen, dus iedereen die betrokken was bij dit ongeval moest worden gecontroleert. (Waaronder ik) . Gelukkig heb ik niet zoveel binnen gekregen, paar giftige stoffen waar ik hoogstens ziek van kan worden. Morgen is de school naar alle waarschijnlijkheid nog dicht (wat ik dus hoop)
Onze school heeft een zeer goede naam, wat zeer terecht is. Maar wij krijgen vij op de meest rare dingen... 2 keer leraar overleden (eerste keer klas 1, 2de keer begin dit jaar, toen ik nog in klas 3 zat. Was 1 van mijn lievelings leraren, dus flink emotioneel) nu is er brand geweest waardoor giftige stoffen zijn onstaan, nu zijn wij ook vrij.... Tis toch wat.
Nou ja, ik denk dit moet ik even kwijt, dus bij deze
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Niet echt handig van die leraar, maar gelukkig heeft hij juist gehandeld!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Tja ach, dat soort dingen gebeuren gewoon. Kan je helaas weinig aan doen :(

Jurrie
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Hehe :lol: ,
smae story toen ik in het lager zat.
In de klas naast ons was er onopgemerkt een TL-lamp gesprongen en na een tijdeje begonnen enkele leerligen zich misselijk te voelen.
De plaatselijke dokter erbij gehaald en die heeft beslist naar het ziekenhuis te bellen.
Een tijd later kwamen er 2 ambulances, 1 mug en 1 brandweerbus aan.
Eerst hebben ze de leerlingen onderzocht en daarna weggebracht naar het ziekenhuis.S'middags heeft de brandweer de school verlucht met HUGE ventilators en we mochtten weer naar binnen :(
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Enkele maanden geleden was er hier in de haven een vrachtwachten met daarin broom gekanteld en die was dus ontsnapt. Gezien onze school dicht bij de haven ligt mochten wij de refter niet uit (het was net onder de middag). Er werd beslist de lessen in de namiddag te laten doorgaan, toen we weer in de klaslokalen waren bleken de ramen..........doodleuk open te staan.
Toen de schooldag gedaan was mocht iedereen naar huis, en toen ik de volgende ochtend weer aan de schoolpoort stond, bleek ze zo maar eventjes gesloten te zijn, heerlijk was dat, zo'n hele dag vrij in het midden van de week :)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hallo Jurryt,

Heb het gebeuren op Omrop Fryslân gezien, je bent er zelf zonder kleerscheuren van af gekomen hoop ik?.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

<offtopic>
Linke Soep ==> LOl die naam van bij die site
</offtopic>
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

whaha
kunde leraren bij jullie
Starting up again
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Mooyman schreef:Hallo Jurryt,

Heb het gebeuren op Omrop Fryslân gezien, je bent er zelf zonder kleerscheuren van af gekomen hoop ik?.
Ja, gelukkig wel. Met mij is verder alles oke.

@Timo:
Tja :P Dat fosfor schoot weg. Moet het net met mijn lievelings leraar gebeuren:P
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

fosfor brand toch in combinatie met water?

Wij deden dat altijd in n bak en dan vloog t daarin rond
Starting up again
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Fosfor vliegt die bak met water uit en ontploft als je een te groot stukje in dat water gooit. Ik denk dat dit het geval was, als dat zo is eigenlijk, is die leraar verantwoordelijk en vraag je je af of die leraar de proef goed voorbereid had?
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Tja. Ik ben geen scheikunde leraar. Hij deed het achter glas, dat was volgens mij het voornaamste.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Jurryt schreef:
Mooyman schreef:Hallo Jurryt,

Heb het gebeuren op Omrop Fryslân gezien, je bent er zelf zonder kleerscheuren van af gekomen hoop ik?.
Ja, gelukkig wel. Met mij is verder alles oke.

@Timo:
Tja :P Dat fosfor schoot weg. Moet het net met mijn lievelings leraar gebeuren:P
Mooi om te horen dat je er zelf niets aan over hebt gehouden daar dat fosfor natuurlijk een raar goedje is.
Collector of uniforms of the enemy
Gesloten