Je nieuwste aankoop - Deel 8 (Militaria)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

SiNiStEr schreef:
dutchknive schreef:Bob,

als je veel ziet, herken je soms iets ongemerkt, maar dat duurt even.
Ik geloof inderdaad dat jij als verzamelaar van zwaarden uit die tijd er en redelijk goed zicht op hebt en dat zou dus betekenen dat mijn aankoop niet uit die tijd stam of een zeeeeeer goed aankoop is geweest. :P ;) Maar het maakt me ook niet eens zoveel uit, ik ben er blij mee en ik heb er geen belachelijk hoge prijs voor betaald dus... :) :lol:

(P.S. seabee, ik heb het stukje bamboe nog niet kunnen ontdekken.)
SINESTER,

je hebt gewoon gelijk, zo begint een ieder. niemand kan vanaf hier 100 procent oordelen. wellicht heb je veel geluk. als je nooit eens iets waagt, blijft dat soort geluk ook uit. ik waag ook wel eens een gokje, maar de gokjes worden steeds beter, nagelang je kennis krijgt. dus succes voor de volgende, want daar gaat het om, toch?
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Precies :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Mooyman schreef:
sander vw schreef:mooyman, ziet er leuk uit jouw nieuw gerief, een kriegsmarine soldaat aan het verzamelen? :D
ik vind het echt wel super dat die 2 k98 tasjes van de zelvde maker zijn en van de kriegsmarine, mag ik vragen wat ze gekost hebben? :)

Hallo Sander,

Al deze uitrusting is voor mijn Kriegsmarine Küstenartillerie man die ik al eens op dit forum heb getoond.
Deze zet koste, schrik niet, 180 euro maar daar ik bij de verkoper ook de KM Y riem kocht kon ik een korting van 30 euro op beide items bedingen.
Y riem koste 175 euro maar betaalde voor beide items 325 euro.
vind ik best nog een geode prijs omdat ze KM gestemplet zijn en van de zelvde maker, de y-riem is leuk meegenomen
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Mijn laatste aanwinst: een M1936 pistolbelt met een M1924 FA pouch, beide gedateerd 1942. :)

Afbeelding

Grtn

David
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

mooi! :cheer:
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Very nice indeed! :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

nice belt dude!!! :P
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

sander vw schreef:
Mooyman schreef:
sander vw schreef:mooyman, ziet er leuk uit jouw nieuw gerief, een kriegsmarine soldaat aan het verzamelen? :D
ik vind het echt wel super dat die 2 k98 tasjes van de zelvde maker zijn en van de kriegsmarine, mag ik vragen wat ze gekost hebben? :)

Hallo Sander,

Al deze uitrusting is voor mijn Kriegsmarine Küstenartillerie man die ik al eens op dit forum heb getoond.
Deze zet koste, schrik niet, 180 euro maar daar ik bij de verkoper ook de KM Y riem kocht kon ik een korting van 30 euro op beide items bedingen.
Y riem koste 175 euro maar betaalde voor beide items 325 euro.
vind ik best nog een geode prijs omdat ze KM gestemplet zijn en van de zelvde maker, de y-riem is leuk meegenomen

Inderdaad, heb de prijzen eens vergeleken, voor zo ver ik vergelijkbaar materiaal kon vinden, en kom ook tot de conclusie dat het nog niet eens een gekke prijs is voor dergelijk KM gestempelde uitrusting is.
Het enige jammer is dat je van die KM stempels niets meer ziet zodra het op de pop hangt :roll: :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

sander vw schreef:mooi! :cheer:
SiNiStEr schreef:Very nice indeed! :) ;)
ironmarc schreef:nice belt dude!!! :P
Thanks! 8)

Grtn

David
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

M'n pa spaart alles van spitfire :lol: zn nieuwste aankoop:

Spitfire toerenmeter, gemarkeerd MARK 111 C 2 13755/41

SHORT & MASON,LONDON.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Heeft je vader al een complete spitfire? :P

Mijn nieuwste aanwinsten zijn:

Burger bloesje
Stropdas
kraagje en manchetteknopen

Weer een stapje verder om mijn pak van me overgroot opa compleet te maken. Alleen nog schoenen en eventueel een hoedje. Zal snel een foto plaatsen, bij mijn verzameling.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nieuwste aankoop:

FLAK Abt. 18 Erkennungsmarke, deze eenheid heeft flink in het Oosten gevochten.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

RelicHunter44 schreef:Nieuwste aankoop:

FLAK Abt. 18 Erkennungsmarke, deze eenheid heeft flink in het Oosten gevochten.
Interessante aankoop RelicHunter, hoe weet je dat deze eenheid zich "verdienstelijk" aan het oostfront heeft gemaakt?.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Formed 10.4.42 in Smolensk from Stab/II. Flakkorps, covering the entire area of Heeresgruppe Mitte. In May 1942 the 12th Flak-Division arrived, and took control of the southern half of Heeresgruppe Mitte. The 18th Flak-Division moved to Lipitzy (covering the northern half of Heeresgruppe Mitte, supporting the 9th Armee and the 3rd Panzer-Armee) with:

3.43 HQ at Krasny-Bor, near Smolensk, but in 6.43 moved to Orscha, 9.43 to Vitebsk.

Heavy losses 6.44, and withdrew to East Prussia (supporting the 4th Armee and the 3rd Panzer-Armee).

On 21.1.45 took control of all Flak units in East Prussia and in the Heiligenbeil pocket (HQ Königsberg) with:

On 10.4.45 took control of Stab/Flak-Regimenter 77, 136 and Gürke (later became Flakführer Hela). 3.5.45 on Hela, 10.5.45 in Schleswig.

Dit duidt er denk ik wel op dat ze zwaar gevochten hebben :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

laatste aankoop is een duitse opklapbare schop, alleen nog geen 'hoes' ervoor.
verder is er nog een duitse (repro) winter trigger op komst.. klein geval wat je op je k98 moet zetten zodat je met handschoenen aan ook kan schieten.

en waarschijnlijk nog wat FJ spullen :)
Gesloten