Foto's van m'n US pop

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

beiden, schitterende collectie!!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Is dat een Woodman's Pal op die US Marine??? (met Army Equipment)

Mooi,


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

johan willaert schreef:Is dat een Woodman's Pal op die US Marine??? (met Army Equipment)

Mooi,


Johan
Ja dat klopt het is een Woodman's Pal. Ik heb nog steeds geen usmc suspenders vandaar deze (nood)oplossing.
Laatst gewijzigd door seabee op 21 nov 2004, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
CAN DO
LAHsoldier12
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 sep 2004, 21:15
Locatie: De Meern (utrecht)

Bericht door LAHsoldier12 »

allebij vind ik ze prachtig :)
Verwunden mein Herz mit eintönige Mattigkeit
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Seabee, die Marine duckhunter camo is schitterend!

Nico: yep, da's hem. :)

Grtn

David
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Zeer Mooi Seabee! :)
De bovenste foto,dat is toch een uniform van uit de Pacific he?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Meer, meer !!! :cheer:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

robin.h schreef:Zeer Mooi Seabee! :)
De bovenste foto,dat is toch een uniform van uit de Pacific he?
Ja, dit is de coverall. Maar ze zijn in Normandie ook gebruikt, alleen was dat van korte duur, ze werden voor duitsers aangezien ( al zijn hier de meningen over verdeeld), best lastig als vriend en vijand op je schiet.
CAN DO
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

earlymb schreef:Seabee, die Marine duckhunter camo is schitterend!

Nico: yep, da's hem. :)

Grtn

David
Met de suspenders er nog in!! meestal zijn ze er uit gesneden.
CAN DO
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

seabee schreef:dit is de coverall. Maar ze zijn in Normandie ook gebruikt, alleen was dat van korte duur, ze werden voor duitsers aangezien ( al zijn hier de meningen over verdeeld), best lastig als vriend en vijand op je schiet.
De coverall (Suit, Jungle) werd op enkele uitzonderingen na waarschijnlijk niet gebruikt in Normandië. er is een (geposeerde) foto waarbij Britten een zogezegde SS'er gevangen nemen. De SS'er blijkt een US Jungle Suit aan te hebben. En dan is er nog een foto van een GI van de US 2AD op een Harley die een één- of tweedelig pak aan heeft.
Dat zijn de enige bekende foto's... Zijn er meer???
De camouflage pakken die wel in Normandië gedragen werden door eenheden van de 30 Inf Div en de 2 Armored Div (17 Armored Engineers en 41 Armored Infantry) waren tweedelige HBT pakken (Trousers, HBT, Camouflage en Jacket, HBT, Camouflage), dwz broek en vest en Army modellen, geen USMC. En deze werden idd aanzien voor Duitse uniformen door GI's die deze uniformen niet kenden...

Foto's volgen straks....


JOhan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

johan willaert schreef:
seabee schreef:dit is de coverall. Maar ze zijn in Normandie ook gebruikt, alleen was dat van korte duur, ze werden voor duitsers aangezien ( al zijn hier de meningen over verdeeld), best lastig als vriend en vijand op je schiet.
De coverall (Suit, Jungle) werd op enkele uitzonderingen na waarschijnlijk niet gebruikt in Normandië. er is een (geposeerde) foto waarbij Britten een zogezegde SS'er gevangen nemen. De SS'er blijkt een US Jungle Suit aan te hebben. En dan is er nog een foto van een GI van de US 2AD op een Harley die een één- of tweedelig pak aan heeft.
Dat zijn de enige bekende foto's... Zijn er meer???
De camouflage pakken die wel in Normandië gedragen werden door eenheden van de 30 Inf Div en de 2 Armored Div (17 Armored Engineers en 41 Armored Infantry) waren tweedelige HBT pakken (Trousers, HBT, Camouflage en Jacket, HBT, Camouflage), dwz broek en vest en Army modellen, geen USMC. En deze werden idd aanzien voor Duitse uniformen door GI's die deze uniformen niet kenden...

Foto's volgen straks....


JOhan
Bedankt voor je update, ben benieuwd naar de foto's
CAN DO
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Inderdaad prachtige collectie en poppen, vooral die met het brilletje, als je hem ooit eens wegdoet!!?
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

jeroen1944 schreef:Inderdaad prachtige collectie en poppen, vooral die met het brilletje, als je hem ooit eens wegdoet!!?
Poppen verkopen?? ik heb er maar 5. ik wil er nog 5 bij hebben :)
CAN DO
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

seabee schreef:Bedankt voor je update, ben benieuwd naar de foto's
De HBT Camo Pakken (Jacket & Trousers) worden duidelijk beschreven op pagina's 44 van de GI Collector's Guide. Deze zijn totaal verschillend van de Coverall....


Hier is de befaamde SS-POW foto. Het is duidelijk een US Jungle Camouflage Suit. Waarschijnlijk is deze foto geposeerd...

Afbeelding
Let op de Duitse helm op de grond en de Enfieldmet Sniper Stock.......

Hier een Messenger van de 2 US AD op z'n Harley in Frankrijk.... Het is niet duidelijk of hij een suit of tweedelig pak draagt. Omdat de 2 AD één van de eenheden was waar men tweedelige pakken droeg mag men er misschien van uitgaan dat dat hier ook zo is...

Afbeelding
Let op de Brit zonder spatbord op de BSA....

Hier enkele minder bekende foto's, die allen dateren uit de periode Juli 1944 en GI's van de 2 Armored Div tonen....

Afbeelding Afbeelding
Let op de kentekens op de Halftrack, een voertuig van het 41 Armored Infantry...

Afbeelding
Hier zijn duidelijk de zakken op de benen en de borst te zien...

Afbeelding
Een Medic met Camo-broek en Tanker's Jacket (Eat your heart out, MarcRecon82!!)

Vroeger had ik twee complete sets, maar één heb ik een 10-tal jaren geleden verkocht...Hier staat'm links op de foto...
Afbeelding

Tot slot het ensemble uit mijn collectie

Afbeelding
HBT Camo-Jacket gevonden in Bretagne....
Afbeelding
Broek in nieuwstaat....



Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Er staat mij nog een andere foto bij van een groepje gi's in normandie met camo uniformen. Ik kan nu heel slecht bij m'n boeken anders had ik gaan zoeken. Deze foto's ken ik niet. :cry:

Ik heb ook de camo broek in nieuwstaat, alleen het jasje heb ik nooit kunnen vinden in de zelfde kwaliteit.
CAN DO
Plaats reactie