Post hier je uniform

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

RelicHunter44 schreef:Ik heb ook helemaal geen repro/naoorlogs spul in m'n verzameling, maar wat ik wel zonde vind, dat die zweedse WO II jasjes zo vaak tot duits worden gemaakt, een zweeds jasje WO II in originele staat is opzich wel leuk, maar als je dr allemaal emblemen op gaat zetten enzo .... :(
Daar geef ik je geheel gelijk in, een originele jas, wat het ook is, is nog altijd geschiedkundig meer waard dan een "opgedirkte" jas.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Het kopen van repro om snel en goedkoop een pop compleet te maken vind ik maar niks. Dat maakt de sport van het verzamelen minder leuk.

Op deze manier zet je zo een pop in elkaar. Duits SS, US para of wat dan ook. Maar het idee dat het geen orgineel spul is maakt het een stuk minder mooi. Zou het zelf niet kunnen repro gebruiken in mijn verzameling.

Het gebruik van repro voor reanactment vind ik wel weer een goede zaak. Het is zonde als die oorlogse uniformen kapot gaan of slijten door reanactment.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nou kijk he jongens als je graag een mooie pop hebt en je hebt er reprostukken in maakt de waarde in eigen ogen van die pop veel minder omdat je weet dat het geen originele stukken zijn maar als je op die moment de kans hebt om een pop volledig te hebben met een aantal reprostukken zodat je verder kan zoeken voor de originele heb ik iets van laat ze lekker doen en dan hebben ze al iets moois om te laten zien ook al is een deel niet origineel. maar mij hoor je niemand afzeiken omdat ie een paar reprodingetjes op zijn pop heeft

btw ik re-enact in 75% origineel materiaal enkel men helm schoenen en vest zijn repro al de rest is origineel
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Marc 82 Recon schreef:nou kijk he jongens als je graag een mooie pop hebt en je hebt er reprostukken in maakt de waarde in eigen ogen van die pop veel minder omdat je weet dat het geen originele stukken zijn maar als je op die moment de kans hebt om een pop volledig te hebben met een aantal reprostukken zodat je verder kan zoeken voor de originele heb ik iets van laat ze lekker doen en dan hebben ze al iets moois om te laten zien ook al is een deel niet origineel. maar mij hoor je niemand afzeiken omdat ie een paar reprodingetjes op zijn pop heeft

btw ik re-enact in 75% origineel materiaal enkel men helm schoenen en vest zijn repro al de rest is origineel

Het is geheel niet als afzeiken bedoeld, er zijn alleen verzamelaars, net als ik zelf, die om principe redenen ten alle tijde geen repro in hun collectie willen hebben.
Dat is een kwestie van keuze die dan ook een ieder vrij is om te nemen, net zo vrij als de mening die verschillende verzamelaars over betreffend onderwerp(repro) hebben :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

95% van mijn materiaal dat ik in mijn bezit heb is origineel denk dat misschien 7 dingetjes heb die repro zijn voor de rest volledig origineel maar niet iedereen heeft het laatste jaar een verzameling van een waarde van 8 a 9000 euro opgebouwd dus een beetje repro voor te re-enacten is niet zo slecht
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Marc 82 Recon schreef:95% van mijn materiaal dat ik in mijn bezit heb is origineel denk dat misschien 7 dingetjes heb die repro zijn voor de rest volledig origineel maar niet iedereen heeft het laatste jaar een verzameling van een waarde van 8 a 9000 euro opgebouwd dus een beetje repro voor te re-enacten is niet zo slecht

Om repro te gebruiken voor re-enactment is totaal niets aan te merken en daar hebben we het hier ook niet over.
Bedoeld wordt het in elkaar zetten van poppen met een groot repro "gehalte".
Collector of uniforms of the enemy
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

weet ik wel maar ik zeg het maar ik ga eind dit jaar begin volgend jaar ook wat verbouwingen doen hier thuis en dan komen er ook een paar poppen maar die zullen ook niet volledig origineel zijn aangezien ik geen originele M41 jassen in mijn bezig heb...enkele dingen zullen repro zijn tot ik een originele voor een goede prijs vind en geen overdreven prijzen zoals je soms tegen komt tjees garand riem voor 150 euro 1943 gestempeld nou ben ik blij dat ik eentje vond 1941 gestempeld voor 35
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Marc 82 Recon schreef:weet ik wel maar ik zeg het maar ik ga eind dit jaar begin volgend jaar ook wat verbouwingen doen hier thuis en dan komen er ook een paar poppen maar die zullen ook niet volledig origineel zijn aangezien ik geen originele M41 jassen in mijn bezig heb...enkele dingen zullen repro zijn tot ik een originele voor een goede prijs vind en geen overdreven prijzen zoals je soms tegen komt tjees garand riem voor 150 euro 1943 gestempeld nou ben ik blij dat ik eentje vond 1941 gestempeld voor 35

Die keuze ben je geheel vrij om te maken, verzamel persoonlijk niet op die manier daar ik het zelf liever origineel heb en mocht dat om de een of andere reden niet mogelijk zijn dan neem kies ik er voor om het dan maar niet in de collectie te hebben.
Collector of uniforms of the enemy
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

tjah jij bent enkel gericht op het verzameling ik heb er voor gekozen om via het re-enacten de bezoekers een glimp te geven van hoe deze jongens leefden en hen de mogelijkheid te bieden om vragen te stellen en te zien hoe het materiaal in mekaar zat en wat er mee gebeurde.

Ik verzamel ook er zijn dingen die nooit meegaan. binnekort komt er een Field desk bij die ook gebruikt gaat worden in een medische display ook origineel dusja :) zolang het mogelijk is gebruik het maar draag er zorg voor he
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Marc 82 Recon schreef:tjah jij bent enkel gericht op het verzameling ik heb er voor gekozen om via het re-enacten de bezoekers een glimp te geven van hoe deze jongens leefden en hen de mogelijkheid te bieden om vragen te stellen en te zien hoe het materiaal in mekaar zat en wat er mee gebeurde.

Ik verzamel ook er zijn dingen die nooit meegaan. binnekort komt er een Field desk bij die ook gebruikt gaat worden in een medische display ook origineel dusja :) zolang het mogelijk is gebruik het maar draag er zorg voor he
Interessant om te horen dat een ander weet hoe en op welke manier ik verzamel en daar mee om ga :roll: :) , misschien dat het je nog niet is opgevallen maar ik doe meer dan alleen maar verzamelen zo organiseer ik bvb ook tentoonstellingen met desbetreffende onderwerp :wink: .

We dwalen wel erg af van het oorspronkelijke onderwerp van deze thread, back on-topic :) .
Collector of uniforms of the enemy
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

jah het is geen duidelijke zin je kan hem verkeerd opvatten en dat heb je dus gedaan waarvoor mijn verontschuldigingen dat je het verkeerd hebt kunnen opvatten.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Marc 82 Recon schreef:jah het is geen duidelijke zin je kan hem verkeerd opvatten en dat heb je dus gedaan waarvoor mijn verontschuldigingen dat je het verkeerd hebt kunnen opvatten.

Dat is het nadeel van geschreven communicatie, de interpretatie van een zin kan je ontgaan doordat de context er achter niet zichtbaar is.
Zo kan de een zich afgezeken voelen en een ander een zin verkeerd begrijpen :wink: .
Je verontschuldiging wordt dan natuurlijk geaccepteerd al was het in het geheel niet nodig :) .
Collector of uniforms of the enemy
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

bedoelden ook niet dat jullie iemand afzeikten maar ik heb al mensen ontmoet die het wel deden
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Marc 82 Recon schreef:bedoelden ook niet dat jullie iemand afzeikten maar ik heb al mensen ontmoet die het wel deden
Natuurlijk zijn er ook mensen die er het genoegen in nemen iemand af te zeiken, maar niet iedereen is gelukkig gelijk :wink:.
Collector of uniforms of the enemy
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

tjah anders zouden we onze verzamelingen niet meer kunnen uitbreiden :p
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Plaats reactie