Post hier je uniform

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Gaan we nu weer uniformen posten? :lol:


Rick
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Skylighter schreef:Gaan we nu weer uniformen posten? :lol:


Rick
Inderdaad Rick en als het mogelijk is originele :wink: :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik ben 3 daagjes vanwege de drukte eventjes niet op het forum geweest, dus ik wil graag nog even een reactie plaatsen op het gebruiken van repro in je collectie.

Ik snap dat dit vooral over de pop gaat die door mij geplaatst is, aan gezien het jasje dat zo goed als geheel onder de zeltbahn zit(waar je dus alleen het uiteinde van de mouwen kunt zien) en de broek(die ook voor een groot deel onder de zeltbahn zit.) allebei Zweeds wo2 zijn en niet Duits wo2.

Ik wilde even zeggen dat ik dat niet beschouw als repro, maar als vervangend materiaal aangezien het gewoon uit wo2 is. En natuurlijk geef ik ook de voorkeur aan origineel en echt Duits materiaal, maar die pop die heb ik bij elkaar gespaard toen ik 15 was en op dat moment werkloos. Het was dus al heel wat dat ik die pop bij elkaar heb kunnen krijgen op dat moment. Toen ik eenmaal weer werk had(eind grote vakantie vorig jaar) en ook inmiddels 16 was heb ik besloten dat er iets overheen moest komen zodat het Zweedse uniform niet meer zo zichtbaar was en toen heb ik dus een zeltbahn voor eroverheen gekocht.
Pas vanaf dit jaar na de grote vakantie is mijn collectie wat harder beginnen te groeien. Maar ik ben nog maar 17 en heb dus ook nog genoeg andere uitgaven en werk maar 1 dag van de week op zaterdag en ga de rest van de week nog naar school, dus mijn buget is nog steeds niet erg hoog, maar ik koop en krijg toch iedere maand nog weer wat bij dus het word in ieder geval langszaam aan meer.

Ik voel me trouwens niet aangevallen hoor als dat zo overkomt, maar ik wilde gewoon even een verklaring geven voor het Zweedse spul. :)

(P.S. ik ben ook niet meer van plan nog een origineel jasje en broek te halen voor op die pop, aangezien het gewoon jammer zou zijn dat zoiets moois onder een zeltbahn zit. Dit laat ik dus gewoon zo als het nu is. Alleen komt er nog een mooiere helm op en een gasmaskerbus bij. :) )
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Het ging niet over een uniform van iemand, het ging erover dat we zelf geen repro in de colletie willen. Ook niet als tijdelijke vervanging. Omdat het voor ons geen goed gevoel geeft als er repro op onze poppen zit. Als iemand er wel voor kiest om repro op zijn pop te doen dan is dat geheel zijn keuze.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ow, owkay. Nou jah in dat geval kan ik jullie wel gelijk geven, ik wil ook liever geen repro. Maar zoals dat jasje en die broek dat is meer nood breekt wet. Daarnaast zijn de prijzen voor een echt Duits jasje ook wel onbenullig hoog. :(
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ik wil me bij deze effe bij de mening van sinister sluiten
check tarnmilitaria.com en de prijzen van een jasje, daar gaat je de zin wel van over

mijn insteek van de pop is echter zo: eerst een pop goed aan kleden zodat het goed oogt. vervolgens voor de voet sparen voor items en die vervangen voor orginele.
zo heb je een mooie pop die compleet blijft, je kunt een beetje geld maken door het repro te verkopen en toch sparen voor orginele !

hier nog effe een foto van een pop die ik effe in elkaar gezet heb !

groete van niels
Afbeelding
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Altijd origineel voor mij. Dat geld wat je uitgeeft aan een repro is weg gegooit geld vind ik (tenzij je re-enactment doet) Verder is het mooi om te zien. Maar als je het niet kan betalen... waarom begin je dan te verzamelen met Duits, althans, zo denk ik erover. Zelfde geld voor Britse Para trouwens.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Niels is dit een orgineel jasje? ik moet zeggen dat wat dingen opvallen:

-de riem is oogt erg nieuw..

- is dat een majoor of niet? waarom dan geen officierskoppel maar een em/nco koppel?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Is 100% zeker niet origineel, is volgens Niels op martkplaats een oude namaak, maar wel een hele goede :lol:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

onzin

Bericht door killingspree »

Jurryt

dit vind ik persoonlijk heel erge onzin en totaal respectloos:
Maar als je het niet kan betalen... waarom begin je dan te verzamelen met Duits
sorry hoor
maar niet iedereen heeft evenveel uit tegeven dan anderen en ik vind dit behoorlijk uit de hoogte over komen moet ik je eerlijk effe zeggen
ik heb misschien wel een zweeds jasje maar ik denk dat ik mijn visie over het geen ik verzamel heel duidelijk heb gegeven betref vernieuwen van replica spullen
mijn verzamel gebied is de duitse k98 waar ik er nu 10 van heb dus ik denk bepaald niet van kan zeggen je dan geen geld hebt voor duits

nog maals, erg uit de hoogte

groeten van niels
wellicht zijn er mensen die het met mij eens zijn
Laatst gewijzigd door killingspree op 26 nov 2004, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Lees tekst ervoor killing ;) Het is mooi om te zien. En heb duidelijk gezegt dat ik dat vind:)
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

uiteraard maar het komt best wel vervelend over !

zo van ja dan moet je maar stoppen met verzamelen of ga postzegels verzamelen !
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

en als jou leeftijd werkelijk 15 is zul jij ook niet over 1000 euro beschikken om je zomaar effe een werhmacht jas aan te schaffen !
of je hebt het getroffen met je ouders en je hoeft niet te sparen voor later :D
ik ga er van uit dat die informatie van 15 klopt !

niels
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

1000 euro voor een duitse jas :shocked:

Damn wat gaan die prijzen omhoog zeg :|
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

als je een beetje een mooi orgineel jasje wil hebben is het mogelijk daar op uit te komen

maar mij gaat het effe om het idee !!
nog maals check tarnmilitaria.com en dan de uniformen
Plaats reactie