Abdul-jabbar van de Ven

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik vind de uitspraak van Abdul-Jabbar ook te ver gaan, maar hij maakt wel gebruik van zijn vrijheid voor meningsuiting en dat is zijn recht. Als we zo iemand willen berechten dan zullen we de wet op vrijheid van meningsuiting moeten wijzigen.

Onderstaande uitspraak komt uit een column van Theo van Gogh. Gaat net zo ver als Abdul-Jabbar, hadden we hem ook het land uit moeten sturen?
Als iemand kanker verdient is 't Paul Rosenmöller, de hopman van politiekcorrect Nederland; mogen de cellen in zijn hoofd zich tot een juichende tumor vormen, en laat ons dan beluisteren of er enig verschil is in meneers gekwebbel vergeleken met wat er uit kwam voor die Blijde Boodschap.
Laat ons pissen op zijn graf.
Oplichter.


Theo van Gogh
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik heb me er wat meer in verdiept en heb een mening gevormd. Abdul-Jabbar heeft niets misdaan. Niemand gekwetst, niemand bedreigt, niet aangezet tot moord. Enkel zijn mening werd gevraagd wat hij er van zou vinden 'als'. Ik zou (Als ik ooit een dergelijke mening mocht hebben) zoiets niet publiekelijk maken. Abdul-Jabbar is een normale Nederlander als ieder ander. Hij heeft enkel een "ander" geloof ([""] Omdat het 'niet Westers' is)en heeft zo'n uitlating gedaan. Nu word hij gezien als "zij, de moslims" en vinden de mensen die in mijn omgeving zijn, dat "zij" eruit moeten. (De mensen in mijn omgeving is niet alleen mijn leeftijd, van mensen rond mij leeftijd hoor je meestal andere dingen die ik liever niet wil zeggen)

Abdul-Jabbar, heeft net wat Kevin zegt, gebruik gemaakt van zijn vrijheid van meningsuiting en nogmaals, niets wat strafbaar zou zijn.
Ik ben het niet met hem eens wat hij heeft gezegt. Maar zoals eerder gezegt in dit topic; Als Osama Bin Laden dood gaat zouden "wij" niet treuren.

Kortom,
Abdul Jabbar heeft niets verkeerd gedaan, ook al ben ik het oneens met zijn uitspraak. Waarom maakt men dan zo'n ophef? "Kan dit wel of kan dit niet" Ja, dit kan wel. Is toegelaten in Nederland.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Men ziet hem als een radicale man met een jurkje en een sikje. Uitspraak van iemand tijdens een tv uitzending paar dagen geleden. Ben ik het mee-eens.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Hoezo?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Waarom oh waarom praten mensen in vormen als: ZIJ?

Is het niet veel fijner om te praten over waar WE naartoe willen?
Alle mensen met de nederlandse nationaliteit bedoel ik daarmee.
WE willen namelijk gewoon gezelligheid en tof doen met elkaar.

Zullen we gewoon gezellig met elkaar een borreltje nemen ofzo en daarna lekker thuis eventjes bidden voor het slapen gaan? En tot welke god we bidden gaat lekker helemaal niemand wat aan.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
molenhuis
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2004, 00:44

Bericht door molenhuis »

Vind zelf ook dat er iets moet veranderen, maar of dat zal lukken.... Nee dat denk ik niet, en daar ben 100% zeker over. Kijk naar de historie, zegt genoeg, en dan kunnen we opeens wel doen van we zijn de verbeteraars, maar er zal altijd een kant blijven die daar de dupe van is. En of dat voor "onze" kant is of niet. Het maakt niets uit. Nu worden wij getroffen, volgende keer een ander. Je doet er niets tegen. Het is een slechte eigenschap, zowel mens als dier doen het, ik denk dat het nooit zal oplossen. Je kunt het ene geloof wel proberen uit te roeien, maar er al altijd weer iemand in de "groep" zijn, die weer anders denkt, en dan begint het weer opnieuw?


John
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

molenhuis schreef:Vind zelf ook dat er iets moet veranderen, maar of dat zal lukken.... Nee dat denk ik niet, en daar ben 100% zeker over. Kijk naar de historie, zegt genoeg, en dan kunnen we opeens wel doen van we zijn de verbeteraars, maar er zal altijd een kant blijven die daar de dupe van is. En of dat voor "onze" kant is of niet. Het maakt niets uit. Nu worden wij getroffen, volgende keer een ander. Je doet er niets tegen. Het is een slechte eigenschap, zowel mens als dier doen het, ik denk dat het nooit zal oplossen. Je kunt het ene geloof wel proberen uit te roeien, maar er al altijd weer iemand in de "groep" zijn, die weer anders denkt, en dan begint het weer opnieuw?
Welkom op het forum, John.

Je schrijft dat je ook vindt dat er iets moet veranderen. Vervolgens schrijf je dat je zeker weet dat dast niet gaat lukken. Ik denk dat verandering heel eenvoudig is. Of het de verandering is waar ik op hoop is dan nog maar de vraag.

Kan jij beschrijven wat er zou moeten veranderen en hoe dat zou moeten gebeuren?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

KevinP schreef:Ik vind de uitspraak van Abdul-Jabbar ook te ver gaan, maar hij maakt wel gebruik van zijn vrijheid voor meningsuiting en dat is zijn recht. Als we zo iemand willen berechten dan zullen we de wet op vrijheid van meningsuiting moeten wijzigen.
[/quote]

Hier ben ik het ook mee eens, iedereen, en de regering meegeteld, roept eerst als van Gogh vermoord wordt dat je je mening vrij mag geven. Nu doet iemand dat, en heel nederland staat op zijn kop dat ie te ver gaat.
een beetje dubbel allemaal :roll:
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

hoho
vrijheid van meningsuiting is ook niet onbegrensd...je mag alles zeggen en doen en laten wat je wil zolang je een ander er maar niet mee dwarszit...
lijkt me duidelijk; alhoewel....er is een heel erg groot grijs gebied.
en dat is een ding denk ik.
Mensen kunnen zich daarachter verschuilen of juist anderen zichzelf daar niet achter laten verschuilen maar goed, het maakt allemaal niet zo heel erg veel uit wat je zegt, het gaat er ook om hoe een ander daarmee omgaat.
Zo heb ik ooit eens hoi gezegd tegen een huisgenote van me die compleet instortte daardoor. Ging helemaal nergens over want ik dacht gewoon: hoi.
dus...er is geen conclusie.
vandaar dat ik zeg:
Zullen we gewoon gezellig met elkaar een borreltje nemen ofzo en daarna lekker thuis eventjes bidden voor het slapen gaan? En tot welke god we bidden gaat lekker helemaal niemand wat aan.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Arjen schreef:hoho
vrijheid van meningsuiting is ook niet onbegrensd...je mag alles zeggen en doen en laten wat je wil zolang je een ander er maar niet mee dwarszit...
Het probleem is alleen dat er enorm veel mensen snel op hun tenen getrapt zijn en je mensen soms met het minste geringste al dwars zit. Misschien moeten veel mensen zich wat minder druk maken om uitspraken van anderen?

Vrijheid van meningsuiting kan soms hard zijn maar als je rekening moet houden met het kwetsen van mensen dan blijft er weinig over om te zeggen. Je mening moet je altijd kunnen uiten, pas als je met je mening de wet overtreed moet je aangepakt worden. Daar is de wet immers voor.

Misschien zijn er alleen een paar puntjes in de wet die we kunnen aanpassen om zeer radicale uitspraken die de vrijheid van meningsuiting of de Nederlandse samenleving in het algemeen in gevaar brengen te kunnen bestraffen.
Arjen schreef: vandaar dat ik zeg:
Zullen we gewoon gezellig met elkaar een borreltje nemen ofzo en daarna lekker thuis eventjes bidden voor het slapen gaan? En tot welke god we bidden gaat lekker helemaal niemand wat aan.
Kan ik me heel goed in vinden hoor, alleen sla ik het bidden dan over. :)

Maar ik vind dat je de kern raakt; waarom maken we ons zo druk om wat anderen doen, wat ze geloven en hoe ze denken? Is het niet gewoon beter om iedereen in zijn waarde te laten en gewoon de wet, de regering en de gehele samenleving haar werk te laten doen en op te houden met het gezeik over bijvoorbeeld het zogenaamde gevaar van de Islam?

We hebben in Nederland nog steeds een mooie samenleving waar alleen een aantal problemen opgelost dienen te worden. We kunnen beter samen werken aan het oplossen van dit probleem dan bezig blijven met vooroordelen en generaliseren.
Plaats reactie