Hitler-film trekt in Nederland volle zalen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Hitler-film trekt in Nederland volle zalen

Bericht door Brianlinden »

Na Duitsland lijkt nu ook Nederland zeer geïnteresseerd in Der Untergang. De omstreden Hitler-film trekt volle zalen.


Filmhuizen
De film draait alleen in kleine filmhuizen. In zijn eerste vier dagen wist Der Untergang meer dan 20.000 bezoekers te lokken. Dat heeft distributeur A-Film bekendgemaakt.

'Weggestuurd'
"Er moesten in meerdere steden mensen weggestuurd worden omdat er geen kaarten meer waren", zegt een woordvoerster. De film gaat de komende week in 14 extra zalen draaien.

Menselijke Hitler
Der Untergang heeft in Duitsland in twee maanden tijd meer dan vijf miljoen bezoekers getrokken. De film is omstreden omdat het de eerste keer is dat de Führer, gespeeld door acteur Bruno Ganz, menselijke trekjes heeft gekregen en niet alleen wordt neergezet als de personificatie van het kwaad.

Bunkers
De film is gebaseerd op ooggetuigenverslagen van de laatste maanden van Hitlers leven in de bunkers van Berlijn. Der Untergang is de Duitse inzending voor de Oscars.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... g_1500.xml
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zat eraan te komen, de film was al enorm bekend voordat hij uberhaupt uit was!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ben is benieuwd of ik er naar ga kijken:)
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Is voor mij zeker een kijkje waard. Het was trouwens te verwachten dat een film over zo'n man veel volk zou trekken
War is something human...
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

eigenlijk wel ja
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

En in Vlaanderen? :( nix Untergang...
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

dat vond ik trouwens wel vreemd. Pathe toch zo'n beetje de grootste bioscoop keten in Nederland draaide de film in Groningen de 1st week niet geloof ik
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Tex schreef:dat vond ik trouwens wel vreemd. Pathe toch zo'n beetje de grootste bioscoop keten in Nederland draaide de film in Groningen de 1st week niet geloof ik
Nee, idd vreemd, hiero in Rotterdam draait de film alleen op maandag dinsdag en woensdag. 'k Weet niet hoe het in de rest van het land is, maar ik vind dat dus mooi dagen van niks!!
Вместе мы непобедимы
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik ga er zeker naar toe... Alleen weet nog niet wanneer :(
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Ik ben al geweest (in Gronigen;))
Superfilm!

Jurrie
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ben vorige week donderdag in Pathe Rotterdam geweest. Van volle zalen toen zeker geen sprake. Het was zaal 4. Er waren een man of 40 shat ik. Zaal denk ik voor maximaal 10 % leeg IK had het ook veel drukker verwacht, wel lekker veel ruimte nu.
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Michael schreef:En in Vlaanderen? :( nix Untergang...
Weet je dat zeker ? Ik zou het echt een zonde vinden
War is something human...
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Hauptmann schreef:Ben vorige week donderdag in Pathe Rotterdam geweest. Van volle zalen toen zeker geen sprake. Het was zaal 4. Er waren een man of 40 shat ik. Zaal denk ik voor maximaal 10 % leeg IK had het ook veel drukker verwacht, wel lekker veel ruimte nu.
Ja, ik ben in Pathe de Kuip geweest en daar was ook bijna heel de zaal leeg, de voorste 6 rijen waren compleet verlaten en de hogere rijen waren echt minimaal bezet, meer als 25 mensen zullen er in de zaal niet geweest zijn denk ik...
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Weet iemand tot wanneer hij nog in de filmhuizen te zien is? Ik wil er nl. graag in de kerstvakantie heen...
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Zitadelle schreef:Weet iemand tot wanneer hij nog in de filmhuizen te zien is? Ik wil er nl. graag in de kerstvakantie heen...
Nou, gezien de opkomst toen ik in Rotterdam was kan de film wel weer snel verdwenen zijn uit de bioscopen en filmhuizen.
Plaats reactie