verkiezingen Irak

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

verkiezingen Irak

Bericht door koen »

zullen er nog doden vallen in irak bij de verkiezingen? het is niet te hopen, dat er doden vallen er sneuvelen dagelijks amerikanen.

stop dat geweld!!!
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

zal vast wel, er zijn genoeg gekken die zichzelf willen opblazen!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: verkiezingen

Bericht door okke »

koen schreef:zullen er nog doden vallen in irak bij de verkiezingen? het is niet te hopen, dat er doden vallen er sneuvelen dagelijks amerikanen.

stop dat geweld!!!
Er sneuvelen dagelijks een meervoud aan Irakezen. Zowel militairen als burgers. Het aantal burgerslachtoffers onder de Amerikanen is nog vrij laag.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Denk het wel 120 aanslagen per dag hoorde ik eens in het nieuws.

http://ezshare.de/files-de/115511/15/ho ... debomb.wmv

Deze ligt ok bij elke terrorist
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Het is natuurlijk te hopen dat de verkiezingen zoals in Afghanistan verlopen... rustig.

Maar erg veel mogelijkheid daarvoor is het natuurlijk niet - meer wishful thinking. Bovendien is het zo dat een groot deel niet KAN stemmen, omdat ze verscheurd worden door geweld.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Titel veranderd in 'verkiezingen Irak'
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

Jongens, dont bet on it! Freedom en welspoed zal niet blijven in Irak, we moeten al blij zijn dat het maar een klein percentage verzetsstrijder (terroristen) zijn als het de sjitische of soennistiche bevolking zal zijn dan zou onze hollandse company's daar hun eerste gruwelijke gevechten hebben in meer dan 50jaar...!
-Hi im high-
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Laat me niet lachen!

Het is toch een grote farce!

Uit welingelichte kringen heb ik vernomen dat de Amerikanen het al tegen het einde van Golf Oorlog I volledig verprutst hebben bij de Iraakse bevolking.

De Yankees zagen immers niets in een linkse democratische regering in Irak, en daarom steunden ze heimelijk Saddam, terwijl ze er officieel mee in oorlog waren.

-------------------------------------
EEN SPRONG IN DE TIJD
-------------------------------------

Daarom is het gifgasschandaal van een paar jaar later ook zo goed te begrijpen.

De middelen om dat op die manier te doen kwamen uit de VS.
En Saddam heeft er zich daardoor ook op een ongekend listige manier in laten luizen.

Kortom:

Een meesterlijke Amerikaanse operatie, onder de regering van Clinton.
Alleen is het wel erg, dat Amerika zo dom was om Bush te kiezen als president. En wat erger is, nog een tweede keer ook!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik vraag me af in hoeverre dingen een farce zijn btw.
Ik heb vaak precies de statement die jij uit ge-uit.
Ik ben het zeker met je eens dat er een hoop rare dingen zijn gebeurd daar, maar ik vraag me af of het allemaal opzet is geweest of toeval; en ik vraag me af of het wisselen van ministers en presidenten er mee te maken heeft dat de een zijn gifgas oplossing de ander zijn chemische wapen oorlog kan betekenen.
Dat is een andere oplossing ipv. de voor mij kenmerkende paranoïde blik op regeringen in het algemeen en op die van amerika in het bijzonder.

Zomaar een gedachte.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Ja, dat is een leuk gedachtenspelletje, maar het wordt wat anders als je het van een Iraki hoort.
Eerst besteedde ik er niet zo veel aandacht aan.
Wat moet je er immers mee?

Naderhand vallen alle puzzelstukjes ineens op hun plaats.

Begrijp je?

De Amerikaanse regering kan tegenwoordig de gekste dingen uithalen, omdat de media veel dingen afdoen als "paranoïde" of "samenzweringstheoriën".
Veel van die soort zooi is waarschijnlijk ook door de machthebbers in Amerika de wereld in gestuurd.
Desinformatie is uitermate belangrijk.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dat begrijp ik ja.
Het vervelende is alleen dat je jezelf nogal dwars kunt zitten met dit soort gedachten gangen.
Niet in de laatste plaats omdat het je vertrouwen in de mensen en regeringen in je omgeving aantast.

Helaas heeft de geschiedenis bewezen vol met vuile truucjes en daden te zitten.

Maar goed; ik wilde eigenlijk alleen ff zeggen dat we uiteindelijk niet weten wat er precies gebeurd en waarom; mijn oplossing is eigenlijk (mede daardoor) geworden om er niet te veel aandacht aan te geven omdat je dan juist die macht versterkt die die regering heeft (over jou).

Psychologisch anarchisme.
;)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Arjen schreef: Maar goed; ik wilde eigenlijk alleen ff zeggen dat we uiteindelijk niet weten wat er precies gebeurd en waarom; mijn oplossing is eigenlijk (mede daardoor) geworden om er niet te veel aandacht aan te geven omdat je dan juist die macht versterkt die die regering heeft (over jou).

Psychologisch anarchisme.
;)
Ik begrijp je wel; als je jong bent, dan wil je het gewoon niet weten, omdat de waarheid verschrikkelijk is.
Toch kan je er gerust van uit gaan, dat welke macht dan ook door en door corrupt is.
Dan is het juist gemakkelijker om er mee te leven.

"Ze" deugen toch niet, en dus kies je zelf ook maar gewoon je weg.
Leven in Nederland is ook maar gewoon een compromis.
Een overheid die overal voor zorgt is de grootste flauwekul, ladenlichters zijn het!

Wie liepen in de jaren 70 de deur van Saddam dan niet allemaal plat?

Amerika, Frankrijk, Duitsland, Rusland, Italië, Engeland enz. enz.
Ze wisten de weg allemaal te vinden.
Ze wisten toen ook al dat het een meedogenloze dictator was!
Maar zaken zijn zaken hè? ;)

Maar verder vind ik het ook niet erg als anderen hun kop in het zand steken.. :P
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Zo jong ben ik niet meer hoor, en bij mij is het feitelijk andersom gegaan. Ik wist in eerste instantie precies wat er aan de hand was en wilde dingen veranderen, maar macht corrumpeerd dus maakt het niet uit hoe groot de idealist; uiteindelijk zal ook die persoon verwrongen worden door alle krachten die er op je werken in die positie.

Maar goed...zoals ik al zei: geef ze geen aandacht dan hebben ze ook geen macht.
Mij moeder had altijd deze leus hangen:
"Wat als er oorlog komt en niemand gaat er naartoe."

Grappige gedachte vind ik altijd...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Arjen schreef:Zo jong ben ik niet meer hoor, en bij mij is het feitelijk andersom gegaan. Ik wist in eerste instantie precies wat er aan de hand was en wilde dingen veranderen, maar macht corrumpeerd dus maakt het niet uit hoe groot de idealist; uiteindelijk zal ook die persoon verwrongen worden door alle krachten die er op je werken in die positie.

Maar goed...zoals ik al zei: geef ze geen aandacht dan hebben ze ook geen macht.
Mij moeder had altijd deze leus hangen:
"Wat als er oorlog komt en niemand gaat er naartoe."

Grappige gedachte vind ik altijd...
Tja, eigenlijk zijn we het wel met elkaar eens, al is onze benadering verschillend. Dat is dan meer een kwestie van uitgangspunten.

Voor mij is er geen goed of slecht op zichzelf.
Ze zijn er alleen in relatie met elkaar.
Het Orthodoxe Christendom pretendeert goed te zijn,
door het slechte af te zweren.

Een andere variant zegt juist dat je door goed te willen doen,
het kwade juist oproept. Misschien een gedachte, die wat tegen het Boedhisme en het Hindoeïsme aan leunt.

"The road to hell is paved with good intentions!"

Overigens vind ik de Duitse versie van je gezegde nog veel mooier.

"Stell dich vor, es gibt Krieg, und keiner geht hin!"

Kan je op twee manieren uitleggen..

Misschien kan ik het beter zo vertalen..

"Stel je voor, dat er een oorlog uitbreekt, en niemand gaat (er) heen."

Bij ons is de leuke dubbelzinnigheid verdwenen, omdat wij er het tussenwoordje "er" tussen zetten.
Door het Nederlandse taalonderwijs is het taalgebruik enorm vervlakt.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ook zonder oorlog gaan wij allen heen
Plaats reactie