Airborne insignes

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Airborne insignes

Bericht door jeroen1944 »

:shock:
Laatst gewijzigd door jeroen1944 op 30 dec 2005, 14:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Hey Jeroen,
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten,ik hoop wel dat je weet dat het allemaal repro's zijn!!!???!!!
Ik ken ze allemaal en zie ook bij wie ze denk ik vandaan komen!!
Ik hoop maar dat je niet te veel geld er aan hebt uit gegeven!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Hoe kun je zien dat het repro's zijn?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ten eerste de afwerking op de achterkant, en ten tweede de letters moeten als je het stofje omdraait er door heen zien,insignia's zoals Fifty-Second onvindbaar en als je ze wel vind dan ga je daar meer als 100 euro voor neerleggen!!
Die Border b.v. die set heb ik ook bij Cunnard gekocht en hij verzekerde me dat ze echt waren, maand later kreeg ik contact met een insignia handelaar uit Engeland die verzekerde me dat ze repro waren, hij had me op een boek gewezen waar alles in staat over British cloth, en ik had bij hem een enkele Border straatnaam gekocht die precies overeen kwam met foto's en ik heb het vergeleken in het museum!!
Voor de enkele straatnaam betaalde ik al over de 20 Pond!!
Ik ben er ook 1x ingestonken, en ik denk dat Jeroen ze bij de zelfde kerel heeft gekocht, namelijk Cunnard op Ebay!!
Je ziet b.v. ook dat ze BORDER insignia verkopen van de jaren na de oorlog als oorlogs insignia!!
Ik heb nu alle insignia's bijelkaar gespaard voor een BORDER BD en geloof me voor British Airborne insignia betaal je veel geld!!!!!
King & Country heeft heel veel goede repro's op de markt gebracht en er komen veel repro's uit India vandaan die verkocht worden als originele ww2 insignia!!
Mijn tip is koop eerst boeken en neem veel foto's van origineel materiaal zodat je kunt vergelijken, ik heb express ook wat repro's gekocht om te vergelijken met originele, de sticksels vertellen je het meest!!
Ik wou Jeroen ze vreugde niet bederven met z'n nieuwe aanwinsten maar ik las op een ander topic iets over repro's en ik dacht dat het beter was dit meteen te melden bij hem aangezien ik ook ooit gedacht heb dat ze echt waren en aardig teleurgesteld was toen ik hoorde dat ze niet goed waren, heb meteen niks meer bij die kerel gekocht!!
Ik vind dit ook een van de moeilijkere delen van het verzamelen, tegenwoordig komt er zoveel repro op de markt van goede kwaliteit dat je heel goed moet kijken voor je iets aanschaft en vooral bij cloth/stof!!
Succes!!
Laatst gewijzigd door Maj.Cain op 01 dec 2004, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Maj.Cain schreef:hij had me op een boek gewezen waar alles in staat over British cloth...
Maj. Cain wat voor boek was dat dan ?

Maar jeroen, repro of niet, ik vind het als nog mooie aanwinsten.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

British Cloth insignia ww2, mijn copy komt uit de U.K. vandaan!!
Ik zal binnenkort het isdn nummer naar je toe sturen!!
Begrijp me niet verkeerd hoor mensen ik ben natuurlijk ook blij voor iemand als hij wat leuks gekocht heeft, maar ik wou alleen waarschuwen voor de gevaren zeg maar!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Maj.Cain schreef:Ten eerste de afwerking op de achterkant, en ten tweede zijn de insignia's zoals Fifty-Second onvindbaar en als je ze wel vind dan ga je daar meer als 100 euro voor neerleggen!!
Die Border b.v. die set heb ik ook bij Cunnard gekocht en hij verzekerde me dat ze echt waren, maand later kreeg ik contact met een insignia handelaar uit Engeland die verzekerde me dat ze repro waren, hij had me op een boek gewezen waar alles in staat over British cloth, en ik had bij hem een enkele Border straatnaam gekocht die precies overeen kwam met foto's en ik heb het vergeleken in het museum!!
Voor de enkele straatnaam betaalde ik al over de 20 Pond!!
Ik ben er ook 1x ingestonken, en ik denk dat Jeroen ze bij de zelfde kerel heeft gekocht, namelijk Cunnard op Ebay!!
Je ziet b.v. ook dat ze BORDER insignia verkopen van de jaren na de oorlog als oorlogs insignia!!
Ik heb nu alle insignia's bijelkaar gespaard voor een BORDER BD en geloof me voor British Airborne insignia betaal je veel geld!!!!!
King & Country heeft heel veel goede repro's op de markt gebracht en er komen veel repro's uit India vandaan die verkocht worden als originele ww2 insignia!!
Mijn tip is koop eerst boeken en neem veel foto's van origineel materiaal zodat je kunt vergelijken, ik heb express ook wat repro's gekocht om te vergelijken met originele, de sticksels vertellen je het meest!!
Ik wou Jeroen ze vreugde niet bederven met z'n nieuwe aanwinsten maar ik las op een ander topic iets over repro's en ik dacht dat het beter was dit meteen te melden bij hem aangezien ik ook ooit gedacht heb dat ze echt waren en aardig teleurgesteld was toen ik hoorde dat ze niet goed waren, heb meteen niks meer bij die kerel gekocht!!
Ik vind dit ook een van de moeilijkere delen van het verzamelen, tegenwoordig komt er zoveel repro op de markt van goede kwaliteit dat je heel goed moet kijken voor je iets aanschaft en vooral bij cloth/stof!!
Succes!!
Bedankt weet ik dat ook weer, maar even goed mooi aankopen Jeroen !!! :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Maj. Cain, ik vind het heel erg netjes van je dat je het gelijk vermeld!
Helaas dat iedereen wel eens een miskoop heeft, maar hier leer je wel van, alleen jammer dat het soms een dure les is.
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Thx Ironmarc!!

Ik vond het alleen een beetje vervelend om het te plaatsen omdat ik Jeroen niet wou beledigen met z'n aankoop!!
Maar ik vond wel dat het nodig was om hem te waarschuwen!!
De meeste van de getoonde insignia kun je terug vinden in het boek King & Country, daar staan originele en repro's in.
In het boek ""When Dragons Flew" staan alle BORDER insignia (origineel) van de oorlogs jaren en daarna!!

Cain.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ja ik vind het ook heel netjes dat hij me waarschuwd, ben er ook nu heel blij mee dat ik ze nog niet betaald heb!!gvd
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Had je ze bij Cunnard op Ebay gezien????
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Goed dat je nog niet betaald hebt ja! :lol:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Yep cunnard, ben echt stom bezig, dacht dat gebeurd me niet, nou.... bijna wel!! :oops: :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

een forum bespaart je veel geld precies.....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

idd
Plaats reactie