Post hier je uniform

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Tank Destroyer schreef:Johnson werd in Holland doodgeschoten door een Duitse sniper.
Heb ondertussen mijn post aangepast..
Was eventjes verstrooid
Johnson kwam om bij een bombardement..... Het was Cole die door een sniper werd doodgeschoten....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

onklaar gemaakt of niet ?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Narcolepticus schreef:onklaar gemaakt of niet ?
Intact....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
harleybuscha
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:48
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door harleybuscha »

Nico Roelofs schreef:Is het alleen Duits dat je verzamel? Of ook geallieerd materiaal?
ik verzamel ook belgisch materiaal voor 40 , aan duits materiaal is het niet moeilijk te verkrijgen maar aan belgisch is een ander verhaal , de prijzen van duitse uniformen liggen momenteel heel hoog :? , begrijp zelf niet dat aan die prijzen nog verkocht word
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Johan hoe gaan de procedures in werk, mag je eigenlijk dan ook munitie bezitten, en de springtuigen?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

harleybuscha schreef:ik verzamel ook belgisch materiaal voor 40
Dan zal dit je zeer zeker interesseren....
http://users.pandora.be/theliberator/ot ... ctions.htm

Narcolepticus schreef:Johan hoe gaan de procedures in werk, mag je eigenlijk dan ook munitie bezitten, en de springtuigen?

Dit werd hier reeds uitvoerig besproken... De juiste wetgeving vind je terug op het net of in het Belgisch Staatsblad.
Er is geen beperking op de bijbehorende munitie en/of onderdelen...
Ik hou geen springtuigen bij, ik zou wel gek zijn....

JOhan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

In het belgisch staatsblad, die site vind daar maar eens iets op... heb er afgelopen jaar iets proberen te zoeken ivm de legalisering van softdrugs in Belgie... kwam enkel op het bericht uit het jaar 2003: Arbitragehof schrapt deel uit Drugswet
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

http://www.just.fgov.be/nl_htm/organisa ... g1/wet.htm

En dit is heel off-topic, dus.....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Bedankt Johan!
sorry voor het 'gezaag'
Tank Eating Tiger
Lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 okt 2004, 21:03

Bericht door Tank Eating Tiger »

daar kon je je nog eens zwaar in vergissen
ik nederland is alles ( incl kermis pistool ) is verboden. een mauser / enfield grendelgeweer moet helemaal vast zitten. een luger mag je officieel alleen hebben als hij dwars door de midden gezaagd is en dit geld ook voor elke autoomaat of semi automaal !
de regels zijn gewoon belachelijk en dit komt allemaal door dat er mensen zijn die het voor ons verzieken met overvallen en dergelijke
mensen die aan wapens willen komen komen er toch wel aan en gaan niet met een mauser k98 een tank station binnen !
de regels betrefd onklaar zijn gewoon te scherp en daarbij zegt iedereen weer iets anders over wijze van onklaar maken ! de ene zegt de grendel mag bewegen de ander zegt 3 gaten in de loop alleen is voldoene. zelf bij de politie weten ze het niet eens soms. ja wat moet je dan. krijgen ze er lucht van en komen ze bij je binnen ben je toch alles kwijt zonde van de verzameling want die word op gestookt en het geld ban je ook kwijt

advies laat je eerst adviseren
Zo zo, gevoelige snaar?? Het was niet de bedoeling om mensen te beledigen ofzo..Dat adviseren lijkt me ook niet echt nodig hoor. Heb niets gezegt wat niet op waarheid berust. Voor wapenverzamelaars zou het misschien een wat strakke regelgeving kunnen zijn. Aan de andere kant, 99% van de mensen ziet, in geval van een beroving oid, geen verschil tussen een bolt action, semiauto of automatisch wapen. Daarom vind ik het niet echt onlogisch dat deze wapens werkend of niet, zonder vergunning niet te krijgen zijn. Je raakt op zo'n manier de controle totaal kwijt. En natuurlijk is het grootste gedeelte van de verzamelaars helemaal geen potentiele misdadiger maar zoals jij al zegt; er zijn andere mensen die het verpesten.

Aan de andere kant is mbt re-enacten Nederland een stuk beter dan België. Zodra je hier eenmaal een vergunning voor hebt kun je bijna elk wapen blankfiring in huis hebben. Welliswaar in een kluis, maar goed.


Jelle (re-enactor en verzamelaar)
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

In Belgie is het begrip "Blank firing" niet eens bekend in de wet, dus ja...

In Nederland vind ik het zo erg goed geregeld. Niks mis mee.
Dat Airsoft hier verboden is: thumbs up voor justitie!!
Er is veel mogelijk, maar het is aan regels gebonden. Zo hoort het nu eenmaal.
Helaas zijn sommige dingen voor sommige mensen dan niet mogelijk. Maar als je daarmee de veiligheid van miljoenen anderen beter kan bewaren, dan is dat toch goed?
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Hele maal mee eens, MAAAR !!!

als de ik naar de politie ga en vraag wat de eisen zijn van een onklaar wapen en ik word dan vervolgens tot 4 keer toe naar huis gestuurd met het antwoord, meneer we weten het niet we zoeken het voor u uit !
breekt mij echt de klomp
PLUS als ze dan zoiets hebben van, hee verrek die jongen kon wel eens iets in huis hebben wat niet mag, dan zijn ze er in eens als de kippen bij. wij burgers hebben gewoon niks te zeggen.
en dan het ik het nog niet eens oevr het verkrijgen van een wapen en munitie verlof. ik heb het over een normale vraag waarmee ik wil aantonen dat ik als burger graag aan de wet wil voldoen.

sorry maar dat bevalt me niet !
ik neem aan dat je het daar met me over eens bent.
en ik ben niet echt voor re-enactmens trouwens als ik zie wat daar soms tussen loopt !
maar goed das effe mijn mening.
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

killingspree schreef: en ik ben niet echt voor re-enactmens trouwens als ik zie wat daar soms tussen loopt !
maar goed das effe mijn mening.

Noem eens een voorbeeld dan?
Je maakt me nieuwsgierig!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

tjah killingspree der zullen altijd mensen bijzijn die het om de verkeerde redenen doen maar geloof me die blijven niet lang volhouden maar ik denk dat je is een keer een paar grote evenemten moet zien om daar een volle mening over te kunnen vormen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Jongens, graag weer uniformen....


Rick
Plaats reactie