Begraafplaats Hitler

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Begraafplaats Hitler

Bericht door Thomas V »

Weet er iemand waar Hitler ergens begraven ligt? En hoe ziet zijn graf eruit?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Volgens mij ligt hij niet begraven. Wat er over gebleven is van zijn lichaam hebben de Russen ergens. Ze begraven hem niet omdat ze willen voorkomen dat er de verkeerde mensen naar zijn graf zullen komen. Zoiets is het geloof ik.
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Bericht door Thomas V »

Bedankt voor de informatie!
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Zou het kunnen dat ik ooit eens Hitler's schedel op de tv gezien heb?
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ja dat kan, er was eens een Amerikaans onderzoeker die wou onderzoeken of hitler nog leefde, en of hij nu echt verbrand was etc. en hij ging dus een schedel onderzoeken die de Russische geheime politie inbeslag had genomen (KGB) en hij heeft duidelijk kunnen bewijzen dat het van Adolf Hitler was (aan de hand van de tanden etc)

Dit is allemaal uitgezonden op National Geographic
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Narcolepticus schreef:Ja dat kan, er was eens een Amerikaans onderzoeker die wou onderzoeken of hitler nog leefde, en of hij nu echt verbrand was etc. en hij ging dus een schedel onderzoeken die de Russische geheime politie inbeslag had genomen (KGB) en hij heeft duidelijk kunnen bewijzen dat het van Adolf Hitler was (aan de hand van de tanden etc)

Dit is allemaal uitgezonden op National Geographic
Jammergenoeg niet gezien, ik dacht een paar jaar geleden gezien te hebben dat de schedel tentoon gesteld werd in een museum ergens in Beieren dacht ik ...
Waar bevind zich de schedel nu?
Gast

Bericht door Gast »

Er is jaren geleden een tv progamma geweest, over de zoektocht naar de resten van Hitler. Hij was diverse malen herbegraven in de DDR en in de jaren 70 of 80 was hij gecremeerd en uitgestrooid in een rivier. Dit alles werd gedaan door de Russen.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Gecremeerd? Dat terwijl hij voor de Führerbunker al verbrand was samen met zijn 'geliefde' Eva Braun. het kan natuurlijk, maar de schedel is op zijn minst nog steeds verdwenen/verstoken in de archieven van de ex-KGB denk ik
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Narcolepticus schreef:Gecremeerd? Dat terwijl hij voor de Führerbunker al verbrand was samen met zijn 'geliefde' Eva Braun. het kan natuurlijk, maar de schedel is op zijn minst nog steeds verdwenen/verstoken in de archieven van de ex-KGB denk ik
De gast was ik, vergeten in te loggen. Ze hebben idd geprobeerd de lijken te cremeren, maar dit is maar gedeeltelijk gelukt want er was te weinig brandstof beschikbaar. Het enige wat er nog over is van Hitler is een stuk kaak en een stukje bovenkant van zijn schedel. Deze stukken liggen in Rusland.
CAN DO
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

dat bedoelde ik dus :)
DHRGT

Re: Begraafplaats Hitler

Bericht door DHRGT »

als ze nou hitler hadden begraafen dan wa het denk ik anders gelopen dan hadden de tegen standers het graf vermalen maar hitler is ook een ziekke persoon
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Begraafplaats Hitler

Bericht door coco »

In de Führer bunker is hij alleen verminkt, Hitler zou namelijk niet gewild hebben om een tweede Lenin te worden (voor de mensen die het verhaal niet kennen, de Russen hebben een of ander chemisch goedje waardoor lijken voor eeuwig bewaard kunnen blijven, dus ze hebben lenin nog steeds net alsof hij net is dood gegaan!). Hitler wilde geen populair Russisch (untermensch) atractie worden en daarom zou hij hebben bevolen hem aan te steken (dus te verminken).

Zo heb ik het altijd begrepen iniedersgeval.

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
dugup
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2013, 20:04

Re: Begraafplaats Hitler

Bericht door dugup »

Naar (zijn schedel) is onderzoek gedaan ook DNA onderzoek het stuk schedel bleek van een vrouw te zijn.. :mrgreen: als je internet af zoekt kom je er
achter dat er nooit hard bewijs is geweest van zijn lichaam alleen verhalen.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Begraafplaats Hitler

Bericht door asjemenou »

Aangezien er niemand meer in leven is die Hitler tot het laatst toe nabij is geweest kan er lustig over zijn dood gefantaseerd worden. Ik geloof niet dat Hitler na de oorlog naar Argentinië of de Noordpool is gevlucht. Hoewel de officiële verklaring niet als 100 procent waterdicht wordt gezien vind ik deze toch nog wel het meest aannemelijk.
Hitler heeft zich op 30 april 1945 in Berlijn van het leven beroofd. Dit deed hij naar alle waarschijnlijkheid door het innemen van een cyanidepil en direct daarop zich met een pistool een kogel door het hoofd te schieten. Eva Braun pleegde tegelijkertijd met hem zelfmoord. Zij heeft naar alle waarschijnlijkheid alleen een cyanidepil ingenomen.
Joseph Goebbels zou na Hitlers dood het bevel hebben gegeven om zijn lijk en dat van Eva Braun te verbranden. De lijken werden door de SS-lijfwachten met benzine overgoten en in brand gestoken. Doordat benzine een te lage verbrandingstemperatuur heeft werden de lijken niet geheel verbrand.
De deels verbrande lijken werden later teruggevonden door soldaten van het Rode leger. Doordat het lijk van Hitler niet geheel was verbrand kon deze geïdentificeerd worden aan de hand van het gebit. De identificatie werd met behulp van Käthe Heusemann, de assistente van Hitlers tandarts uitgevoerd. Zij kon het gebit van Hitler tot in detail natekenen. Toen ze de kaak te zien kreeg, herkende ze deze o.a. aan een kleine beschadiging van een kies per ongeluk toegebracht door Hitlers tandarts Blaschke.
Er zijn meerdere personen geweest die Hitlers zelfmoord hebben bevestigd. Zo ook Rochus Misch, één van Hitlers lijfwachten die tot het laatst toe in zijn nabijheid was. Zie; https://www.youtube.com/watch?v=KUb_AXXHnXI .
Tot in 1970 zijn de stoffelijke overschotten van Adolf Hitler, Eva Braun, Joseph en Magda Goebbels en hun zes kinderen meerdere malen begraven geweest op diverse locaties in de voormalige DDR. Dit gebeurde altijd in het grootste geheim.
Op 5 april 1970 heeft Leonid Brezjnev, de toenmalige Sovjet leider opdracht gegeven om de stoffelijke overschotten te cremeren en uit te strooien in de rivier de Elbe.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie