Wat moet een steelhandgranaat kosten?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

gilles schreef:wel oppase voor fakes hé.
Ik ken die verkoper, hij is betrouwbaar, zal niet rap fakes in zijn collectie hebben en zeker niet doorverkopen.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Heb je geen foto's

Ik vind het wel echt grappig dat valse granatengemaakt uit hout ook al niet mogen in Nederland :D
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

sja het probleem is dat je van afstand het verschil niet ziet..
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Het geeft alleen maar weer hoe krom de wapenwet in Nederland in elkaar zit. Een aardappelschilmesje is nog gevaarlijker!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Fons schreef:Het geeft alleen maar weer hoe krom de wapenwet in Nederland in elkaar zit. Een aardappelschilmesje is nog gevaarlijker!
Een aardappelschilmesje is geen dreigmiddel...(tenzij je het op iemands keel zet natuurlijk, maar zo kan je altijd wel wat verzinnen)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Een repro handgranaat is ook geen dreigmiddel...........(Of je moet er overduidelijk mee overstraat mee gaan lopen,en iemand ermee bedreigen)

Dus het komt ophetzelfde neer als met een aardappelschilmesje

Maarja,laat ik maar niet te offtopic gaan. :wink:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Eigenlijk moest je in drie delig pak met 20 van die nep-granaten om je middel in Amsterdam gaan lopen ofzo.. Kijken hoe lang je het vol kan houden.. (H)
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Dodo je hoeft echt de Nederlandse wapenwet niet te gaan verdedigen hoor, die klopt echt van geen kant. Daarnaast kun je stielhandgranaten gerust namaken.

Een vriend van mij heeft ook een klein openbaar museumpje met allemaal spul en uniformen die hij gekregen heeft van vrienden, kennisen, familie en andere mensen uit zijn woonplaats en omstreken. Inmiddels krijgt hij ook nog wekelijks spul binnen, nu ook uit Arnhem en Zutpen enzo wat hij krijgt van mensen die in zijn museumpje zijn geweest of ervan hebben gehoord.
In ieder geval heeft hij ook een Duitse soldaat staan, waarvoor hij ook gewoon in de draaibank van zijn vader een levensechte stielhandgranaat heeft gemaakt. D'r is echt nog niemand geweest die er wat van heeft gezegd terwijl hij ook al in de Gelderlander met zijn museumpje heeft gestaan en Man bijt hond hem al hebben gevraagd of ze een keer langs kunnen komen. Daarnaast heeft hij ook nog een Panzerfaust in de draaibank gemaakt(stok heeft hij origineel gekregen en de granaat zelf heeft hij gemaakt) en die staat ook in zijn museumpje als onderdeel van z'n volkssturm-pop. Echt geen haan die er naar kraait. :lol: :wink:
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 02 dec 2004, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
ricardo72
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2004, 21:07

Bericht door ricardo72 »

ik zou zulke info hier niet posten!!! voor je het weet staan ze aan zyn deur
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ach neeh, hou toch op je denkt toch niet dat ze voor zoiets meteen een heel museum leeghalen. Neeh ten eerste woon ik in de achterhoek en de politie is daar niet zo streng op dat soort dingen en ten tweede zijn er al politiemensen bij hem in het museum geweest om het te bezichtigen, en die zeiden er echt niks van hoor. Maar voor de zekerheid zal ik toch de plaatsnaam even verwijderen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dodo je hoeft echt de Nederlandse wapenwet niet te gaan verdedigen hoor, die klopt echt van geen kant. Daarnaast kun je stielhandgranaten gerust namaken.
Ik verdedig het forum, ik neem aan dat die geen zin heeft in problemen heeft met justitie. Dit hoort geen wapenhandel plek te worden. (en já, ze zullen hier kijken, vroeg of laat)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

neeh dat ben ik met je eens, maar je hoeft er niet zo bang voor te zijn dat je erop pakken, want over het algemeen zullen ze kunnen zien en accepteren dat het deel is van een collectie zonder enige kwade gedachtes.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Word hier dan gehandeld in wapens?
Er word gewoon de vraag gesteld wat een Steelhandgranaat kost,hier is toch niks mis mee? (Of is dit ook al veboden in ons zo streng land?)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Verstraete Milan
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 dec 2004, 19:02
Locatie: West Vlaanderen

Bericht door Verstraete Milan »

mag je in belgie zo'n replika hebben? en is die dan helemaal in hout of de kop en de ontstaking in metaal? (en die kunnen tog nie onploffen eh :d!!!) staan die op da beurzen ook tekoop?
waffen ss ja ;)!!!
LAHsoldier12
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 sep 2004, 21:15
Locatie: De Meern (utrecht)

Bericht door LAHsoldier12 »

In Belgie mag je ze wel hebben. Elke Repro is anders. Sommige zijn geheel van hout en andere hebben een kop van staal, die zijn dan ook meteen duurder.

(en nee ze kunnen niet ontploffen ;))
Verwunden mein Herz mit eintönige Mattigkeit
Gesloten