Verdorie, dat is jammer.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Verdorie, dat is jammer.

Bericht door Roel R. »

Een zakenpartner van mijn vader hoorde vandaag van mijn hobbie. Had ik dat maar wat eerder geweten vertelde hij me. 15 jaar terug kocht hij in Engeland een antiekzaak uit. Een vrachtwagen vol materiaal incl meer dan 15 verschillende uniformen waaronder ss.

Gedurende de jaren heeft hij al dat materiaal verkocht of vergeven. Niet wetende wat het waard was. Hij gaat nu de zolder eens op om te kijken wat hij nog vind.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

En nu maar hopen dat er nog wat ligt op die zolder :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jah dat is wel heel erg bale! Hopelijk kan hij nog wat vinden voor je! Zou wel mooi zijn.

Zoiets heb ik ook mee gemaakt. De broer van me opa had echt voor jaren terug, maar dan ook heel lang geleden een kraampje op een Duitse markt gezien. Daar lagen een paar honderd Duitse emblemen, medailles enzo. Hij vroeg de marktkoop man wat hij voor de hele boel moest hebben. Deze man moest 250 mark hebben, de broer van me opa wou niet meer dan 200 geven. Is hij weg gegaan en ging hij later toch maar terug. Was alles al weg.

Die zelfde broer van me opa heeft voor een paar jaar terug een 3tal geallieerde stafkaarten weg gegeven aan een museum. Toen verzamelde ik al wel, maar dat wist hij niet. Die kaarten stonden vol getekend met loopgraven en MG posten en kanonen. Deze waren zelfs van Groesbeek en Nijmegen. Waren zelfs 2 kaarten van Groesbeek, deze kaarten waren hetzelfde alleen andere datering, dus ook de posities op de kaarten zijn gewijzigd. Heb nu alleen de kopieen van die kaarten. Maar gelukkig hangen ze nu in een museum en zijn ze niet bij het oud papier terecht gekomen.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ja zo iets heb je altijd.. mij opa had nog britse officiers sabels, duitse dolken (bij beschreef letterlijk wh dolken en ook meende hij een van ss te hebben) gasmaskers helmen wapentuig insignes.. noem het maar op.. allemaal een keer weg gedaan voor een aquarium :S
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mijn opa heeft een WH WOII gasmasker met bus weggegooid :( :| hij dacht dat niemand hem wou hebben. :|
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Moets ik geen pech hebben gehad dan had ik:

-verschillnde wapens waaronder MG42, MP44,luger etc...
-tientallen duitse medailles
-een lader die zo zeldzaam is dat hij in het museum in st-mere-eglise staat !

:cry:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ja,dat is altijd jammer als je er later achterkomt.
Zo had mijn oma ook een hele hoop stukken van een neergestorte bommenwerper op de Sint pietersberg in Maastricht.En mijn andere opa had weer een hele zak vol met kleren van een Amerikaanse soldaat.
Maar na de oorlog is het allemaal weggegooid geworden :(
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Van dit soort berichten word je ook niet egt vrolijk:P :roll:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik las dit topic eerder al maar vandaag moet ik ff reageren

Een gozer die ik ken werkt bij de krinloop winkel afijn...om het kort af te maken zijn er duitse medailles,zelthbahnen weg gegooit :@
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Mijn opa vertelde dat hij vroeger een soort duitse oefenhandgranaten had, waar ze mee speelden. Ook weg / kwijt..
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Dit soort dingen hoor je heel vaak, jammer genoeg :? Maar ik had hetzelfde, me oma had kleding van parachute stof en me opa had duitse documenten en medailles, die heeft ie maar weggegooit omdat ie dacht dat toch niemand het wou hebben :shock:
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

de broer van mijn opa heeft ooit een parachute gevondne inclusief harnas, hij woont in het noorden van belgië dus zal het waarschijnlijk van operatie market garden geweest zijn.
hij heeft die parachute enkele jaren geleden weg gesmeten omdat er geen plaats op zolder meer was...... :cry:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Een Stielhandgranatekist... door oom in stukken gehakt voor brandhout...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Mijn opa heeft Engelse baret en Engelse emblemen geruild (in de oorlog) voor eieren en een haas :| en na de oorlog een lee enfield in een ven gegooid. :cry:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Is er inmiddels nog wat gevonden op die zolder Roel?, hou ons eens op de hoogte :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Gesloten