Je speciaalste item

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

bedankt mooyman!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

sander vw schreef:bedankt mooyman!
Geen dank Sander, een gedragen bergmütze maar zo heb ik ze persoonlijk ook het liefst, gedragen maar eerlijk.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Mooyman schreef:
sander vw schreef:bedankt mooyman!
Geen dank Sander, een gedragen bergmütze maar zo heb ik ze persoonlijk ook het liefst, gedragen maar eerlijk.
Eigenlijk heb ik ook iets tegen al dat mint gedoe... :roll:
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Te mint is niet mooi, mint is wel mooi :)
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Jurryt schreef:Te mint is niet mooi, mint is wel mooi :)
Nog zoiets, mint is het woord voor een ongebruikt uiterst mooi item waar geen schade aan is. Nu heb je "bijna-mint" "net-niet-mint", "stonemint" :?
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Mooyman schreef:
sander vw schreef:bedankt mooyman!
Geen dank Sander, een gedragen bergmütze maar zo heb ik ze persoonlijk ook het liefst, gedragen maar eerlijk.
idd, gedragen is altijd het best, al die minte troep is niets voor mij, lijkt me allemaal kwaliteit kopie :P
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

sander vw schreef:
Mooyman schreef:
sander vw schreef:bedankt mooyman!
Geen dank Sander, een gedragen bergmütze maar zo heb ik ze persoonlijk ook het liefst, gedragen maar eerlijk.
idd, gedragen is altijd het best, al die minte troep is niets voor mij, lijkt me allemaal kwaliteit kopie :P
Inderdaad, veel verzamelaars die Engels verzamelen willen alleen maar mint, ziet niet uit op een pop mag best een beetje gesleten/gedragen zijn, vooral de webbing moet bij mij NIET mint zijn!

Maar nu weer on-topic
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Voor mij hoeft het ook niet allemaal mint te zijn. Het moet natuurlijk niet helemaal kapot zijn, maar gebruikt mag het zeker zijn.

Maar zoals jeroen1944 al zei: 'weer on-topic'

Laat nog maar meer foto's zien van je items :D
Ik zal zelf ook nog eens zoeken naar een paar mooie foto's.

Jan
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Als ik spul koop wil ik toch wel een beetje kwaliteit hebben. Ik hoef geen versleten dingen. Webbing waar op geen jaar meer te lezen is koop ik al niet. Het moet er wel goed uit zien. Natuurlijk hoeft het niet allemaal top kwaliteit te zijn. Met kleding mag er best een keer een beetje schade aanzitten. Maar veel Brits en Canadees is nog goed te krijgen dus waarom zou ik versleten spul kopen als ik mooie kwaliteit spul kan kopen.

Om toch wel beetje ontopic te blijven is hier nog een foto van een speciale item van mij. Dit is een Duitse stafkaart. Eigenlijk zijn het er vier die ze toen aan elkaar hebben gemaakt. Wat deze kaart zo bijzonder maakt is dat er heel veel dingen op ingetekend zijn. Staan veel divisies en eenheden op aangegeven. Aan de lokaties van de troepen te zien is dit eind april 1945 op de kaart gezet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Die kaart is prachtig Nico :!:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Giel schreef:Die kaart is prachtig Nico :!:
Bedankt! Dit is ook weer een item waar ik zeer trots op ben. Vond deze gewoon op een rommelmarkt. Deze is ook nog eens van het gebied waar ik van verzamel.

Als het mee zit heb ik van het weekend er weer een Duitse Stafkaart bij. Hier is dan wel niks op ingetekend maar hier staat mijn woonplaats wel op en Arnhem en Nijmegen.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

jah, khad hem al eerdr gezien maar toch...zoiets moet e vinden! pracjtig man! :wink:
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

sander vw schreef:jah, khad hem al eerdr gezien maar toch...zoiets moet e vinden! pracjtig man! :wink:
Sander leer toch typen :roll: Ik heb het je al zoveel gezegt :evil:

Ik kijk er al naar uit om de andere kaarten te zien (bij mij komt er waarschijnlijk ook een reichskarte binnen :)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik koop binnenkort ook een stafkaart van mijn eigen woonplaats(Groenlo). Ik kan hem krijgen voor 15 EUR. dus die kans laat ik niet schieten. Zeer vet!!! :D :P ;P
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

SiNiStEr schreef:Ik koop binnenkort ook een stafkaart van mijn eigen woonplaats(Groenlo). Ik kan hem krijgen voor 15 EUR. dus die kans laat ik niet schieten. Zeer vet!!! :D :P ;P
Is altijd leuk een kaart van je eigen omgeving en zeker van je woonplaats.

Zelf heb ik nu 13 stafkaarten, waarvan 8 a 9 van mijn omgeving. De rest is iets verder weg. Van het weekend heb ik er ook weer een kaart bij van mijn plaats.

Zal snel eens een kaart posten van een Duitse vliegenniers kaart. Deze staat nog op naam en onderdeel. Ook zijn de vliegzones er nog op ingetekend.
Plaats reactie