Bastogne 60 jaar

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Aufklärer der Leibstandarte (15. Kradschützenkompanie en de Aufklärungsabteilung), de officieren, onderofficieren, manschappen, Gliederung (OoB, wat is een goed Nederlands woord?), geschiedenis in dagboekvorm en herinneringen van veteranen. Uit de hand gelopen hobby, veteranen bij toeval leren kennen en op basis van vertrouwen doorgegaan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Harro schreef:Gliederung (OoB, wat is een goed Nederlands woord?)
'Slagorde'.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Harro, wat ga je met je onderzoek doen als je klaar bent, of als je vind dat je voldoende research hebt?

Ga je publiceren in boekvorm/ internet of is het puur een persoonlijk avontuur?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Enkele Amerikaanse en Duitse uitgeverijen hebben belangstelling, vooral het aanbod van Remy Spezzano was interessant maar uiteindelijk heb ik besloten om het puur bij hobbyisme te houden omdat ik mij anders (opnieuw) in de wirwar van copy-rights en andere rechten moet begeven en daar heb ik helemaal geen zin in. Temeer daar de financiële opbrengst voor de schrijver uiteindelijk tegenvalt. Bovendien zit ik nu op bijna 400 bladzijden en ik heb geen idee hoeveel er nog bijkomt.

Enerzijds zal ik mijn manuscript beschikbaar stellen voor de mensen die mij steeds geholpen hebben (de familie Knittel, veteranen, bevriende onderzoekers), aan de andere kant zal ik ervoor waken dat andere publicaties niet met delen van mijn manuscript aan de haal gaan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Spijtig dat de voornaamste herdenkingen rond de periode gaat rond 18 december, daar ik dan proefwerken heb heb ik de tijd niet om er aanwezig te zijn, hoewel het zeer handig zou zijn voor mijn thesis...
jens
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2004, 01:19

Bericht door jens »

Bekijk dit misschien eens. Ik ga ernaartoe op 16/12 .

http://www.hellenthal.de/seiten/bob/bob.htm
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

bedankt voor je post Jens, helaas kan ik vanwege mijn werk niet op 15 of 16 december naar Bastogne en omgeving.

Veel plezier in iedergeval
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ook ik zal niet rond die datum, maar later gaan... (**** examens...)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
jens
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2004, 01:19

Bericht door jens »

kunnen jullie dan misschien laten weten wanneer jullie gaan? Misschien dat ik nog goede gedachten opsteek
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Ik zat zelf aan de 18e te denken, maar het programma dat hierboven genoemd wordt ergens is niet super gedetailleerd en ik twijfel of ik wel zal gaan. Zo weet ik niet of en waar er veteranen komen op de 18e.

Het is vanaf Boskoop toch zo'n 4 uur rijden en ik wil dan wel een redelijke indicatie van wat ik kan bijwonen
jens
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2004, 01:19

Bericht door jens »

heb aan de organizatie waar ik ga gevraagd om mij meer info op te sturen dus als ik iets hoor , horen jullie het ook
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

oke tnx
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

die tentoonstelling 'ik was 20 in '45', loopt die heel de maand december?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Jeroen2 schreef:die tentoonstelling 'ik was 20 in '45', loopt die heel de maand december?
Volgens een dame van het toerismebureau in Bastogne loopt deze het ganse jaar 2005!!!
Misschien toch nog even vragen via http://www.bastogne.be


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

leuk, ga ik na de examens is naar Bastogne gaan en wat foto's trekken!
Plaats reactie