antisemitisme

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wiersma
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 nov 2003, 13:19
Locatie: aarde

antisemitisme

Bericht door wiersma »

defineer antisemitisme (manifest latent manifest)
of een antisemiet b.v. zijn gedachtegang,zijn acties en vertel waneer deze manifest of latent manifest zijn
history provides you with usefull information for the future
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

IK hoor graag jouw antwoord op je vraag.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

welke vraag bedoelje nu eigenlijk te stellen?
Gaat dit over een verklaring v/h 3e reik over het antisemitisme al dan niet latent of gaat dit over tegenwoordig of begrijp jij gewoon niet wat een manifest is?
of wat bedoel je nu eigenlijk?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
wiersma
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 nov 2003, 13:19
Locatie: aarde

Bericht door wiersma »

okke schreef:IK hoor graag jouw antwoord op je vraag.
antisemitisme is kortgezegd joden haten omdat ze joods zijn
history provides you with usefull information for the future
Gebruikersavatar
wiersma
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 nov 2003, 13:19
Locatie: aarde

Bericht door wiersma »

benmaf schreef:welke vraag bedoelje nu eigenlijk te stellen?
Gaat dit over een verklaring v/h 3e reik over het antisemitisme al dan niet latent of gaat dit over tegenwoordig of begrijp jij gewoon niet wat een manifest is?
of wat bedoel je nu eigenlijk?
manifest antisemitisme:als joden een centrale rol spelen in het denken en (wellicht)ook in het handelen van een antisemiet,dan is zijn antisemitisme manifest

latent manifest antisemitisme:deze vorm meet eenvoudig hoe bevooroordeeld een antisemiet is tegenover een jood,als de gedachten en het handelen van een antisemiet slechts zelden worden gestuurd door zijn antisemitische visie,is zijn antisemitisme latent manifest



en wat maakt het voor verschil of dat nu in het 3e rijk was of dat het nu is het is toch gewoon een begrip
history provides you with usefull information for the future
Gebruikersavatar
wiersma
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 nov 2003, 13:19
Locatie: aarde

Bericht door wiersma »

ik weet niet of jullie het allemaal gewoon niet begrijpen of dat het gewoon zeiken is op een ander maar ja ik zie jullie geen antwoord geven op het gedeelte van de vraag wat jullie teminste wel lijken te snappen
history provides you with usefull information for the future
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

in mijn geval was het onwetendheid gezien ik uitging van de betekenis van het woord manifest (een verklaring van de uitgangspunten van de handelingen van een regering aldus het woordenboek) .
maar ik begrijp iig nu nog steeds de vraag niet gezien jij zelf volledig weet te beredeneren waar de verschillen liggen en er eigenlijk weinig vraag over blijft als je het zo bekijkt
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
wiersma
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 nov 2003, 13:19
Locatie: aarde

Bericht door wiersma »

benmaf schreef:in mijn geval was het onwetendheid gezien ik uitging van de betekenis van het woord manifest (een verklaring van de uitgangspunten van de handelingen van een regering aldus het woordenboek) .
maar ik begrijp iig nu nog steeds de vraag niet gezien jij zelf volledig weet te beredeneren waar de verschillen liggen en er eigenlijk weinig vraag over blijft als je het zo bekijkt
het was ook geen vraag ik dacht gewoon meschien een interesant punt om ter discussie te brengen
history provides you with usefull information for the future
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

wiersma schreef:antisemitisme is kortgezegd joden haten omdat ze joods zijn
Ben ik het helemaal mee eens.

Is de wereld nog steeds doortrokken van het antisemitisme zoals dat vroeger het geval was? Is het erger geworden? Of juist niet?

Ik denk dat het antisemitisme afgenomen heeft, maar dat intollerantie tegenover volken, geloven, culturen of ideeën nog steeds een belangrijke stempel drukt op opvattingen en denkbeelden.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
wiersma
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 nov 2003, 13:19
Locatie: aarde

Bericht door wiersma »

okke schreef:
wiersma schreef:antisemitisme is kortgezegd joden haten omdat ze joods zijn
Ben ik het helemaal mee eens.

Is de wereld nog steeds doortrokken van het antisemitisme zoals dat vroeger het geval was? Is het erger geworden? Of juist niet?

Ik denk dat het antisemitisme afgenomen heeft, maar dat intollerantie tegenover volken, geloven, culturen of ideeën nog steeds een belangrijke stempel drukt op opvattingen en denkbeelden.
laatst toevallig nog gehoord (van mn broer)dat er in de krant stond dat het antisemitisme in ned weer de kop opsteekt.meschien doordat de economie slecht gaat.het zou niet de eerste keer zijn dat dat een reden hiervoor is
history provides you with usefull information for the future
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

wiersma schreef:laatst (Laatst heb ik) toevallig nog gehoord (van mn (m'n) broer)dat er in de krant stond dat het antisemitisme in ned (Nederland) weer de kop opsteekt.meschien (Misschien) doordat het met de economie slecht gaat.het (Het) zou niet de eerste keer zijn dat dat een reden hiervoor is.
Ik heb niet het idee dat de Joodse gemeenschap in Nederland de schuld krijgt van misstanden of dat hen rechten wordt ontnomen. Wel heb ik het idee dat de sympathie voor de staat Israël minder is geworden; in ieder geval is de sympathie met Palestina groter geworden.
Dat de publieke opinie over de staat Israël met antisemitisme te maken heeft, betwijfel ik.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie