Hitler moest bang worden van horoscopen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Hitler moest bang worden van horoscopen

Bericht door Brianlinden »

De Britse krant 'The Sunday Times' meldt vandaag dat de Britse geheime dienst in de Tweede Wereldoorlog plannen had om Adolf Hitler op een aparte manier bang te maken. Namelijk door zijn dood te voorspellen in verzonnen horoscopen.

Deze plannen kwamen van de door Winston Churchill opgerichte afdeling speciale operaties, bedoeld om het regime van het Derde Rijk te saboteren. Hitler, zo was bekend, was erg geïnteresseerd in astrologie. Zo heeft hij jarenlang een Zwitsere sterrenwichelaar in dienst gehad.

Bronnen voor deze bewering zijn documenten die onlangs door het Brits nationaal archief werden vrijgegeven.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/49236
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Jup. Dat weet ik van het feit dat hij 'sterrenziek' was.
Heb ook eens ergens foto's van zijn Joods Paspoort etc.. gezien. ook gemaakt door 'Special Operations'.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Hebben ze dan die Zwitser omgekocht, hebben ze Hitler per post vervalste horoscopen gestuurd of bleef het bij plannen?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

plannen hé!

Lijkt me moeilijk om zoiets dicht in de buurt van Adolf Hitler te krijgen. Onmogelijk haast! Want anders heb je altijd die domme zwitser die roept dat alles onzin is behalve wat hijzelf zegt (lijkt me logisch met zulke twijfelachtige lui)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie