1942 HARLEY - DAVIDSON MOTORCYCLE

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

1942 HARLEY - DAVIDSON MOTORCYCLE

Bericht door 779 »

Kwam deze auction tegen op eBay... als er iemand interesse heeft en er 23.000 dollar voor wil neertellen:

Afbeelding

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 40275&rd=1
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Super mooie Harley natuurlijk maar ook een boel geld, een verzamelvriend van me heeft er ook een.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Die motoren moet je echt van dichtbij zien, want er kan heel wat fout aan zijn. Een vriend van me heeft er een stuk of 14, en ik hang nog wel eens rond in de complete werkplaats die hij heeft ingericht om ze te restaureren en stallen. Dan zie je wat er zoal fout kan zijn aan die dingen. Bovendien heb je ze echt wel voor minder dan $23.000. 8)

Grtn

David
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

earlymb schreef:Die motoren moet je echt van dichtbij zien, want er kan heel wat fout aan zijn. Een vriend van me heeft er een stuk of 14, en ik hang nog wel eens rond in de complete werkplaats die hij heeft ingericht om ze te restaureren en stallen. Dan zie je wat er zoal fout kan zijn aan die dingen. Bovendien heb je ze echt wel voor minder dan $23.000. 8)

Grtn

David
Willem in Den Haag?
CAN DO
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

seabee schreef:
earlymb schreef:Die motoren moet je echt van dichtbij zien, want er kan heel wat fout aan zijn. Een vriend van me heeft er een stuk of 14, en ik hang nog wel eens rond in de complete werkplaats die hij heeft ingericht om ze te restaureren en stallen. Dan zie je wat er zoal fout kan zijn aan die dingen. Bovendien heb je ze echt wel voor minder dan $23.000. 8)

Grtn

David
Willem in Den Haag?
Yep 8)

Grtn

David
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het is zeker niet een 1942 productie en de motor is helemaal niet in de originele staat.... en het is niet die WLA die in Best gestolen werd...

De AmmoBox carrier links vooraan heeft een repro steun en veel onderdelen die origineel niet geschilderd, maar wel cadmium plated of parkerised zijn, zijn hier wel geschilderd. Tevens heeft de motor een vroeg model oliefilter, maar andere features die op latere modellen voorkwamen.... Teveel om op te noemen eigenlijk...
42WLA modellen werden geproduceerd in 7 types (die alleen in details verschillen) van september 1941 tot de zomer van 1945.....
De motornummers beginnen altijd met 42WLA.....

Mijn Type III WLA heeft motornummer 42WLA31854 en is gemaakt rond April 1943..... Allen op de onderkanten van de twee motorhelften kan je zien wat de productierun is....

En zoals al aangehaald vind je ze wel goedkoper..... al wordt het moeilijk om er een compleet originele op de kop te tikken....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie