Leden stellen zich voor - deel 2

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

welcome guyz!
Leuke coillectie al obert, alleen laden de plaatjes wat traag, of ligt dat aan mijn comp?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: mijn site

Bericht door johan willaert »

Robert schreef:ja ik heb ook zelf een site waar je natuurlijkook foto's van mijn verzameling kan zien maar het op laden om mijn eigen verzameling duurt een beetje lang maar echt de moeite waard.

http://www.freewebs.com/britseparatroepers

Misschien kun je de sites vermelden waar je de foto's afgehaald hebt (trigger time, wwII impressions, enz...)........
Onder elke pagina geef je jezelf copyright voor foto's die je zelf niet genomen hebt.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Welkom Robert!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: mijn site

Bericht door 779 »

johan willaert schreef:
Robert schreef:ja ik heb ook zelf een site waar je natuurlijkook foto's van mijn verzameling kan zien maar het op laden om mijn eigen verzameling duurt een beetje lang maar echt de moeite waard.

http://www.freewebs.com/britseparatroepers
Snap nog steeds niet waarom je piepschuimenhoofden gebruikt... sloop je je hele verzameling mee. zonde van het geld als je ermee begint
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

Dan zal ik me ook maar eens voorstellen :d.

Hallo ik ben Jeffrey Bishop en ben 16 jaar. Mijn obsessie voor de 2de wereldoorlog is eigenlijk begonnen op 8 jarige leeftijd toen we in groep 4 het hoofdstuk over de 2de wereldoorlog kregen ( je kent het wel ). Daarna ben ik bij de bieb boeken gaan halen over de 2de wereldoorlog. In het bijzonder boeken over missies en wapens. Ik wist dat mijn opa in de oorlog had gevochten, maar toen was ik nog te jong om serieuze vragen te kunnen stellen. Maar net op het moment dat ik een beetje vat begon te krijgen op de 2 wereldoorlog en me er echt meer mee bezig begon te houden (o.a. met spreekbeurten houden over ww2 en meer informatie opzoeken ) overleed hij. Mijn vader is in engeland geboren en mijn opa (James Bishop ) eveneens. En de vader van mijn opa heeft weer gevochten in de WW1 ( James Verdun Bishop ). Van mijn opa's vader heb ik weinig informatie. Eigenlijk ook over mijn opa. Ik weet wel in welke divisie hij zat maar voor de rest niks. Het kan fout zijn omdat ik het nu niet zomaar kan nakijken, maar ik ben nog wel eens van plan om een soort van "verslag" te maken over mijn Opa en alles wat er omheen hangt. Hij zat in " 1st Army" en heeft onder andere gevochten in Afrika en Italië.

Hij heeft nooit echt verhalen aan mij verteld, maar hij heeft wel eens een verhaal verteld aan mijn vader. Het ging over dat na een lange tocht in een deel van de woestijn ze een oase zagen en een frisse duik wilde nemen. Mijn opa en nog een paar soldaten werden aangesteld om op de munutie en wapens te letten. Maar toen ze verder het water ingingen kwamen ze in een veld van watermijnen ( weet niet benaming ervoor ) en zag een behoorlijk deel van zijn oorlogsmaatjes gewoon letterlijk "ontploffen". Dus dat was op zich wel een schokkende gebeurtenis.

Ik heb nog wel een foto en misschien nog wat andere informatie over de oorlog.

Voor de rest heb ik nog als hobbies het bekijken en verzamelen van ww2 films. En lees niet graag boeken, maar als het over de ww2 gaat wil het nog wel eens makkelijk gaan. En ik ben nu weer het modelbouwen aan het oppakken. Ben nu bezig met een Battle of Midway Carrier ( U.S.S. ENTERPRICE or U.S.S. YORKNTOWN or U.S.S. HORNET ). en ik heb nog een Zero liggen dus heb nog wel wat te doen :d.

:wink:
Laatst gewijzigd door J Bishop op 18 dec 2004, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Hoi Jeffrey, welkom!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Goodevening Jeffrey and a big welcome to you!!
For information on relatives that fought in both the world wars you can allways contact the Army Archives, but you will need some exact info on your gramps regiment full name etc etc!!
Goodluck with your search!!

Greets,
Maj.Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

Thnx m8

Waar ik wel ben achtergekomen is dat de opa van mijn vader gestorven is in Verdun tijdens de 2de wereldoorlog en daardoor mijn Opa de 2de naam Verdun kreeg.

Dus zijn naam was James Verdun Bishop en zat in 1st Army en vocht onder andere in Italie en Africa. Misschien gazala of Alamein. Het zou allemaal kunnen maar zou het niet excact weten.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

welkom Bishop
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

Hier wat plaatjes van me opa in uniform.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar weten jullie ook hoe ik zo kunnen navragen dan ? bij welke site DB ?
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

interessante foto's
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

´Jah vond ik ook wel, maar zou iemand misschien weten waar ik dan informatie zou kunnen aanvragen ? Bij welke site of welk nummer of zo.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Welkom op het forum! Veel plezier hier!
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

hoi, ik zal me ook maar eens voorstellen.

Ik ben Nick en ik ben 16 jaar.

De tweede wereldoorlog heeft mij altijd wel geinteresseerd, ik keek vroeger veel films over de oorlog en las er boeken over.
Ik dacht er ook aan om het te gaan verzamelen, alleen dat is er toen niet van gekomen.

Toen ik naar de tweede ging vab de middelbare school, kwam ik bij iemand in de klas waarvan ik wist dat hij het ook verzamelde. Ik ben toen een keer bij hem gaan kijken en toen dacht ik: dat wil ik ook gaan doen.

Toen begon ik met het verzamelen. Ik verzamelde toen vooral dingen die ik kon krijgen, en we gingen ook vaak naar rommelmarkten.

Ik verzamel nu ongeveer 2 jaar oorlogsspullen, maar vooral Duits (ben nu bezig een pop compleet te maken). Ik ga ook wel eens naar beurzen (zoals Duiven en Ciney).

Ik ga ook wel eens met de detector op pad, alleen mijn vondsten zijn niet zo geweldig omdat ik niet zo'n goede detector heb, maar ik ben van plan om binnenkort een keer een betere te kopen.

groeten Nick
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

He Nick als je weer een keer naar Duiven gaat moet je me maar een pb sturen. Spreken we daar wel wat af. Ik loop er eigenlijk iedere maand wel.
Gesloten