SS helm DD M40

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

SS helm DD M40

Bericht door Edgar »

Ik kan aan deze helm komen, schuurvondst ardennen. Zéér vage resten van Decals. Ongeveer 15% van de verf. Geen gaten en niet doorgerot, geen binnenwerk of helmpen. Hele harde pot. Kan iemand hier een prijs indicatie van geven?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

foto?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nee...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

dan zal het moeilijk worden denk ik om te bepalen wat de kosten zijn. Heb je de helm zelf wel persoonlijk gezien?
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

zonder foto gaat dat moelijk worden
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Je weet hoeveel ss helmen er tegenwoordig op zeer grote en deskundige schaal nagemaakt worden tegenwoordig hè..
Misschien is het slimmer om toch eerst een foto te posten om er zeker van te zijn dat een prijsindicatie niet honderden euro's te duur uit valt..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

IK HEB GEEN FOTO zeg ik toch... hij is egt wel origineel hoor denk ik, hij is doro een vriend van me in een schuur in Bastogne gevonden...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Hier is er eens een aangeboden, zonder verf, maar met nog één vaag plaatje, voor 40EUR geloof ik.

Edit: het ging hier dus over een 'SD', foutje.
Laatst gewijzigd door Peter M op 19 dec 2004, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Idd, ik denk dat je toch echt een foto moet posten wil je een prijs schatting kunnen maken
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

heel ff offtopic:

iemand zei dat alle m35 en m40 helmen decals moeten hebben, ikzelf dacht van niet, of heeft hij het fout of heb ik het fout??

ik denk eerder die andere persoon, maar wat zeggen jullie??

Nick
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

M40 met DD ? dan praat je over iets heeeeel zeldzaams!! en dan ok nog SS! als die orineel is maakt niet uit hoeveel lak maar is het duizenden waard!!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

pjupie schreef:heel ff offtopic:

iemand zei dat alle m35 en m40 helmen decals moeten hebben, ikzelf dacht van niet, of heeft hij het fout of heb ik het fout??

ik denk eerder die andere persoon, maar wat zeggen jullie??

Nick
Nick, gelieve hier toch een apart topic voor te openen, dit kan een uitgebreide discussie worden. ;)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:M40 met DD ? dan praat je over iets heeeeel zeldzaams!! en dan ok nog SS! als die orineel is maakt niet uit hoeveel lak maar is het duizenden waard!!
Nick (Fritz) heeft zo een DD SS m40 :)
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Giel schreef:
Guido schreef:M40 met DD ? dan praat je over iets heeeeel zeldzaams!! en dan ok nog SS! als die orineel is maakt niet uit hoeveel lak maar is het duizenden waard!!
Nick (Fritz) heeft zo een DD SS m40 :)

Inderdaad Giel, ik heb er 1 maar de swastika is bijna volledig weggekrast waarschijnlijk volgens Himmlers orders op augustus 1940 dat enkel nog SD helmen mochten gedreven worden. Mijn helm is te vinden in kelly Hicks nieuwe boek (SS STEEL) op pagina 121/122.

Nu wat deze schuurhelm betrefd, is het volgens mijn zelfs niet 100% zeker of je wel over een SS helm spreekt, want 15% van decals over is zeer weinig en dan kan een Wehrmacht decal wel eens als een ss decal lijken. Foto's zijn hier 100% nodig om er een prijs te kunnen op plakken

Groeten
Nick
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ok ik kan hem voor 50 euro kopen en misschien zelfs minder (hij weet de waarde niet), is dit teveel/weinig?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie