Huis Anne Frank wordt schrijversopvang

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

het is het huis waar ze vroeger woonden hoor niet het huis waar ze ondergedoken zaten.... dacht ik toch op te maken uit het tekstje
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Timo schreef: Ik vind dat je dat als museum moet houden niet als een over ander asielzoeker centrum. die zijn er al genoeg
Sorry, dat slaat weer nergens op.

Ik weet niet of je je voor kan stellen, hoe een schrijver werkt, maar het is niet bij moeders aan tafel als ze de pattaten aan het koken is.
Het is wel aardig als je een rustige ruimte hebt, met wat studiemateriaal en veel boeken om iets op te zoeken. Een bibliotheek of zo bij de hand is dus erg nuttig. Dat vind je niet zo gauw in een rijtjeshuis.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

een schrijver heeft vooral rust nodig om ongestoord te kunnen doorwerken wanneer hij een goede schrijfperiode heeft
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Tja, ik zat me toch wat boos te maken dat iemand een tehuis waar schrijvers rustig kunnen werken met een asielzoekerscentrum in verbinding brengt.

Dat is weer zo'n typisch rechtse stemmingmakerij, die ik op dit forum wel eens meer tegenkom.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ik vind het ook raar dat meer en meer jonge mensen onder de 16 zich ineens een mening aanmeten waar je van kan opmerken dat het gewoon een mening is van anderen die zij ook gaan verkondigen

vergeet niet dat zulke rechtse gedachten geleid hebben tot de macht van hitler en ook de tweede wereldoorlog
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Marc 82 Recon schreef:ik vind het ook raar dat meer en meer jonge mensen onder de 16 zich ineens een mening aanmeten waar je van kan opmerken dat het gewoon een mening is van anderen die zij ook gaan verkondigen

vergeet niet dat zulke rechtse gedachten geleid hebben tot de macht van hitler en ook de tweede wereldoorlog
Dat heeft volgens mij ook vooral te maken met de vrijblijvendheid van het onderwijs in Nederland.
Verder speelt ook een rol, dat er geen dienstplicht meer is in Nederland.
Ik heb in de marine gediend, alhoewel het mijn plicht was, maar ik zag het ook als een eer. Als ik in de Landmacht had moeten dienen, zou ik vrijwel zeker dienst geweigerd hebben.
Ik had geen zin, om tussen dat zootje ongeregeld rond te lopen. ;)

De marine is van huis uit nogal liberaal ingesteld, en daar had ik geen enkel probleem mee. Integendeel zelfs!
Men praatte erg open over de Navo en de politieke verhoudingen in de wereld in de jaren 70.

Veteranen daarentegen lopen nogal eens met De Telegraaf te zwaaien om hun versie van de wereldgeschiedenis aan anderen op te dringen.
Tamelijk rechts, en dikwijls uit de duim gezogen.

Ik denk dat heel wat Nederlandse oorlogsveteranen bij toeval NIET in de SS zijn terechtgekomen.
Is een leuke hè ? :lol:
Laatst gewijzigd door Ioannis op 20 dec 2004, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

jah de dienstplicht hier in belgie is die ook niet meer

heb al enkele maanden in dienst gezeten maar ontslagen wegens het lange medische herstel na een breuk die ik opgelopen had tijdens opleiding

dusja rond april mei juni volgend jaar kan ik terug examens gaan doen voor terug in dienst te kunnen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Marc 82 Recon schreef:jah de dienstplicht hier in belgie is die ook niet meer

heb al enkele maanden in dienst gezeten maar ontslagen wegens het lange medische herstel na een breuk die ik opgelopen had tijdens opleiding

dusja rond april mei juni volgend jaar kan ik terug examens gaan doen voor terug in dienst te kunnen
Succes toegewenst.
Ik weet dat ze in België gek zijn op examens.

In Nederland is het aannamebeleid ook niet geweldig.
De Landmacht ronselt ondertussen iedereen die wat bij wil verdienen.
De Marine kan binnenkort de pet aan de mast hangen.

Nederland heeft te veel officieren,
en te weinig soldaten, daar komt het op neer.
En nu wil die doldwaze minister Kamp ook nog patriot raketten voor de marine aan gaan schaffen!

De Nederlandse uitzending van troepen naar Irak is ook weer zo'n manier van de top van de krijgsmacht om zich "marktgericht"op te stellen.
Het dient nergens voor, het heeft alleen Jaap de Hoop Scheffer een baantje als secretaris generaal van de Navo bezorgd.

Met dit soort flauwekul moet je kunnen leven, als je dienst neemt in de Nederlandse krijgsmacht.
In België zal het wel niet veel beter zijn.. :roll:
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nou tis ongeveer hetzelfde hoor :p

mar dienst doen in het leger zou veel jonge mensen is een keer laten zien hoe het is om voor zichzelf te moeten zorgen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ioannis schreef:Dat heeft volgens mij ook vooral te maken met de vrijblijvendheid van het onderwijs in Nederland.
Vrijblijvendheid van het onderwijs?

En als je 't dan uitlegt, wil je dan meteen uitleggen hoe je stelling van toepassing is op de verschillende onderwijstypen: varierend van universiteit, havo, mavo, vmbo, speciaal onderwijs, etc. ? Zeer benieuwd.
Ioannis schreef:Verder speelt ook een rol, dat er geen dienstplicht meer is in Nederland.
Wellicht, hoewel het leger is niet bedoeld om jeugdigen op het rechte pad te krijgen, maar meer te maken heeft met 't verdedigen van ons land en het adequaat uitvoeren van militaire of humanitaire operaties daarbuiten.

De vraag is ook of alle jongeren gebaat zijn bij een dergelijke route in het leger. Ik denk van niet, aangezien er grote verschillen bestaan tussen jongeren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:
Ioannis schreef:Dat heeft volgens mij ook vooral te maken met de vrijblijvendheid van het onderwijs in Nederland.
Vrijblijvendheid van het onderwijs?

En als je 't dan uitlegt, wil je dan meteen uitleggen hoe je stelling van toepassing is op de verschillende onderwijstypen: varierend van universiteit, havo, mavo, vmbo, speciaal onderwijs, etc. ? Zeer benieuwd.
Ik zie de resultaten.
En die zijn bedroevend.
Vooral in het HAVO/MAVO/VMBO gedeelte.

Kan je alleen al merken aan het gezanik over een bepaald merk sportkleding.. Lonsdale.
Toevallig omdat er dan NSDA op een t-shirt staat als je een jasje open er over draagt. Waar gaat het eigenlijk over?
Het zegt iets over de krankzinnige pietluttigheid van Nederland.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Een zeer duidelijk voorbeeld van Overperception (mooie term die veel 'gebruikt' werd onder de Koude Oorlog niet :)) wat leidt tot Overreaction (en daarna nog eens tot Overdesign) :)
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Proos schreef:
Ioannis schreef:Verder speelt ook een rol, dat er geen dienstplicht meer is in Nederland.
Wellicht, hoewel het leger is niet bedoeld om jeugdigen op het rechte pad te krijgen, maar meer te maken heeft met 't verdedigen van ons land en het adequaat uitvoeren van militaire of humanitaire operaties daarbuiten.

De vraag is ook of alle jongeren gebaat zijn bij een dergelijke route in het leger. Ik denk van niet, aangezien er grote verschillen bestaan tussen jongeren.
Tja, formeel heb je gelijk, het leger deugde ook nergens voor, en je leerde er eigenlijk alleen maar zuipen en vreemd gaan.

Ik heb het over een zinvolle gedegen training bij de marine.
Waar de jongeren leren wat teamgeest is.
Dat is heden ten dage bijna onmogelijk met al die zogenaamde hi-tech.

Daarom zijn de korvetten zoals door de Tweede Kamer voorgesteld wel degelijk een goed idee.
Gewoon een goede basis om zeemanschap aan te leren.
Nederland moet er naar toe werken, dat de veiligheid op zee beter wordt.
Dat slaat tegenwoordig immers nergens op.

Men stuurt troepen naar Irak, terwijl de echte problemen de schade door piraterij zijn.
Als je lui van de off shore industrie en de koopvaardij spreekt, maakt geen hond zich druk over piraterij.
Ondertussen neemt het wel hand over hand toe.
Vooral rond Indonesië.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Grappig, dit topic gaat over het Anne Frank en dwaalt uiteindelijk af naar piraten in Indonesië. ;)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ioannis schreef:Het zegt iets over de krankzinnige pietluttigheid van Nederland.
Waarom noem je dan het onderwijs ?

*)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie