Waarom ben je gaan verzamelen??

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Waarom ben je gaan verzamelen??

Bericht door Michiel M. »

Hey,
Ik vond het wel interressant om te weten waarom jullie zijn gaan verzamelen.
Ik zal wel beginnen:

Toen ik 12 jaar was, was ik in Normandië op vakantie, je weet wel waarvoor. Toen ik dat allemaal zag, de stranden (wat ik nog steeds reuze zonde vind dat ze die hebben "opgeknapt" :( ), de musea's enz. Had ik al in gedachte om iets met de WO2 te gaan doen. Daarna heb ik wel eens af en toe een boek gelezen maar er verder niets mee gedaan. Nu, een half jaar geleden kreeg ik toch wel prikkelingen van al die mooie dingen, o.a door site's en veilingsite's. Maar toen ik een maand of 4 geleden naar Overloon ging (voor de 2x keer) wist ik het zeker: Ik wilde gaan verzamelen! Toen had ik er nog geen verstand van en begon 100 euro te bieden op een compleet US uniform :P . Maar na een tijd van boeken lezen en site's bezoeken kreeg ik er een beetje verstand van.

Later, hopelijk :P , als ik een museumpje op ga richten :P , wil ik deze informatie doorgeven aan de volgende generatie, want over 15 jaar is het meerendeel van de veteranen niet meer bij ons!! :cry:
En natuurlijk doe ik het ook voor mezelf, dat ik nog lang kan genieten van deze mooie hobby!
Dus...dit is voor mij een van de redenen.

En hoe zit het bij jullie?

Michiel
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik heb niet echt een waarom ik ben gaan verzamelen. Bij mij is het gegroeid. Er is bij mij geen enkel moment geweest van ik wil oorlogs spullen gaan verzamelen.

Op jonge leeftijd verteld me opa veel verhalen over zijn jeugd tijdens de oorlog. Deze verhalen vond ik altijd interessant om naar te luisteren. Was zelf ook altijd nieuwsgierig dus vroeg me opa ook veel over de oorlog.
De eerste spullen uit de oorlog kreeg ik toen van me opa. Hij gaf me spullen die hij gevonden of die hij van een verzamelaar had gekregen. Door die interesse in de oorlog ben ik zelf meerdere spullen gaan kopen op rommelmarkten. Op een gegeven moment zie je dat je al een leuke collectie met spullen hebt en dan kun je er niet meer mee stoppen. Je gaat je eigen nog meer verdiepen in de oorlog, je komt in contact met andere verzamelaars en je gaat naar beurzen. Zo groeide mijn verzameling tot wat het nu is.
Nu maar afwachten wat de toekomst mijn verzameling zal brengen.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Sander heeft me het virus doorgegeven :/
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

ik was er alijd al geinteresseerd in alleen 2 jaar geleden toen ik bij Wittmann in de klas kwam was het raak, toen ben ik begonnen
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

ik ben zeer hard geïnteresseerd in WO2, verzamelde eerst WO2 films nu alles wat met wo2 te maken heeft ;)
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

was altijd al gefascineerd door de tweede wereldoorlog door de verhalen van mijn grootvader (Belgisch soldaat tijdens WOII tijdens de 18 daagse veldtoch) spijtig genoeg is hij al enkele jaren dood en was ik op die moment nog niet zo fanatiek bezig met WOII al las ik veel boeken en zocht ik veel informatie op het internet op (man wat was er toen weinig te doen op internet :p) en op een gegeven moment wou ik ten eerste iets terugdoen voor de veteranen en hun verleden laten verder leven en doorgeven aande toekomst en de jeugd die nog moet komen

en ben beginnen verzamelen en ook begonnen met living history dusja :)
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Heb altijd wel interesse gehad in WOII, examen geschiedenis gedaan. Heleboel boeken gelezen en films gezien, maar nog nooit echt bij stil gestaan om te gaan verzamelen.
Totdat een collega van mij vertelden over zijn verzameling van WOII en dat vond ik zo vet dat ik hier en daar wat ben gaan kijken op internet en zo is het begonnen.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

mijn intresse is eerst naar het huidige leger gegaan, vooral door de vader van mijn vriend (die was soldaat) toen was ik ongeveer 8jaar, en het begong allemaal met een naoorlogse binnenhelm, een huls, en zo groeit het verder.
je eerste beurs komt, en je krijgt al gauw wat bijéén van je oma enzo.

intresse groeit en het komt er na een tijdje van é :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik was ook al een lange tijd geinteresseerd in de Tweede wereldoorlog. Ik had toen ook al een hele hoop spullen van mijn opa's en oma's. Maar die lagen nog op de zolder in dozen :P
Toen heb ik eens al mijn spullen van de tweede wereldoorlog bij elkaar gezocht voor een spreekbeurt,en toen had ik de spullen ook meteen in een rek geplaats(In plaats van dozen).Ik was toen nog niet echt aan het verzamelen.Later begon ik wel te verzamelen,toen ik op internet verschillende site's vond,waar mensen verzamelden(Onder andere de site van Henri van meel :)). Daarna ben ik naar Normandie gegaan,en zag ik hoeveel militaria daar te koop was,en er zelfs complete winkels waren. Daar heb ik toen een aantal dingen gekocht,en toen ik thuis kwam uitgestald. En toen had ik 1 rekje vol(Zat wel nog na-oorlogs bij). En toen dacht ik, ik ga tweede wereldoorlog spullen verzamelen :)
En ik heb toen ook bij Henri van meel,mijn eerste orginele wo2 items gekocht.(Naast die items die ik van mijn opa's en oma's heb gekregen).

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

bij mij kwam het toch echt door Saving Privat Ryan en Band of Brothers, toen ik dat gezien had wilde ik alle spullen uit de films ook hebben :o

Nee geintje, eigelijk komt het denk ik door de verhalen van m'n opa en oma, dan wek je interesse en ga je dingen lezen. Ik denk dat dat bij mij het geval is geweest
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Giel schreef:Sander heeft me het virus doorgegeven :/
jep en ik ben begonnen 4.5jaar geleden, m'n pepe had me in een museum te Frankrijk een Franse '56 helm gekocht en toen hij dat kocht zag ik al een Duiste helm liggen :cheer: (die ik dan nog niet kreeg :cry: ) maar ik vond die vorm zo prachtg....1maand daarna zijn we naar normadië gegaan :bonk: en heb ik me een duiste roetsbak gekocht 8) => en daarna is het begonnen 8) 8)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik ben 2 jaar geleden met zoeken met een metaaldetector naar WO II spullen, toen begon het verslavend te worden :lol: en daarna vroeg ik aan familie of ze wat hadden en aan mn vader en toen stroomde het binnen :) (SS propagandaboeken, WH gasmasker met bus, Adlers, Signaals, persoonsbewijs, Nederlandse M28 helm, Engelse Brodie, Vickers munitiekist, speldjes, onstekingshouders, lichtkogelhouders etc etc). Dus driekwart van m'n spullen heb k gekregen of gevonden :D
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik ben gaan verzamelen door de vele verhalen van mijn opa. En op de zolder van ons huis ( vroeger het huis van mijn opa) lagen veel Us spullen en Britse spullen. Toen ik die vond dacht ik '' hee dat kan ik best gaan verzamelen'' en zo ben ik dan begonnen :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Mijn Opa zat bij de Cavalerie voor de oorlog en zijn verhalen en de foto's hebben veel indruk op mij gemaakt toen ik klein was. Vervolgens de boeken Oorlogswinter en Engelandvaarders gelezen toen ik een jaar of 8 was en toen was ik om. Ik verzamel sinds dien boeken en film/docu's.
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Ik ben gaan verzamelen, omdat.... euhm.... geen idee eigenlijk??

Ik moest toch iets doen met mn geld? :P

Nee, vanwege mn interesse, het re-enactment, de verslaving, green-fever, etc etc...
Plaats reactie