M1 Garand

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

M1 Garand

Bericht door Shifty »

Ik heb me laten vertellen dat er een korte versie en een lange versie van de M1 Garand bestaat .. is dit waar ? en waarvoor zijn er 2 versies ??

Grtn
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

daar heb ik nog nooit van gehoord maar als iemand er iets over weet op het forum komt het er wel uit
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Afbeelding

De korte versie van de M1 Garand, de M1 Carbine... speciaal voor paratroopers

Afbeelding

De 'normale' of 'lange' versie, bedoeld voor iedereen
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ik kende de Carbine en de Garand afzonderlijk, maar ik wist niet dat de Carbine een Garand was, als je begrijpt wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

moet je goed kijken naar de twee geweren... dan zie je wel overeenkomsten
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

De M1 Carbine, heeft die niet euhm X aantal schoten meer per Clip
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

8 schoten ja maar is moeilijk onder tussen te herladen dus je moet je clip eerst leegschietne bij de carbine is dat niet dacht ik
Starting up again
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Dat bedoelde ik, van dat dat herladen moeilijk was, wist ik ook. Maar de vraag was dus hoeveel schoten een Carbine meer had per magazijn dan de Garand (er gaan 8 kogels in een magazijn van een Garand, maar in de Carbine?)
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

in de carbine gaan er 15


maar euhm ik weet niet hoor maar de carbine is niet de verkleinde versie van de garand

de garand is ontwikkeld omdat men een goed wapen nodig had dat halfautomatisch vuurde dus geen manuele herlading na elk schot

de carbine is ontwikkeld om soldaten met geen gevechtstaken zoals radioman en dergelijke een wapen te geven waar ze zich mee konden verdedigen met een langer bereik dan de colt 45

en zitadelle ik moet je teleurstellen de carbine is niet ontworpen voor de airborne maar voor heel het amerikaanse leger
de carbines die jij toont zijn zelfs met bajonetstuk op en die zijn in europa niet in gebruik geweest tijdens de tweede wereldoorlog ze hebben wel beperkt actie gezien in de pacific
de folding stock was wel in gebruik bij de US airborne (zonder bajonetstuk) omdat deze makkelijk was het springen uit een vliegtuig maar werd ook niet aan iedere airborne soldaat uitgedeeld de normale rifleman had gewoon zijn M1 garand de carbine werd gebruikt door officieren en soldaten die in hun functies geen garand nodig hadden zoals radiopersoneel, bazookateams, mortar crews en dergelijke
Laatst gewijzigd door Marc 82 Recon op 20 dec 2004, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Dus dan heb ik me toch niet vergist!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

je hoeft je clip niet leeg te schieten bij de garand voor je een nieuwe zou kunnen steken het is mogelijk om de clip te verwijderen maar dan vliegen de overige kogels samen met je clip van je weg

bij de carbine kon je wanneer er nog kogels in de lader zaten de lader wisselen zonder problemen zoals bij een hedendaags halfautomatisch/automatisch wapen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

mijn fout, maar ik was erg echt van overtuigd dat de M1 Garand en de M1 Carbine 'familie' van elkaar waren... :S
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Re: M1 Garand

Bericht door seabee »

Shifty schreef:Ik heb me laten vertellen dat er een korte versie en een lange versie van de M1 Garand bestaat .. is dit waar ? en waarvoor zijn er 2 versies ??

Grtn
Er zijn idd twee Garand versie's de normale m1 Garand en een kortere versie daarvan. De zogenaamde tanker Garand
Afbeelding
CAN DO
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

wel vet :) had ik nog nooit van gehoord maarja ik hou me dan ook meer bezig met het medische gedeelte sinds enkele maanden :)

leuk weetje
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: M1 Garand

Bericht door johan willaert »

Shifty schreef:Ik heb me laten vertellen dat er een korte versie en een lange versie van de M1 Garand bestaat .. is dit waar ? en waarvoor zijn er 2 versies ??

Grtn
De korte Garand is idd de zogenaamde T26 'Tanker Garand'
Hier lees je er meer over:
http://www.scott-duff.com/t26.htm


Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie