Von Stauffenberg

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Von Stauffenberg

Bericht door Thomas V »

Wat is er gebeurd met Von Stauffenberg nadat hij de aanslag op Hitler gepleegd had?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Von Stauffenberg werd de zelfde dag nog gevangen genomen en ge-executeerd.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Bericht door Thomas V »

bedankt en waar vond de executie plaats?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

http://www.joric.com/Conspiracy/CStauffenberg.htm schreef:July 21, 12:30 A.M.: Stauffenberg executed by firing squad along with co-conspirators Olbricht, Mertz, and Haeften.
http://en.wikipedia.org/wiki/Claus_von_Stauffenberg schreef:General Friedrich Fromm, Commander-in-Chief of the Replacement Army and himself a suspected conspirator who was later executed, held an impromptu court martial and condemned the ringleaders of the conspiracy to death. Stauffenberg along with fellow officers General Olbricht, Leutnant von Haeften and Oberst Albrecht Mertz von Quirnheim were later shot that night by firing squad in the courtyard of the Bendler-Block (War Ministry). As his turn came, Stauffenberg spoke his last words: Es lebe unser heiliges Deutschland! ('Long live our sacred Germany!').
http://www.moreorless.au.com/heroes/stauffenberg.html schreef:At 12:30 am on 21 July von Stauffenberg is executed by firing squad in the courtyard of the war ministry following a drumhead court martial. Other conspirators will suffer far more gristly fates, with some being hung with piano wire from meat hooks.
Nou ja.. en zo zijn er nog duizende sites waar dit verteld wordt ;)

P.S. Sites gevonden met google:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22 ... erg%22&lr=
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Bericht door Thomas V »

Bedankt voor de infotmatie!
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Von Stauffenberg is met anderen levend opgehangen aan vleeshaken. Hitler heeft dit vast laten leggen op video.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Jelle H. schreef:Von Stauffenberg is met anderen levend opgehangen aan vleeshaken. Hitler heeft dit vast laten leggen op video.
Waar te zien?
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Was het niet aan pianosnaren, of heb ik het op iemand anders?
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Nee het waren vleeshaken.
Jr.
Veteraan schreef:Was het niet aan pianosnaren, of heb ik het op iemand anders?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

die is toch ge-executeerd of heb ik dat fout?

mvg Nick
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

pjupie schreef:die is toch ge-executeerd of heb ik dat fout?

mvg Nick
Klopt, hij is standrechtelijk geexicuteerd andere handlangers zijn naar mijn weten aan pianosnaren die aan vleeshaken waren bevestigd opgehangen.

gr. René.
COUNT YOUR BLESSINGS.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Correct, als ik mij niet vergis zijn von Stauffenberg en enkele van zijn directe medewerkers ter plaatse neergeschoten.
Het was donker dus wagens moesten op de binnenplaats van het gebouw neergezet worden om met hun koplampen de executie te belichten.
Een van de medewerkers mocht bij zijn arrestatie zelfmoord plegen, dit lukte niet helemaal en hij werd alsnog neergeschoten.
Andere "handlangers" werden gruwelijk gemarteld en opgehangen aan pionasnaren en vleeshaken, vele naar gevangenissen en concentratiekampen gestuurd, handlangers staat tussen haakjes omdat de toch al paranoide Hitler bijzonder gul was met zijn verdenkingen en er links en rechts mensen gestraft werden.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Plaats reactie