Waarom ben je gaan verzamelen??

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Intresse voor de 2e W.O. oorlog zit er bij mij van af kleins af al in!!
Ik ben geboren en getogen in Newport South Wales U.K. en kom uit een familie die aardig militaire achtergrond heeft!!
Ik heb hier foto's liggen en kranteknipsels van mijn overgroot vaders die van de oorlogen in Afrika (toen er net foto's gemaakt konden worden) en van de 1e wereld oorlog tot 2e.
Mijn familie in de U.K. heeft in de 2e W.O. veel meegemaakt net als mijn Nederlandse kant van mijn familie, ik ben namelijk half Welsh/Nederlands.
Mijn opa zat tijdens de Blits bij de London FireBrigade en me oma werkte in een munitie fabriek, haar neven zaten bij de R.A.F. een was navigator op een Lancaster, 1 was mechanic bij de R.A.F. grondpersoneel, eentje vocht in Burma, en het meest trieste is dat 2 familie leden zijn omgekomen bij zinken van hun schip Prince of Wales tijdens de Malasia campaigne!!
Het voor mij belangrijkste is dat een hele goede kennis van mijn familie in Wales bij de 1e Britise Airborne heeft gezeten en in Oosterbeek heeft gevochten!!
Mijn Nederlandse opa heeft in 13e R.I. gedient en is gewond geraakt tijdens de gevechten, stuk schrapnel (kan ff niet op het ned woord komen sorry) is altijd in zijn lichaam blijven zitten!!
Mijn oma heeft vooral verhalen over de Joden en de ghetto razzia's en de hongerwinter!!
Toen ik in de jaren 90 me wilde haren had leeg geschud ben ik in contact gekomen met een verzamelaar en die heeft voor mij de verzamelwereld geopend!!
Ik heb toen meteen een keuze gemaakt wat ik ging verzamelen en daar zou ik het bij houden, das dus slag om Arnhem geworden en deels luchtoorlog!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Giel schreef:Sander heeft me het virus doorgegeven :/

Het is dan ook een besmettelijk virus :wink: :lol:.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik ben beginnen verzamelen toen ik hoorde dat er beurzen bestonden en waar en wanneer deze beurzen gehouden werden :).
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

btw Peter heeft me echt in de verzamelwereld geholpen :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

saimen schreef:btw Peter heeft me echt in de verzamelwereld geholpen :)
Sorry daarvoor :lol:
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

het is u vergeve
maar gij hebt mij wel de erste dingen geleerd in Antwerpen zenne! :)
bedankt daarvoor :wink:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Mooyman schreef:
Giel schreef:Sander heeft me het virus doorgegeven :/

Het is dan ook een besmettelijk virus :wink: :lol:.
ja :cry: heb ruben op dit forum = mijn neef er ook mee besmet :evil:
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

de virus dragende sander in de familie :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik heb altijd een fascinatie voor de tweede wereldoorlog gehad, wat begon toen ik klein was de film The Longest Day mocht kijken van mijn moeder. Die was nogal laat op TV maar bij hoge uitzondering mocht ik lang opblijven! Die dag had ik ook een helm gekregen ( een KL binnenhelm uit de jaren '50 ) maar het serieus verzamelen die ik pas sinds 5 of 6 jaar hoewel ik wel altijd helmen kocht als ik ze tegenkwam. Ik heb dan ook een speciaal zwak voor helmen. Van kleins af aan wilde ik gaan verzamelen, maar had daar simpelweg de know-how en het geld niet voor! Nu heb ik wel de know-how, maar niet altijd geld :lol: .
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Tis toch allemaal weer begonnen met die Mills 36 handgranaat van m'n pa uit Arnhem. Ik had dat ding al wel eens op zijn kamer zien staan en wist dat het een handgranaat was, maar dat was het dan ook wel. Ik wilde er wel eens wat meer van weten.
Op school was ik altijd een van de besten in geschiedenis en vooral als het om oorlogen ging zat ik vooraan in de klas om vooral niks te missen. Toen de 2de wereld oorlog aan bod kwam, heb ik dat thuis ook verteld en toen begon mijn vader erover dat die granaat ook uit de 2de wereld oorlog was.
Dat was het punt waar ik weer opnieuw ben begonnen met mijn 'onderzoek' naar de herkomst van de granaat. Ik begon me al snel steeds meer in ww2 te verdiepen en jah, zoals al vaker gezegd in dit topic, van het een komt het ander, en voor ik het wist was ik aan het verzamelen. Maar pas sinds een jaar verzamel ik echt actief.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
ReubenK
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 jan 2005, 19:55
Locatie: Den haag

Bericht door ReubenK »

omdat m'n neef het ook doet :)
Verzamelaar Brits WO2
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Ik ben beginnen verzamelen door m'n zus :lol: (toch nog iets goed aan haar :lol: )

We waren aan zee en ik was me aan het vervelen en toen zei me zus: 'begin iets te verzamelen'

'Wa?'

'Van den oorlog ofzo'

ok dan :P
Eerst wa het allemaal na-oorlogs spul van m'n pa en gekregen spul.

Hie ik wo2 ben beginnen verzamelen is nog iets anders :lol: :

Ooit had ik een modelbouwdoos gekocht van FJ's en één van deze had een rank insigne dta ik niet kende en ik ging zoeken op internet.
Toen kwam ik uit op een site en daar stond ook bij 'for sale'.
Toen zag ik daar een GAB staan, heb ik dan gekocht en zo is het begonnen :)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Bij mij is de intresse voor WO2 begonnen in het 6 leerjaar lagere school 5 jaar geleden. Toen heb ik voor het eerst een spreekbeurt gemaakt over WO2. Het verzamelen echter kwam pas na het bezoekje aan Normandië en de zo vele films van WO2

Shifty
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Ik had wat verhalen gehoord van opa en oma, die amerikaanse soldaten hebben doen helpen onderduiken, met één van die soldaten hebben we nog altijd contact. Ook dat opa even naar het oostfront MOEST, en terugkeerde met een wond en moest werken in Duitse fabrieken, en naar Parijs ging waardat hij oma terug tegen kwam. Ook spelletjes zoals Medal of Honor en Call of Duty deden hun werk. Later een paar keer naar Normandie geweest en vanaf toen is het eigenlijk echt begonnen
82nd All Americans
Reinier
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 dec 2005, 16:45
Locatie: Grootegast

Bericht door Reinier »

heb altijd medailles mooi gevonden, omdat ze ergens voor stonden.
dus ben ik die maag gaan verzamelen, maar wel duits wo2.
waarom dat ik zal het niet mer wetten


Voortaan graag iets meer aandacht besteden aan je post, en dan met name je spelling!

Sobel
Plaats reactie