[Engels]Bush Family Funded Adolf Hitler

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

[Engels]Bush Family Funded Adolf Hitler

Bericht door Brianlinden »

The grandfather of President George Walker Bush (Skull & Bones, 1968) was Prescott Bush (Skull & Bones, 1917), and his great grand father was George Herbert Walker. Prescott Bush and George Herbert (Bert) Walker were directors of the London-affiliated New York banking house of Brown Brothers-Harriman and its various fronts, which funded and directed the military-industrial complex behind Hitler and the Nazi revolution.

In 1919, George Herbert Walker had organized W.A. Harriman & Co which merged with the British Brown Brothers in 1931. In 1924, Averell Harriman (Skull & Bones, 1913) and Fritz Thyssen, the German industrialist who began funding Hitler in 1923, set up the Union Banking Corp in New York to handle funds supplied to it through Thyssen's Dutch bank for American investment. Prescott Bush, who had been an officer of the W.A. Harriman bank since 1926, was a director of the Union Banking Corp from 1934 through 1943. According to government documents, "all of the shares of the Union Banking Corp., were held for the benefit of members of the Thyssen family."

The federal government did not crack down on the Bush-Harriman/Nazi operation until 1942. After the war, Congressional investigation revealed that Fritz Thyssen's German Steel Trust, Germany's largest industrial corporation [which interlocked with Union Banking Corporation] produced a high percentage of Germany's national output of metal products and explosives. Vesting Orders signed by the Office of Alien Property Custodian, Leo T. Crowley, which were "published in obscure government record books and kept out of the news, explained nothing about the Nazis involved; only that the Union Banking Corporation was run for the 'Thyssen family' of 'Germany and/or Hungary'-- 'nationals...of a designated enemy country.'"

"In October 1942, ten months after entering World War II, America was preparing its first assault against Nazi military forces. Prescott Bush was managing partner of Brown Brothers Harriman. His 18-year-old son George, the future U.S. President, had just begun training to become a naval pilot. On Oct. 20, 1942, the U.S. government ordered the seizure of Nazi German banking operations in New York City which were being conducted by Prescott Bush.

"Under the Trading with the Enemy Act, the government took over the Union Banking Corporation, in which Bush was a director. The U.S. Alien Property Custodian seized Union Banking Corp.'s stock shares, all of which were owned by Prescott Bush, E. Roland 'Bunny' Harriman, three Nazi executives, and two other associates of Bush. 1.

'E. Roland Harriman--3991 shares' [chairman and director of Union Banking Corp. (UBC); this is 'Bunny' Harriman, described by Prescott Bush as a place holder who didn't get much into banking affairs; Prescott managed his personal investments]

'Cornelis Lievense--4 shares' [president and director of UBC; New York resident banking functionary for the Nazis]

'Harold D. Pennington--1 share' [treasurer and director of UBC; an office manager employed by Bush at Brown Brothers Harriman]

'Ray Morris--1 share' [director of UBC; partner of Bush and the Harrimans]

'Prescott S. Bush--1 share' [director of UBC, which was co-founded and sponsored by his father-in-law George Walker; senior managing partner for E. Roland Harriman and Averell Harriman]

'H.J. Kouwenhoven--1 share' [director of UBC; organized UBC as the emissary of Fritz Thyssen in negotiations with George Walker and Averell Harriman; managing director of UBC's Netherlands affiliate under Nazi occupation; industrial executive in Nazi Germany; director and chief foreign financial executive of the German Steel Trust]

'Johann G. Groeninger--1 share' [director of UBC and of its Netherlands affiliate; industrial executive in Nazi Germany]

"all of which shares are held for the benefit of ... members of the Thyssen family, [and] is property of nationals ... of a designated enemy country...."

"By Oct. 26, 1942, U.S. troops were under way for North Africa. On Oct. 28, the government issued orders seizing two Nazi front organizations run by the Bush-Harriman bank: the Holland-American Trading Corporation and the Seamless Steel Equipment Corporation. 2.

"U.S. forces landed under fire near Algiers on Nov. 8, 1942; heavy combat raged throughout November. Nazi interests in the Silesian-American Corporation, long managed by Prescott Bush and his father-in-law George Herbert Walker, were seized under the Trading with the Enemy Act on Nov. 17, 1942. In this action, the government announced that it was seizing only the Nazi interests, leaving the Nazis' U.S. partners to carry on the business. 3.

"These and other actions taken by the U.S. government in wartime were, tragically, too little and too late. President Bush's family had already played a central role in financing and arming Adolf Hitler for his takeover of Germany; in financing and managing the buildup of Nazi war industries for the conquest of Europe and war against the U.S.A.; and in the development of Nazi genocide theories and racial propaganda, with their well-known results.

"The facts presented here must be known, and their implications reflected upon, for a proper understanding of President George Herbert Walker Bush and of the danger to mankind that he represents. The President's family fortune was largely a result of the Hitler project. The powerful Anglo-American family associations, which later boosted him into the Central Intelligence Agency and up to the White House, were his father's partners in the Hitler project." 4.

How and to what extent did the Bush family direct the Hitler Project from the 1920s until it was partially broken up in 1942? "In what way were Hitler's Nazis themselves hired, armed and instructed by the New York and London clique of which Prescott Bush was an executive manager?"

Equally germane is the question why? "How important was the Nazi enterprise for which President Bush's father was the New York banker?" What possible interest would George Herbert Walker and Prescott Bush have had in overseeing the Nazi operation?
Bron: http://www.georgewalkerbush.net/bushfam ... hitler.htm
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Wazig.
Mag ik vragen welke bronnen dit ondersteunen?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

En weer wordt het opgeblazen omdat het over een bekend figuur gaat... Wat kan de huidige president hier aan doen? Het gaat hier niet om zijnverleden, maar omdat van een voorvader... :|
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Sorry beste mensen, maar zo licht kun je er niet over denken.
Dat de geschiedenis Bush niet van pas komt, is wel duidelijk, maar feiten zijn feiten. Het kapitaal van Bush is mede ontstaan door de erfenis van zijn opa, die zijn geld in nazi Duitsland "verdiend" heeft ten koste van talloze nazi slachtoffers.
Dat was ook de reden dat zijn vader alsnog de marine in moest om het blazoen van de familie hoog te houden, waarna George met een plons in zee de kranten weet te halen.. Oorlogsheld! :roll:

De financieele kant van de oorlog is altijd wazig.
Duitland maakte gebruik van Nederlandse schaduwbedrijven om de internationale embargo's te omzeilen.
Nederland heeft dus een flinke klont boter op het hoofd, maar Zwitserland net zo goed!

Het gaat niet aan om dit af te doen als wazig, of te zeggen dat het om zijn opa ging, en dat hij er niks aan kon doen.
Dat is het politiseren van geschiedenis.

En natuurlijk worden er van hotemetoten dingen boven water gehaald.
Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
Dat is bij Clinton ook gebeurd, maar daar kon men niet veel meer vinden dan een sexueel stoeipartijtje onder een bureau.. ;)

Met Bush en consorten is duidelijk heel wat meer aan de hand.

Ik heb trouwens wel eens ooit te maken gehad met mensen van de Amerikaanse firma Dupont de Nemours. Oorspronkelijk een fabriek die filmmateriaal leverde. Chemisch dus. Totdat bleek dat het materiaal goed fikte, en ze in de munitieindustrie terecht kwamen.
Daar zijn ze in de tweede wereldoorlog stinkend rijk van geworden.

De talloze affiches waarop Amerikanen gevraagd worden om "War bonds" te kopen, komen zo wel in een heel ander daglicht te staan.
Tegelijkertijd waren Amerikaanse bankiers en bedrijven dus ook in Duitsland doende!

Hitler had het ook dikwijls over de Amerikaanse plutocratie, een regering van families. En hij wist donders goed, dat hij gelijk had, want hij had er via zo'n gast als Thyssen ook contacten mee.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ioannis mag ik jou dan vragen o wat bronnen?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Arjen schreef:Ioannis mag ik jou dan vragen o wat bronnen?
Moet je een proefschrift schrijven of zo?

Bronnen:
Ga eens naar een bibliotheek.
Of gebruik Google.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

nee geen proefschrift en ik heb al ff gegoogled; maar niet alles wat je op internet leest is waar.
Vandaar de vraag.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Arjen schreef:nee geen proefschrift en ik heb al ff gegoogled; maar niet alles wat je op internet leest is waar.
Vandaar de vraag.
Hoe bepaal jij dan wat de waarheid is dan?
Staat in boeken dan altijd de waarheid?

Veel zaken die zich in de oorlog achter de schermen afspeelden, werden natuurlijk meteen na de oorlog wetenschappelijk uitgezocht en gepubliceerd. ;)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja...vandaar dat ik vraag naar een (in jouw mening) gedegen bron.
Je lijkt er nogal wat inzicht in te hebben vandaar.
Maar als je daar geen zin in hebt zou je dat natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Arjen schreef:Ja...vandaar dat ik vraag naar een (in jouw mening) gedegen bron.
Je lijkt er nogal wat inzicht in te hebben vandaar.
Maar als je daar geen zin in hebt zou je dat natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen...
Ik kan beter zeggen, dat er nog dingen nog in onderzoek zijn. ;)
Er komt in ieder geval een aanklacht tegen de Bush dynastie.
Dat wordt vanuit Europa gedaan door een expert in die zaken.

Soms is het wel eens handig om dingen te vertellen, die niet dierct ergens in een boek staan of zo.
Dat wil niet zeggen, dat het noemen van bronnen niet een nobel streven is...
Maar het wordt wat lastig, als je over zaken spreekt die nog spelen..
Laatst gewijzigd door Ioannis op 25 dec 2004, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

aha kijk dat verklaart ook waarom ik niet de feiten kon vinden die ik zocht.

Dank je wel Ioannis
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Tja, misschien is het niet verkeerd eens een andere aanpak te kiezen voor geschiedenis.

Er leiden immers heel wat wegen naar Rome.

In de VS zat men met een hoop nazi's opgescheept, zelfs tot in de tweede wereldoorlog. Daarvan zijn in de loop van de tijd bijna alle sporen uitgewist, ook op internet.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Raar hoe dingen in elkaar zitten wat dat betreft eigenlijk.
Uiteindelijk zijn alle "groeperingen" ook maar gewoon mensen op zich.
Zoals die groep nazi's in de vs waar Ioannis het over heeft:
Dat zijn ook maar gewoon namen en mensen. Het feit dat er informatie "zoekraakt" suggereert toch dat er wat aan de hand is maar het hoeft niet.
Misschien is dat gewoon omdat het niet meer zo van belang is.
Dat kun je niet zo stellen.
Wat is waarheid dan nog?
Uiteindelijk is alles een reflectie van wat er in ons eigen hoofd omgaat en is dat wat je ziet.
Niet dat dat niet waar zou zijn; maar je moet er altijd rekening mee houden dat er ook dingen gebeuren die je niet ziet. Waardoor het totaal plaatje altijd toch weer volledig anders is dan het lijkt.

Raar proces vind ik dit altijd.

[/offtopic]
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Wie weet hoe stijf wij staan van propaganda...
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

de ernstige man schreef:Wie weet hoe stijf wij staan van propaganda...
Ik denk dat je daarin gelijk hebt.

Ik ben opgegroeid in de jaren 50-60, en ik vind de reclame opTV en vooral de televisiedominees absoluut walgelijk en belachelijk.
Toch zie ik dat mijn kroost zit te kijken naar een programma van de grappigste reclame.
Ze kijken tegen reclame aan, alsof het kunst is.

Toch is reclame een vorm van indoctrinatie, je kan elke boodschap brengen, hoe idioot ook, als je die maar vaak genoeg herhaalt.

Dat hebben de nazi's ook van Hollywood overgenomen.
Je kan letterlijk de geschiedenis herschrijven, door films te maken die van een scheet een donderslag maken.

Vergelijk maar eens de inzet van troepen van de Britten en Amerikanen ten opzichte van de Russen in de Tweede Wereldoorlog.
De Anglo-Amerikanen vallen bijna in het niet!

Bijna niemand weet, dat Rusland complete Japanse legers in Oost Siberië aan zich heeft weten te binden, waardoor de Amerikanen lucht kregen.
In Amerika heeft men dit altijd verzwegen om propagandistische redenen.
Plaats reactie