Je nieuwste aankoop - Deel 8 (Militaria)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
harleybuscha
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:48
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door harleybuscha »

Guido schreef:
sander vw schreef:voor later onder de parka die ik nog niet heb; een Duitse m36 tunic, met 2 medaille loops, zonder insignes, die ik wel al opzij heb laten leggen en er met plakband of een speld ga op steken. De mottegaten maken heb lekker echt en voor 30euro kon ik hem niet laten liggen? (mist 1 borstzak :cry: )

Afbeelding
m36?? aan de zakken te zien is het geen m36!

maar toch mooie aankoop! en erg leuke prijs!! heb je meer foto's?
M36????? met 6 knopen , een M36 had maar 5 knopen !!!!!
:?
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Weten jullie anders wat het wel is?
Gebruikersavatar
harleybuscha
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:48
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door harleybuscha »

kan een jas zijn M43 verandert door een kleermaker voor een OFF.
ofwel een ander land of een boswachterjas
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

Narcolepticus schreef:Dat zou ik nu ook wel willen, Of een Brits/Canadese, die vind ik ook knap
Britse helmen zijn redelijk goedkoop, een Mark III 1940 kost zo'n 45 euro, met binnenwerk en riem.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Maar ja, enkel een helm kopen lijkt zo dom. En ik ken er eigenlijk toch niks van... Misschien later :)
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

juist niet, hoeveel mensen zijn er niet die alleen maar helmen verzamelen :)
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Jeroen2 schreef:Mijn eerste Duitse helm:

Afbeelding
Ligt het aan mij of zie ik daar echt witte resten van mogelijk een decal? :roll:
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jeroen2 schreef:
Narcolepticus schreef:Dat zou ik nu ook wel willen, Of een Brits/Canadese, die vind ik ook knap
Britse helmen zijn redelijk goedkoop, een Mark III 1940 kost zo'n 45 euro, met binnenwerk en riem.
Canadese MkII helmen kosten zo'n 45 a 50. Voor dat bedrag kun je een hele mooie hebben. Let wel op Canadese helmen zijn CL/C, AG/C of G.S.W. gestempeld. Let ook op dat je dan een Canadese koopt met een Canadees binnenwerk. Want er zit ook verschil tussen het Engelse en Canadese binnenwerk.
Een Britse MkII helm kost ook ongeveer hetzelfde.

Canadese of Britse helmen met een plaatje gaan je vaak ruim boven de 100 euro kosten.
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

Miesjel schreef:
Jeroen2 schreef:Mijn eerste Duitse helm:

Afbeelding
Ligt het aan mij of zie ik daar echt witte resten van mogelijk een decal? :roll:
inderdaad ja, waarom?
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

harleybuscha schreef:
Guido schreef:
sander vw schreef:voor later onder de parka die ik nog niet heb; een Duitse m36 tunic, met 2 medaille loops, zonder insignes, die ik wel al opzij heb laten leggen en er met plakband of een speld ga op steken. De mottegaten maken heb lekker echt en voor 30euro kon ik hem niet laten liggen? (mist 1 borstzak :cry: )

Afbeelding
m36?? aan de zakken te zien is het geen m36!

maar toch mooie aankoop! en erg leuke prijs!! heb je meer foto's?
M36????? met 6 knopen , een M36 had maar 5 knopen !!!!!
onzin!!! http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H77051.html

http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H85851.html ........

m36 heeft gewoon altijd een donker groene kraag, met uitzonderzing van officieren uniformen :wink: , de mijne is een m36 met 'ingebouwde' zakken

mischien is dit een laatoorlogs combat officieren vestje? maakt mij niet uit, het is toch voor onder een parka :D
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Nico Roelofs schreef:
Jeroen2 schreef:
Narcolepticus schreef:Dat zou ik nu ook wel willen, Of een Brits/Canadese, die vind ik ook knap
Britse helmen zijn redelijk goedkoop, een Mark III 1940 kost zo'n 45 euro, met binnenwerk en riem.
Canadese MkII helmen kosten zo'n 45 a 50. Voor dat bedrag kun je een hele mooie hebben. Let wel op Canadese helmen zijn CL/C, AG/C of G.S.W. gestempeld. Let ook op dat je dan een Canadese koopt met een Canadees binnenwerk. Want er zit ook verschil tussen het Engelse en Canadese binnenwerk.
Een Britse MkII helm kost ook ongeveer hetzelfde.

Canadese of Britse helmen met een plaatje gaan je vaak ruim boven de 100 euro kosten.
Terwijl Britse helmen nog wel te koop zijn voor ongeveer 30/35 euro. de Britse Mk3 goede staat ligt ongeveer op de 50.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jurryt schreef:
Nico Roelofs schreef:
Jeroen2 schreef: Britse helmen zijn redelijk goedkoop, een Mark III 1940 kost zo'n 45 euro, met binnenwerk en riem.
Canadese MkII helmen kosten zo'n 45 a 50. Voor dat bedrag kun je een hele mooie hebben. Let wel op Canadese helmen zijn CL/C, AG/C of G.S.W. gestempeld. Let ook op dat je dan een Canadese koopt met een Canadees binnenwerk. Want er zit ook verschil tussen het Engelse en Canadese binnenwerk.
Een Britse MkII helm kost ook ongeveer hetzelfde.

Canadese of Britse helmen met een plaatje gaan je vaak ruim boven de 100 euro kosten.
Terwijl Britse helmen nog wel te koop zijn voor ongeveer 30/35 euro. de Britse Mk3 goede staat ligt ongeveer op de 50.
Tuurlijk zijn ze ook goedkoper te vinden. Maar de kwaliteit zal dan ook wel wat minder zijn. Je zal voor zo'n bedrag ook vast wel een keer een top helm tegen komen maar de meeste van goede kwaliteit liggen toch tegen de 50 aan, als het bij sommigen al niet hoger is.
Gebruikersavatar
harleybuscha
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:48
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door harleybuscha »

sander
de eerste foto is van een zomeruniform , de tweede is een M36
tijdens de oorlog zijn er M43 veranderd voor off. door kleermakers , een M36 heeft altijd maar 5 knopen , een M40 heeft er ook 5 maar zonder de donkergroene kraag , het zesde knoopsgat is er bijgekomen omdat de stof van slechtere kwaliteit was
ik zeg niet dat uw jas geen militair is maar het is ver alvast geen M36 zoals ik dat ken
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

ik weet al wat het is :D een Duitse vest van het Duitse leger van Oostenrijkse troepen :lol: lekker zeldzaam :P
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

sander vw schreef:ik weet al wat het is :D een Duitse vest van het Duitse leger van Oostenrijkse troepen :lol: lekker zeldzaam :P
Waarop baseer je dit?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gesloten