Opblazen van granaten door de EOD

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

ironmarc schreef:leuke ervaring Nico!
Waar is dat bouwterrein eigelijk?
Vind het een goede zaak dat de relics naar museums gaan! Waren ze nog een beetje in goede staat?
Bouwterrein is in Arnhem. Maar de staat van die dingen is natuurlijk niet al te best. Waren tenslotet bodemvondsten. Maar zal kijken of ik straks de foto's kan plaatsen. Kun je zelf oordelen of ze mooi zijn.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hier zijn dan de foto's die ik vandaag gemaakt heb.


Dit is de container waar de granaten in opgeslagen lagen.


Hier liggen de 20mm brisant kogel, de 3inch mortier en geloof een Duitse 10,5cm granaat.


Hier liggen de Duitse 10,5cm lichtkogel granaat, 4x Duitse pamflet raketten en een Britse 6 ponder pantser granaat.




Hier de wapens die in de container liggen en nog wat klein spul.


Foto zegt denk ik wel genoeg wat het is.


Dit is de plek waar ze zijn gesprongen. Goed is wel te zien tot welke hoogte er zand op de granaten lag.


Dit is een stukje scherf wat na de explosie is opgeraapt. Dit is van de Duitse 10,5cm granaat.
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 09 apr 2005, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

leuke foto´s Nico!
Relics kunnen nog best opgeknapt worden
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

ironmarc schreef:leuke foto´s Nico!
Relics kunnen nog best opgeknapt worden
Jah je kan er volgens mij nog iets best leuks van maken. Zeker dat MG kistje en die .30.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Mooie foto's :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Nico Roelofs schreef:
Narcolepticus schreef:zelf niet gekocht dan?
Mag niet. Is verboden. Ze mogen niet zomaar spullen weg geven of verkopen. Er zijn gewoon een aantal profesionele instaties mee bezig en die mogen niet zomaar dingen weg geven of verkopen. Allemaal van die regels. Alles wat ze vinden heeft een museum gewoon de eerste keus. Daarna volgen nog 1 of meer museums.
Flauw he anders had je er nu een enfield en een mg42 bij :/ :frownno:
War is something human...
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ruben schreef:
Nico Roelofs schreef:
Narcolepticus schreef:zelf niet gekocht dan?
Mag niet. Is verboden. Ze mogen niet zomaar spullen weg geven of verkopen. Er zijn gewoon een aantal profesionele instaties mee bezig en die mogen niet zomaar dingen weg geven of verkopen. Allemaal van die regels. Alles wat ze vinden heeft een museum gewoon de eerste keus. Daarna volgen nog 1 of meer museums.
Flauw he anders had je er nu een enfield en een mg42 bij :/ :frownno:
Nou dat maakt me niet zoveel uit. Maar had liever dingen gehad die al bij het museum zijn. Die zijn vele malen mooier.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

4 Duitse pamfletraketjes geloof ik

Ik ken een pamfletten verzamelaar die daar voor zou moorden :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Roel R. schreef:4 Duitse pamfletraketjes geloof ik

Ik ken een pamfletten verzamelaar die daar voor zou moorden :)
Ja die zijn als het goed is ook al naar een museum. Zou zelf ook graag 1 pamflet willen hebben. Deze hebben ze hier bij mij in de buurt afgeschoten en zou dan wel leuk zijn om er 1 te hebben.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ruben schreef: Flauw he anders had je er nu een enfield en een mg42 bij :/ :frownno:
Ook al had Nico deze wapens kunnen meekrijgen,dan mocht hij ze nog niet hebben.Want in Nederland mag je dit soort wapens toch niet in huis hebben.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

robin.h schreef:
Ruben schreef: Flauw he anders had je er nu een enfield en een mg42 bij :/ :frownno:
Ook al had Nico deze wapens kunnen meekrijgen,dan mocht hij ze nog niet hebben.Want in Nederland mag je dit soort wapens toch niet in huis hebben.
Een Enfield mag je hebben als deze volgens de wet is onklaar is gemaakt. Hoe het zit met een bodemvondst van een Enfield weet ik zo niet.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Hoe zit het trouwens met automatische wapens uit de grond, mag je die hebben? (kun je verder toch niets mee doen ofzo?)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

pjupie schreef:Hoe zit het trouwens met automatische wapens uit de grond, mag je die hebben? (kun je verder toch niets mee doen ofzo?)
Automatische wapens die uit de grond komen zijn ook verboden. Een kennis van mij heeft een wapenvergunning. Hij zoekt ook veel met een metaaldetector. Hij had toen een keer een MG42 gevonden. Er zou eerst sprake van zijn dat hij deze nit mocht houden en in zou moeten leveren bij de politie. Maar met heel veel moeite is het hem toch gelukt om hem op de vergunning te krijgen.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

dus gewoon mondje dicht houden als je ooit zoiets vind :P
Wel dom hoor dat je voor zo'n oud, verroest ding dat toch niet meer werkt, een vergunning nodig hebt
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ja ik wou zeggen, dat is gewoon kei belachelijk.
net of je met een MG42 die half verrot is en uit elkaar valt een bank mee gaat overvallen :?

Nederland heeft nogal kl*tewetten!!
Plaats reactie