Rusland schaft feestdag oktoberrevolutie af

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Roel R. schreef:Laten we dan op die dag de misdadige moord op de Tsaar herinneren. Met die kogels werd de toon voor de gehele communistische periode gezet!
Ooit gehoord van de Opperbevelhebber Tsaar Nicolas II tijdens WOI?
Tis niet omdat je veel soldaten hebt dat je ze een voor een moet laten afslachten?
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Arjen schreef:
Ioannis schreef:Beste vriend, wat wil je dan in Rusland, anders dan Putin?
Is dit een goed moment om over anarchie te beginnen?
Democratie. of ga ik nu hele gekke dingen zeggen. En dan niet de Putin democratie die hij in Oekraine wilde.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Hauptmann schreef:
Arjen schreef:
Ioannis schreef:Beste vriend, wat wil je dan in Rusland, anders dan Putin?
Is dit een goed moment om over anarchie te beginnen?
Democratie. of ga ik nu hele gekke dingen zeggen.
echt wel
:+
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Beste Zhukov,

Met dat volk bedoelde ik de leiders derbolsjewieken toendertijd en niet de gehele bevolking.

Een revolutie zonder geweld is helaas eigenlijk niet te realiseren maar toen de tsaar en zijn kliek van het toneel verdwenen waren was het dan nog nodig om onder het mom van de revolutie na 1917 gewoon door tegaan met het vervolgen van mensen uit alle lagen der bevolking?

Op papier klinkt het allemaal heel leuk dat communisme maar in praktijk is er geen bal van uitgekomen.

als ik zo kijk naar jouw forumnaam ben jij de gene die onder de propaganda van de CCCP zit en niet ik.

Nee de tsaar moest verdwijnen maar wat ervoor in de plek kwam dat was pas UTOPIA :wink:
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Ioannis schreef:Beste vriend, wat wil je dan in Rusland, anders dan Putin?

Die gast ziet kans om het een en ander nog een beetje overeind te houden.
Hoe moet het nu verder met Rusland? Valt de Russische Federatie uit elkaar of blijft het onder Poetins "democratie" verder varen. Ik denk dat het Rusland dat wij kennen uit elkaar valt en heel wat staten(? ik weet niet hoe het in rusland zit? hebben de provincien een eigen regering als in de vs?) zich gaan afscheiden van het huidige Rusland, en dat dat nog een hoop gedoe gaat opleveren. Al jaren willen sommige stukken zich afscheiden (denk aan Tsjetsjenie). Ook speelt Rusland nog steeds een grote rol in de voormalige oostbloklanden (oekraine enz.). Dat brengt ons op een ander punt, moet de EU zich nog uitbreidden of niet? Als ik G. Wilders moet geloven is het slecht voor ons.. maarja Wilders is sowieso "tegen" Volgens hem is alles fout in onze maatschappij... Totaal ongelijk geef ik hem niet maar het mag wel een tandje minder.
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Denk dat ook hier weer belangrijk en bepalend zal zijn waar de olievelden en oliepijpleidingen liggen qua mogelijkheden voor het uitroepen van een eigen staat.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

En nou las ik laatst in een krant dat vooral ouderen in de voormalige sowjetunie weer verlangen naar een man zoals Stalin :|
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

jacob schreef:Beste Zhukov,

Met dat volk bedoelde ik de leiders derbolsjewieken toendertijd en niet de gehele bevolking.

Een revolutie zonder geweld is helaas eigenlijk niet te realiseren maar toen de tsaar en zijn kliek van het toneel verdwenen waren was het dan nog nodig om onder het mom van de revolutie na 1917 gewoon door tegaan met het vervolgen van mensen uit alle lagen der bevolking?
Nadat de Tsaar van het toneel verdwenen was is de Russische Burgeroorlog pas echt goed op stoom gekomen. Je vergeet dat het niet alleen de Bolsjewieken waren die vochten, half Rusland was onder de wapenen. Het zij voor Bolsjewieken, het zij voor de Witten, Mensjewieken, Sociaal-Democraten of voor een andere splintergroepering die misbruik van het gebeuren wilde maken. Omdat destijds de tegenstellingen zo groot waren, zat de haat jegens andere groepen ook erg diep. Vandaar dat men niet schroomde om ook de familie van de vijand te vervolgen. Dat deden ze tenslotte allemaal.
Op papier klinkt het allemaal heel leuk dat communisme maar in praktijk is er geen bal van uitgekomen.

als ik zo kijk naar jouw forumnaam ben jij de gene die onder de propaganda van de CCCP zit en niet ik.

Nee de tsaar moest verdwijnen maar wat ervoor in de plek kwam dat was pas UTOPIA :wink:
Dat ik Zhukov als naam heb heeft niks met onder Sovjet-propaganda zitten te maken, maar puur met respect voor de prestaties van de man. Het feit dat Zhukov jou niks zegt zonder meteen aan propaganda te denken is volgens mij eerder een teken aan de wand dat de daden van grote Sovjet-Russische bevelhebbers gedurende WOII is gebagatelliseerd en tegenwoordig nog worden onderschat.

Wat betreft het Utopia, als je moest kiezen tussen een dictatuur waarbij je zonder werk thuis zit te verhongeren of een dictatuur waarbij je in ieder geval bent verzekerd van werk en inkomen, welke zou jij dan kiezen?
Вместе мы непобедимы
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Helemaal mee eensch.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Zhukov schreef:
jacob schreef:Beste Zhukov,

Met dat volk bedoelde ik de leiders derbolsjewieken toendertijd en niet de gehele bevolking.

Een revolutie zonder geweld is helaas eigenlijk niet te realiseren maar toen de tsaar en zijn kliek van het toneel verdwenen waren was het dan nog nodig om onder het mom van de revolutie na 1917 gewoon door tegaan met het vervolgen van mensen uit alle lagen der bevolking?
Nadat de Tsaar van het toneel verdwenen was is de Russische Burgeroorlog pas echt goed op stoom gekomen. Je vergeet dat het niet alleen de Bolsjewieken waren die vochten, half Rusland was onder de wapenen. Het zij voor Bolsjewieken, het zij voor de Witten, Mensjewieken, Sociaal-Democraten of voor een andere splintergroepering die misbruik van het gebeuren wilde maken. Omdat destijds de tegenstellingen zo groot waren, zat de haat jegens andere groepen ook erg diep. Vandaar dat men niet schroomde om ook de familie van de vijand te vervolgen. Dat deden ze tenslotte allemaal.
Op papier klinkt het allemaal heel leuk dat communisme maar in praktijk is er geen bal van uitgekomen.

als ik zo kijk naar jouw forumnaam ben jij de gene die onder de propaganda van de CCCP zit en niet ik.

Nee de tsaar moest verdwijnen maar wat ervoor in de plek kwam dat was pas UTOPIA :wink:
Dat ik Zhukov als naam heb heeft niks met onder Sovjet-propaganda zitten te maken, maar puur met respect voor de prestaties van de man. Het feit dat Zhukov jou niks zegt zonder meteen aan propaganda te denken is volgens mij eerder een teken aan de wand dat de daden van grote Sovjet-Russische bevelhebbers gedurende WOII is gebagatelliseerd en tegenwoordig nog worden onderschat.
Wat betreft het Utopia, als je moest kiezen tussen een dictatuur waarbij je zonder werk thuis zit te verhongeren of een dictatuur waarbij je in ieder geval bent verzekerd van werk en inkomen, welke zou jij dan kiezen?
Ja dat is het nu juist, ik heb niet hoeven kiezen en zolang ik dat niet hoef vind ik beiden walgelijk.
Misschien kijk ik wel anders tegen de dingen aan maar ik weet van mezelf dat ik niet zou willen leven onder een dictatuur...zou dat wel gebeuren dan zou ik me met alle macht blijven verzetten....ik werk om te leven ik leef niet voor het werk of inkomen. Wat heb je aan het leven als je niet vrij bent om te doen wat je wilt?
Plaats reactie