[Engels]Bush Family Funded Adolf Hitler

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Alles in amerika moet groot zijn.....dus ook een grote bek........
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

jacob schreef:Alles in amerika moet groot zijn.....dus ook een grote bek........
Ik heb me altijd verbaasd, waarom de generatie die de bevrijding meegemaakt heeft altijd liep te roepen dat de Amerikanen ons van de Duitsers bevrijd hadden, terwijl in werkelijkheid dat veel meer de Canadezen, Schotten, Polen, Welshmen, Engelsen, Belgen en Nederlanders waren.
De Amerikanen waren wel bij de operatie Market Garden betrokken, en verder in Zuid Limburg.

Maar het centraal begraven in Margraten, maakt waarschijnlijk meer indruk, dan de talloze Britse begraafplaatsen die je overal in Brabant vindt.
Dat de Amerikanen de oorlog hebben helpen winnen door het sturen van wapens is ook al weer zo'n aardige kromheid in de geschiedenis, ze hebben zich er tamelijk vorstelijk voor laten betalen!
De Britten waren zo goed als failliet.
Heel veel Britse know how ging naar de VS, toen de deviezen en het goud al op waren.
Daardoor kon de VS zich ook na WOII tot een supermacht ontwikkelen.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ioannis schreef:Dat de Amerikanen de oorlog hebben helpen winnen door het sturen van wapens is ook al weer zo'n aardige kromheid in de geschiedenis, ze hebben zich er tamelijk vorstelijk voor laten betalen!
De Britten waren zo goed als failliet.
Waarom is dat kromheid?
Amerika heeft toch engeland in de oorlog wapens,voertuigen,goederen,etc geleend.Maar dan moest engeland het wel na de oorlog terug betalen?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

robin.h schreef:
Ioannis schreef:Dat de Amerikanen de oorlog hebben helpen winnen door het sturen van wapens is ook al weer zo'n aardige kromheid in de geschiedenis, ze hebben zich er tamelijk vorstelijk voor laten betalen!
De Britten waren zo goed als failliet.
Waarom is dat kromheid?
Amerika heeft toch engeland in de oorlog wapens,voertuigen,goederen,etc geleend.Maar dan moest engeland het wel na de oorlog terug betalen?
Tja... De "lend and lease act" is blijven hangen.. ;)
In werkelijkheid heeft dat niet zo lang geduurd.
De Britse staatskas, goud- en andere reserves werden geplunderd om maar wapens te kunnen kopen.
Toen dat op was, hebben de Britten al hun kennis met de Amerikanen uitgewisseld. Dat is van onschatbare waarde gebleken voor de VS.

Het is objectief zo, dat de VS enorm geprofiteerd hebben van de tweede wereldoorlog.
Op zich heb ik daar geen moeite mee, maar het mag wel eens gezegd worden.
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Ioannis schreef:
de ernstige man schreef:Wie weet hoe stijf wij staan van propaganda...
Bijna niemand weet, dat Rusland complete Japanse legers in Oost Siberië aan zich heeft weten te binden, waardoor de Amerikanen lucht kregen.
In Amerika heeft men dit altijd verzwegen om propagandistische redenen.
daar heb ik inderdaad echt nog nooit van gehoord, vreemd ik dacht dat Japanners ongelooflijk loyaal waren aan hun "heilige" keizer. Ik dacht dat de Russen via een spion de verzekering hadden gekregen dat de jappaners geen aanval zouden wagen en dat toen de siberische troepen naar het westelijk front verplaatst zouden worden. Het leek me al onlogisch en strategisch dom om de Russen niet aan te vallen. Hoe wist u dit dan?
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

de ernstige man schreef:
Ioannis schreef:
de ernstige man schreef:Wie weet hoe stijf wij staan van propaganda...
Bijna niemand weet, dat Rusland complete Japanse legers in Oost Siberië aan zich heeft weten te binden, waardoor de Amerikanen lucht kregen.
In Amerika heeft men dit altijd verzwegen om propagandistische redenen.
daar heb ik inderdaad echt nog nooit van gehoord, vreemd ik dacht dat Japanners ongelooflijk loyaal waren aan hun "heilige" keizer. Ik dacht dat de Russen via een spion de verzekering hadden gekregen dat de jappaners geen aanval zouden wagen en dat toen de siberische troepen naar het westelijk front verplaatst zouden worden. Het leek me al onlogisch en strategisch dom om de Russen niet aan te vallen. Hoe wist u dit dan?
Tja, ik heb veel over de Tweede Wereldoorlog gelezen.
En ik heb een goed geheugen. ;)

Helaas heb ik niet allemaal bijgehouden in welk bibliotheekboek precies wat allemaal stond. :(
Maar ik ben ook nooit professioneel met geschiedenis bezig geweest.
Beschouw daarom mijn stukjes maar meer als een tip om eens in een bepaalde richting verder te zoeken.

In ieder geval werd door de VS nogal smalend gedaan over dat Rusland op het laatste moment aan Japan de oorlog verklaarde.
Vanuit Russisch standpunt was dat heel logisch.
Pas toen Duitsland verslagen was, kon men zich dat permitteren.

Een bron:

http://zhukov.mitsi.com/Russo.htm
While the Japanese foreign minister, Matsuoka Yosuke favoured a "Go North" thrust, most civil and military leaders in Tokyo advocated caution. With the Soviet Union now within the Anglo-American camp, albeit with the United States in non-belligerent status, Japan risked attack by the Russians in Manchuria and by the United States at sea. A two front war was undesirable, and likely to be calamitous. The Soviets were well deployed on Manchuria's border, and had shown their determination to fight. In mid-1941 the "Go South" strategy won preference with Japan to secure its needed resources in the south, diplomatically if possible. The Kwantung Army's pride was salved by a reminder that once Japan had secured its goal in the south the contest with the USSR could then be resumed. In any case, it was better to wait until Germany had broken the Red Army and taken Moscow.
Ik ergerde me in de jaren 70 al aan de visie van toen, dat de Russen geprofiteerd hadden van de situatie, dat ze op het laatste moment pas de oorlog aan Japan verklaarden. De Russische troepen in Siberië hadden daar jarenlang al heel wat Japanse troepen aan zich weten te binden.
Nogal logisch dat Rusland niet met de handen over elkaar gaat zitten niksdoen, als de situatie dusdanig veranderd dat die troepen met succes ingezet kunnen worden tegenover een gedemoraliseerd Japans leger.

Stalin schijnt eens ooit opgemerkt te hebben, dat het Rode Leger in Siberië de oorlog daar gewonnen had door niets te doen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

met verandering van de leeftijd leer je anders tegen reclame's aankijken. hoe anders is weer een andere vraag... (om even in te haken op een reactie ergens hiervoor)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Dodo schreef:met verandering van de leeftijd leer je anders tegen reclame's aankijken. hoe anders is weer een andere vraag... (om even in te haken op een reactie ergens hiervoor)
Denk je?

Ik heb de periode megemaakt, dat er helemaal geen reclame bestond, en dat vond ik heel wat prettiger dan nu.
TV en Radio zijn tegenwoordig een hoop Gaga waar ik geen behoefte meer aan heb, vanwege de reclame.
Verder zijn er ook zaken die op het niveau van hersenspoeling zitten.
Neem nu de aanhoudende beursberichten.
Er wordt gesuggereerd dat de gewone burger daar ook belang bij zou hebben.
Het was maar een voorbeeld, maar zo zijn er meer zaken die aantoonbaar indoctrineren.
De politieke programma's zijn ontzettend oppervlakkig, en de research die ervoor gedaan wordt is aboninabel slecht.
Een van de dieptepunten van het laatste jaar was wel het programma van de KRO waarin de grootste Nederlander gekozen diende te worden.
Je knijpt je tenen bij elkaar als zelfs een zogenaamde deskundige staat te blaten dat Michiel de Ruyter de ketting bij Chatham kapotgevaren heeft.
Hij was er op dat moment niet eens bij!

Kortom, de vertrutting van de media. Allemaal in dienst van de kijkcijfers.
Doe maar dom, dat mag gerust, want iedereen is dom..
Dat zie je toch! Een hoera voor alle lekkere spetters met een IQ van 60!
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Ik denk niet dat ik je helemaal serieus moet nemen maar ja erg veel reclame is er inderdaad, behoorlijk irritant maar wat wil je eraan doen dat is de vraag.
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

de ernstige man schreef:Ik denk niet dat ik je helemaal serieus moet nemen maar ja erg veel reclame is er inderdaad, behoorlijk irritant maar wat wil je eraan doen dat is de vraag.
Geeft niks, ik neem iemand uit Haarlem die zegt ernstig te zijn ook niet erg serieus. ;)
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Haha ja die "ernstige" haarlemmers moet je zeker niet serieus nemen :P:D
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Plaats reactie