De ramp in Azië

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ioannis schreef:Waar maken we ons eigenlijk druk om?
Omdat er veel westerlingen bij betrokken zijn maken we ons plotseling heel druk....hysterische oosterse vrouwen bij het graf van hun zoon doen de gemiddelde mens al niets meer, pas als je iemand in een West-Europese taal hoort praten over de ramp dringt het écht door. Gelukkig maar.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Dat is nu puur egoïsme. Ik bedoel de westerse wereld hé. Als ik het maar niet ben en zij wel... We zouden ons beter bekommeren om ieders lot, maar bestaan zo'n mensen?
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ja, er stond gisteren een meneer van de Tui op tv een verhaal te houden dat de vakantiegangers toch gelukkig wel hun geld en een schadevergoeding krijgen. Geweldig gevoel voor tactische opmerkingen met zoveel doden.
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Hauptmann schreef:Ja, er stond gisteren een meneer van de Tui op tv een verhaal te houden dat de vakantiegangers toch gelukkig wel hun geld en een schadevergoeding krijgen. Geweldig gevoel voor tactische opmerkingen met zoveel doden.
Kijk, dat bedoel ik nou.. ;)

Die landen zijn alleen maar interessant om er vakantiehotels neer te zetten, waar de meeste buitenlanders het overleefd hebben omdat ze hoger zaten, terwijl de arme sloebers hopeloos verdronken zijn.

Maar het is nu eenmaal zo, dat aan de kust wonen voor de mensheid al sinds de oertijd populair is, ook vulkanisme en aardbevingen ten spijt.
Daarom is het hypocriet, om dan te gaan staan jammeren als er een ramp gebeurd.

"Je eigen familie zou maar eens iets overkomen." zie ik dat iemand schreef. Tja, ik druk mijn familie op het hart, dat ze een risico nemen als ze gaan reizen, en dat ze dus verder niet moeten zeiken als er wat mis gaat. Ze kiezen ervoor, als ze in een Boeing 747 omlaag lazeren, ik niet!
Maar je weet hoe de jeugd is hè, die trekken zich toch niks van ouderen aan. Hier in de buurt eindigt elke paar weken wel weer eens een jonge held tegen een boom met zijn auto. Daar wen je op den duur echt wel aan. Had Darwin toch gelijk, het stomste rundvee doet niet meer aan de voortplanting mee...

De wereld is een soort videospelletje geworden, waar een revive knop op zit. Mensen zijn nauwelijks meer in staat om gevaren in te schatten.
Ik heb op zee gezeten, en ik weet hoe link het daar kan zijn.

Daarom vind ik het verstandig, om op dit forum toch maar eens de harde lijn te volgen.

De filmpjes op TV zijn echt nog aan de softe kant!

In werkelijkheid is het geen uitzondering, als er een golf van minstens 10-30 meter hoog op je af komt zetten!
Dat krijg je ook nooit te zien op filmbeelden, want die cameralieden zijn dood.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

beelden van 100-den dode mensen op een rij of die met een buldozer in een graf gekieperd worden vind ik niet soft, maar het is de realiteit! Maar er zullen inderdaad wel gruwelijkere beelden bestaan, maar wil jij die zo graag zien dan? Je moet niet vergeten dat er ook kinderen naar de tv kijken.
Wat ik erg dom vind is om mensen die net hun kind of familie hebben verloren, met hun hoofd in beeld te brengen. Ik denk dat iedereen zich enigzinds wel kan voorstellen hoe het is om een familielid te verliezen en ik vind het dan ook totaal respectloos om deze mensen te gaan filmen!
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

ironmarc schreef:beelden van 100-den dode mensen op een rij of die met een buldozer in een graf gekieperd worden vind ik niet soft, maar het is de realiteit! Maar er zullen inderdaad wel gruwelijkere beelden bestaan, maar wil jij die zo graag zien dan? Je moet niet vergeten dat er ook kinderen naar de tv kijken.
Wat ik erg dom vind is om mensen die net hun kind of familie hebben verloren, met hun hoofd in beeld te brengen. Ik denk dat iedereen zich enigzinds wel kan voorstellen hoe het is om een familielid te verliezen en ik vind het dan ook totaal respectloos om deze mensen te gaan filmen!
dat noemen de sensatie :P
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

tsja..
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Normaal gesproken ben ik niet zo voor liefdadigheid en goede doelen, maar ik heb nu toch maar even geld overgemaakt op Giro555. Echt verschrikkelijk wat die arme mensen daar is overkomen. :(
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja ik ga het morgen ook op de bus doen, al 3 miljoen opgehaald!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Het was net op het nieuws er worden nog 6000 mensen vermist!!

Echt verschrikkelijk! Die mensen hadden al niet veel en nu hebben ze helemaal niets meer!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Volgende week donderdag komt er een programma op tv om geld in te zamelen... van rtl 4 en sbs 6 dacht ik..

De reden waarom er nou met een bulldozer al die duizenden lijken in een massagraf worden gedumpt is omdat ze zo die verschrikkelijke ziektes willen voorkomen.. het is natuurlijk mensonwaardig, ben ik mee-eens, maar als er zo duizenden mensen (vooral kinderen!) kunnen worden gered vind ik het persoonlijk topwerk wat die reddingswerkers leveren. Die mensen zullen later nog wel psychiatrische klachten krijgen.. ik heb zooooveeeeel respect voor die mensen..
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Afbeelding

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Nu.nl schreef:Inmiddels 9,3 miljoen euro op giro 555

Uitgegeven: 30 december 2004 17:26
Laatst gewijzigd: 30 december 2004 17:26

DEN HAAG - Het totale geldbedrag dat Nederlanders hebben gestort op giro 555, is donderdag opgelopen tot 9,3 miljoen euro. De rekening is zondagavond door de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) opengesteld voor hulp aan de slachtoffers van de zeebeving in Azië.

Volgens een woordvoerster is het "gigantische" bedrag de stand tot en met donderdagochtend. Daarbij komt nog de 5 miljoen euro die minister Van Ardenne voor Ontwikkelingssamenwerking heeft toegezegd.

NU.nl homepage
(c) ANP
Ruim 20 miljoen ouderwetse harde Guldens al voor de slachtoffers in Azië :D

Gelukkig bestaat medemenselijkheid nog!!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Tja, met een paar harde guldens in een zakje en een doekje voor het bloeden is het geweten weer gesust. 8)

Wat zijn wij Nederlanders toch goed voor de wereld! :roll:
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ioannis schreef:Tja, met een paar harde guldens in een zakje en een doekje voor het bloeden is het geweten weer gesust. 8)

Wat zijn wij Nederlanders toch goed voor de wereld! :roll:
Dat heeft niks temaken met geweten sussen, wij hebben die ramp niet veroorzaakt en geld geven is het enigste wat we kunnen doen.....die lui hebben er ook niks aan als de halve wereldbevolking daar heen gaat om ze te helpen.
Plaats reactie