Een USAAF Piloot in detail...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Owkay, very nice earlymb, maar die van jou zijn dan zeker origneel. Dat Eastmen jacket op marktplaats is dan zeker een goede aangezien er alleen maar een leren opgenaaide zak op zit en voor de rest ziet het jacket er ook supermooi uit vind ik.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

SiNiStEr schreef:combinatie tussen een winteruniform en een zomer uniform? Aangezien je B3-jacket en je A-6 laarzen een dikke voering hebben en je een broek(van het type A-9 dacht ik) bij het zomeruniform hoort als ik mij niet vergis
Ten eerste is een A9 broek een intermediate model met alpace lining. Mijn mannequin heeft een ANS31A Flying Suit aan, met daaronder een lange onderbroek en een Wool Trousers, onderhemd en Wool Shirt. Dit is helemaal niet vreemd voor een bemanningslid van eind 1944-begin 1945 toen de cabines voor Piloten, Navigators en Bombardiers reeds verwarmd waren. Foto's uit die periode wijzen uit dat deze combinaties wel degelijk gedragen werden.

Mijn mannequin is gebaseerd op de kerel links op deze foto:
Afbeelding
earlymb schreef:De meeste moderne B3's hebben interne steekzakken, terwijl de originele helemaal geen zakken hadden, hoewel er op een hoop een externe zak is gemaakt door er een lap leer op te naaien, en die van boven open te laten.
Deze 'lap' was origineel voorzien op elke B3!!

BTW AL mijn mannequins zijn op foto's gebaseerd!! :wink:

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

En uit welke tijd stamt eigenlijk het B1 jacket? En die persoon die op marktplaats dat B3 jacket aanbiedt wil er 325 EUR. voor hebben. Het is natuurlijk wel de beste replica die er te krijgen is en een nieuw Eastmen jacket kost rond de 700 EUR. Maar het blijft een replica en voor 325 EUR. kan ik al zowat een orignele krijgen. Dit gaat dus niet door. :(
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

SiNiStEr schreef:En uit welke tijd stamt eigenlijk het B1 jacket?
Gestandardiseerd op 15 dec 1931, Limited std op 8 May 1934....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Owkay en wat houd dat laatste pcies in? En zijn deze jackets nog in ww2 door gebruikt?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Kan niet anders zeggen dat dit wederom een lust voor de ogen is Johan, bedankt dat we op deze manier van jou collectie mogen en kunnen genieten.
Die etalagepop die je voor deze opstelling gebruikt hebt zijn qua maat verhouding ideaal, ze zijn van het merk van der Walle.
Collector of uniforms of the enemy
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

SiNiStEr schreef:Owkay en wat houd dat laatste pcies in? En zijn deze jackets nog in ww2 door gebruikt?
De B1 werd vanaf 1934 maar in uiterste nood uitgereikt.....
Ik ken geen foto's van gebruik van een B1 tijdens WO2....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Zijn deze 2 items uit ww2? Ik vermoed namelijk van niet. En passen deze bij elkaar(kunnen ze aan elkaar vast gemaakt worden?)?

A-14 zuurstof masker met bijschrift:
Afbeelding
USAAF A-14 Oxygen Mask, excellent condition, complete with all straps and no cracks in the rubber

A-11 pilotencap zonder mic. met bijschrift:
Afbeelding

Afbeelding
A-11 Flight Helmet, poor condition, size medium
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Een lust voor het oog :)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

De A11 en A14 passen op elkaar....
A14 is het meest gebrukte masker in the ETO vanaf 1944...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Ik heb altijd gedacht dat de B3 jacket geheel bruin was van kleur. Blijkbaar niet dus deze is dus of helemaal zwart of bruin/zwart.
Ik ben ook opzoek naar een goede replica voor dagelijks gebruik. En ik wil hier dan ook een beschildering oplaten zetten zoals je veel ziet in de oorlog. Iemand enig idee waar je dit GOED kunt laten doen?

Frank.
LEST WE FORGET !
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Frankie schreef:Ik heb altijd gedacht dat de B3 jacket geheel bruin was van kleur. Blijkbaar niet dus deze is dus of helemaal zwart of bruin/zwart.
Ik ben ook opzoek naar een goede replica voor dagelijks gebruik. En ik wil hier dan ook een beschildering oplaten zetten zoals je veel ziet in de oorlog. Iemand enig idee waar je dit GOED kunt laten doen?

Frank.
Domme fout van mij.... Hij lijkt zwart maar het is heel donker bruin???
LEST WE FORGET !
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Zoals ik eerder in dit topic al zei, als je een mooi replica B3 jacket zoekt, moet je nu maar eens op marktplaats op de naam 'B3' zoeken. Dan kom je bij een advertentie van 'Warthy'. Deze persoon heeft een replica B3 jacket van Eastman aangeboden staan. Hij wil er 325 EUR. voor hebben. Dit is niet niks maar dan heb je wel een van de mooiste replica's die er op de markt te vinden zijn.
En Johan zijn deze 2 items nu ww2 of niet? Of kun je dat zo niet zien met deze foto's?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie